Unreal Engine 5-tel készül az új Mass Effect

A BioWare visszatér az alapokhoz, így a Mass Effect hitelesebb technológián futhat.

 

Ezt azért el is kell rögvest magyaráznunk: a BioWare az első három Mass Effect játékot az Unreal Engine 3 segítségével hozta létre. Ezek után a Mass Effect: Andromeda a házon belül akkoriban szinte mindenhol használt motorra ugrott át, ugyanis a Frostbite-on futott az a felvonás. (És akkor a teljesség kedvéért megemlítjük, hogy a Mass Effect Legendary Edition, az első három rész újrakiadása is UE3-on maradt.) A BioWare-re komoly hatással volt a váltás (a Dragon Age 2 Exalted March nevű kiegjét törölni kellett, ugyanis az első két rész a stúdió saját, Eclipse Engine-jén futott, továbbá a Mass Effect: Andromeda részben emiatt nem volt kiemelkedő).

A stúdió viszont egy kisegítő technikai rendezőt keres, és az álláshirdetésben nyíltan kiemelte az ezt linkelő Mass Effect producer, Brenon Holmes, hogy a BioWare tehetséges programozókat keres… Unreal Engine 4-es és Unreal Engine 5-ös tapasztalattal. Ez pedig abszolút nem lehet véletlen: ha UE4/UE5 ismeretséget várnak el a jelentkezőktől, akkor csak nem fognak mégis a Frostbite-tal vacakolni (de azért az sem használható mindenre…).

Volt (igen, múlt idő!) egy másik álláshirdetés is egy franchiseigazgatói posztra, ahol megemlítették, hogy egy senior mérnöki vezetői posztról van szó, ami a Mass Effect franchise következő részéért lenne felelős, és itt is nyíltan kiemelték, hogy legalább az Unreal Engine 4 ismerete szükséges. Ezzel azért szembe ment az a mondat az állásajánlat elején, hogy „Csapataink a legmodernebb technológiák és eszközök, például a Frostbite engine segítségével hajtják végre az innovációt.”

A VentureBeatnek író Jeff Grubb a Twitteren hozzátette, hogy a Mass Effect új része az Unreal Engine 5-öt használja, és erről a játékért felelős csapat döntött, és ennek így kellene működnie. Úgyhogy ezen a fronton visszatér a BioWare az alapokhoz, ám a Dragon Age 4 esetében nem nagyon bizakodhatunk: a Bloombergnek tudósító Jason Schreier szerint a stúdió továbbra is a Frostbite engine-t használja, de ugye egyjátékos központúsággal készül a játék…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu