A Game Informer jóvoltából új Elden Ring játékmenetet is kaptunk a FromSoftware nemsokára megjelenő játékából.
A PlayStation Blogon olvashatunk egy interjút Miyazaki Hidetakával, a FromSoftware vezetőjével és az Elden Ring rendezőjével, de mielőtt kitérnénk rá, megemlítjük, amit Kitao Yasuhiro, a játék producere mondott a Taipei Game Show-n megejtett prezentációja során. Ha végigjátsszuk a játékot, akkor újrakezdhetjük azt a már létrehozott és felbuffolt karakterünkkel, de az ellenfelek is erősebbek lesznek. Ez mindig is ott volt a japán stúdió játékában. A világ hatalmas lesz, és úgy lett megtervezve az Elden Ring, hogy nem biztos, hogy mindent felfedezhetünk benne az első végigjátszás során. Lesz olyan, aki elsőre fel akarja fedezni a teljes térképet, míg mások a második vagy sokadik ciklusra (így hívta a végigjátszást!) hagyják a nem kötelező területeket.
De térjünk rá a PlayStation Blogos interjúra. Miyazaki elvárása szerint a Souls-játékokhoz képest többen fogják befejezni az Elden Ringet, ám kiemelte, hogy szeretné, ha az új játékosok nem éreznék nyomás alatt magukat, így a saját tempójukban közelíthetik meg a játékot. (Lesz kihívás, de a kezdők sem esnek rögtön a mélyvízbe?) Rájött, hogy bár közben nagy nehézségi szinttel rendelkező játékokat kínálnak, úgy tervezik meg azokat, hogy örömmel töltse el a játékosokat a kihívások teljesítése… de eközben nem szeretné, ha az újoncok nem nagyon aggódnának a nehézség miatt. Visszajöhetnek később, ha elakadnak. Lesz egyfajta fejlődési szabadságuk ahelyett, hogy folyamatosan a falat fejelnék.
Miyazaki szerint a nehézségi szintről való vita jogos. Úgy látja, hogy a FromSoftware megközelítése az, hogy bátorítsák a játékosokat a kihívások leküzdésére. Nem próbálják a nehézségi szintet rájuk erőltetni, vagy direkt nehézzé tenni a dolgokat. Ehelyett a játékosokból ki akarják hozni a dörzsöltségüket. Elemezniük kell a játékot, memorizálják, hogy mik történnek, és a hibáikból tanulhatnak. Nem azt akarják, hogy jogosulatlanul büntetőnek hassanak a stúdió játékai, hanem inkább legyen ott az esély a győzelemre. Megértik, hogy a Souls-féle játékokat gyakran a lehetetlen nehézségi szinttel és a nagy belépő küszöbbel asszociálják, de úgy tervezik meg a játékaikat, hogy élvezetes legyen a kihívások teljesítésének ciklusa. Ezért Miyazaki reméli, hogy az új opcióknak köszönhetően is sikeres lesz, majd rögtön hozzátette, hogy nem próbálták direkt csökkenteni a nehézségi szintet. A nyílt világ szabadsága és a multiplayer segítségével többen juthatnak el a stáblistáig mint a Souls-játékokban.
A Game Informernek még elmondta, hogy a mérgező mocsarak iránti szerelmét Miyazaki újra felfedezte az Elden Ring során, így igen, ebben is lesznek ilyen területek. Tudja, hogy mi miként érzünk irántuk, de hirtelen rájött, hogy egy ilyet csinált, és nem tudta megállítani magát, így ez mondhatni csak úgy jött. Nem csak poison és toxic hatást kapunk itt (utóbbi sokkal gyorsabban küld padlóra minket), hanem jön a Scarlet Rot, ami még súlyosabb lehet. A lenti videóban a Game Informer amúgy a Mourne-kastélyt, az egyik mini dungeont mutatta meg.
Az Elden Ring február 25-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech, PCGamer, PCGamer