A Microids által kiadott Revolution Software-játék új fejlesztői naplója a Beyond A Steel Sky témáit boncolgatja.
A Beneath A Steel Sky folytatása (amit Charles Cecil, a Broken Sword-sorozat alkotója, illetve a Watchmen-képregények művésze, Dave Gibbons keltett életre) konzolokon (PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) is elérhető, és Cecil, a Revolution Software vezérigazgatój, továbbá a Beyond a Steel Sky rendezője örül annak, hogy a Microids segítségével megvalósult a PC-ről való kiugrás, ugyanis pozitív és szenvedélyes rajongóik vannak, akik pozitív visszajelzéssel éltek az új verziókról (továbbá a bolti kiadás kiterjedt tartalmairól). Szerinte mindig örömmel tölti el, amikor új játékosok élik át a háttérsztorit, és remek extra infót adni nekik az óvatosan megfontolt témákról a fejlesztői napló kapcsán.
Cecil szerint érdekes volt egy olyan elképzelést kialakítani, ami a társadalommal foglalkozna, miután a mesterséges intelligencia a tőle telhető módon a legjobban kialakítja a boldogság és a jólét érzését: hova fejlődne innen a társadalom? Cecil Maslow, egy amerikai pszichológus munkásságát vette alapul: ő az 1940-es években egy szükségletpiramist hozott létre (alapvető emberi szükségletek, pszichológiai, majd önkiteljesüléshez szükséges dolgok), amin felfelé haladva egyre boldogabbak az emberek. A játékban ezt a szerepet a Tanács (The Council) tölti be öt minisztériumával (a sokaság, a kényelem, a biztonság, az aspiráció, és a jólét). De mi van akkor, ha minden beteljesül Ez az egyik téma. Will Durant egyik idézete jutott az eszébe: minden társadalom sztoikusan kezd, és epikureusan végződik, azaz a dekadencia miatt pusztul végül el.
A másik téma az aspiráció, ami negatív és pozitív is lehet. Személyes nézetből hajthat minket, hogy addig lehetetlen dolgokat valósítsunk meg, és ezzel versenyképesek lehetünk, de így akár ki is iktathatjuk a többieket. Ez a Qdoson keresztül bukkan fel a játékban: a pénznem úgy bukkan fel nálunk, ha a mesterséges intelligencia által a társadalomnak hasznos cselekedeteket hajtunk végre, viszont a baj ott van, hogy maga az MI nem biztos, hogy az ezzel kapcsolatos döntésre a legjobb lenne.
A hackelés nem csak a játékmenetben bukkan fel mechanizmusként, hanem témaként is felbukkan. Lehetőségünk van a feltört eszközökbe betekintést nyerni, amivel a körülöttünk levő világ logikáját módosíthatjuk, így váratlan dolgok történnek. A többieknek ez szokatlan lesz, mert ők vakon hisznek a mesterséges intelligenciában. Cecil még hozzátette, hogy ez egy videojátékos sztori, és a játékosoknak kell döntenie arról, hogy napjaink társadalmához bármelyik témakör kötődik-e.
A Beyond A Steel Sky november vége óta érhető el amúgy a konzolokon.
Forrás: JVL