Új információk a Horizon: Forbidden West világáról: „minden eddiginél élőbb és hitelesebb”

A Horizon: Forbidden West térképén különböző törzseket találunk majd, egyedi hozzáállással és sajátos kultúrával.

 

 

A Forbidden West elődje, a Zero Dawn már 2017-ben bemutatott nekünk egy elképesztő, nyílt világot, amely tele van kihívásokkal, fenyegetésekkel és célokkal, sok-sok órányi szórakozást nyújtva. A Guerrilla azonban ennél sokkal messzebbre szeretne menni a folytatással, és miután megmutatta nekünk Aloy karakterét, most részletezi azokat a szempontokat, amelyek a játék világát élő és teljesen hihető hellyé teszik.

Ezek a részletek a PlayStation weboldalán olvashatók, és szépen összefoglalták a különböző NPC-k viselkedését és hozzáállását a világ dolgaihoz, amelyek a játékosok számára segítenek majd elmerülni a programban. Aloy nyugati kalandja során több olyan településsel is találkozik majd, amelyek lakói kultúrájuktól függően eltérő modorosságot mutatnak majd, ahogy azt Espen Sogn, a Guerrilla vezető „élő világ”-tervezője elmondta:

„Távolról is be kell tudnod azonosítani, hogy melyik törzset látod.”

„Csak nézd meg, hogyan visznek egy vödör vizet: az erős Tenakth a vállán átvetve, a békés Utaru a testéhez szorítva, az ügyes Oseram pedig a kezében viszi”.

A Guerrilla azonban egy valóban élő világot szeretne bemutatni, így a játék eltávolodik a klasszikus videójátékos konvencióktól, ahol a karakterek mechanikusan és ismétlődően cselekszenek, hogy egy egész mindennapi életet kovácsoljanak maguk köré, tovább erősítve a sokszínű univerzumban való létezés érzését: „Az a személy, aki korábban egy kovácsműhely előtt állt, mostantól interakcióba lép mindennel maga körül – anyagokat mozgat, a falnak támaszkodik, iszik a csészéjéből, beszélget a barátaival, és egyszerűen csak éli a mindennapjait”.

 

 

Mindezek után a fejlesztő rengeteg energiát fektetett a Horizon: Forbiddent West NPC-inek megalkotásába. Ahogy Sogn fogalmaz: „Ebben a rendszerben olyan szabályokat hozhatunk létre, mint a reakciók, a sétaútvonalak és egyéb animációk. Ott van még az attitűdrendszer, amely a személyiség meghatározásáért felel. Ez azt jelenti, hogy egyedi lakókat hozhatunk létre, saját viselkedéssel a világban”.

Mindez már a játék első pillanataitól kezdve nyilvánvaló lesz, hiszen a PlayStation magyarázata szerint ezek a tulajdonságok már Aloy első úti céljában, Squeaky Chain-ben is megjelennek. Ez egy nyüzsgő település, ahol az egyes karakterek már említett mindennapjait érzékelhetjük majd mind a szakmájukban, mind a szabadidejükben.

Nem meglepő módon azonban azok a törzsek és városok, amelyekkel Aloy útja során találkozik, nem csak a Guerrilla világát fogják bemutatni, hanem különös jelentőséggel bírnak majd a vadászlány kalandja szempontjából. Mint ilyenek, ezeken a területeken bővíthetjük és fejleszthetjük majd felszerelésünket, valamint új tárgyak és fegyverek készítését segítik majd a bónuszok megszerzésében.

„Ha a megfelelő felszerelést választod a megfelelő képességek fokozásához, az erőd határtalan lesz. Ráadásul pillanatok alatt tudsz majd fegyvert és felszerelést váltani. Tehát akkor válthatsz egyik taktikáról a másikra, amikor csak akarsz” – magyarázza Sogn. Hiszen Aloy új ellenségei gyors helyzetelemzést és erőteljes reagálást igényelnek majd, ami minden játékos számára stratégiaváltást kényszerít ki.

Horizon: A Forbidden West tehát 2022. február 18-án egy hatalmas világgal ajándékoz majd meg minket, amely tele van aktivitással és változatos NPC-kkel, amelyek kellemesen átitatják majd a pixeleket életerővel.

Forrás: Playstation.blog

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu