A PlayStation Now, az Xbox Cloud Gaming, a GeForce Now, a Google Stadia, illetve az Amazon Luna után a Samsung is felhő alapú streamelő platformot fog létrehozni.
A koreai vállalat a Samsung Developer Conference (SDC) 2021 során erősítette meg, hogy új üzletágba lépnek be, és az imént említett vetélytársak miatt eléggé kemény piacon kell majd helyt állniuk, immár másodszor, ugyanis először 2010-ben már megpróbálkozott ezen a téren a Samsung maradandót alkotni (akkoriban az OnLive volt a legismertebb felhős megoldás, ki emlékszik még rá?), de a kudarc után a Sony vette át a dél-koreai hagyatékot.
A saját felhős platformjuk az SDC 2021-es bejelentés szerint a Samsung azon okostévéin lesz elérhető, ahol az operációs rendszerük, a Tizen is jelen van. Úgyhogy ez elvileg nem lesz olyan közvetlenül nyíltan elérhető, mint mondjuk a Google Stadia, vagy az Xbox Cloud Gaming (amit jó ideig csak xCloud néven futtatott a Microsoft; hazánkban is megy a szolgáltatás, ha van egy aktív Xbox Game Pass Ultimate előfizetésünk). A Tizen mondjuk nyílt forráskódú, és sok fejlesztői eszközt is kínál, így valamelyest lejteni fog a dél-koreai techcégnek a pálya.
A Samsung nyíltan azt a célt tűzte ki, hogy a legújabb játékokat játszhassuk anélkül, hogy a legújabb konzolokat vagy a drága videókártyákat megvásároljuk. Ez jól hangzik, de a bökkenőt korábban megemlítettük: ha csak a dél-koreai cég televízióin lesz elérhető a szolgáltatás, azzal erősen önmagát limitálja a rendszer, aminek fenntartási költségeit valahol be is kell húzni, így a termékek árán is érződhet a felhős szolgáltatás jelenléte, nem beszélve arról, hogy a riválisok (ide az Apple és a Netflix is bevehető, és később talán a Nintendo is beszállhat…) minél nagyobb elérhetőségre törekednek.
Még meg kell várnunk a hivatalos rajtot, mert így még túlzottan korai komolyabb következtetéseket levonni a Samsung bejelentéséből. Azt sem tudjuk, hogy mikor fog elstartolni a Samsung (újbóli) felhős próbálkozása.
Forrás: JVL