Nem tévedtek a pletykák: Isaac Clarke valóban nem fog 2022-ben visszatérni.
Néhány napja pletyka formájában már beszéltünk arról, hogy a Motive és az Electronic Arts a minőség prioritása miatt inkább nem sieti el a 2008-as Dead Space felújított kiadását, így csak 2023 elején jöhet csak. Ezt meg is erősítették a Twitteren, így az idei év végi kalamajkából a Dead Space Remake ki fog maradni (és ezzel elvileg a Motive több időt kap arra, hogy a Capcom Resident Evil 2 Remake szintjét meg tudja ütni, ha már túlélő horror…).
A megjelenési időszak mellé élő adást is tartott a stúdió. Terry Calico, a senior hangtervező elmondta, hogy az erdeti Dead Space-ben ha Isaac futott vagy sérült volt, akkor további hangokat adott ki magából a gyors lélegzésén kívül, hogy kiemeljék erőfeszítéseit. A közelharcok vagy a taposás is a lélegzetvételen felül játszódott, nem pedig helyette, így óvatos füleléssel érzékelni lehetett, hogy egyszerre két hang játszódott. Ez pedig hangulatilag ugye nem a legjobb, sőt.
A remake esetében viszont olyan rendszert építenek, ami a lélegzetvétel gyakoriságának változását átmenetektől függetlenül valósítja meg az elfáradás illetve az alacsony HP esetében. Az eredetiben ha Isaac kapkodta a levegőt, kifogyóban volt az oxigénje, kilépett a vákuumból, vagy ha oxigén-újratöltésen esett át, akkor azonnal nyugalmi állapotúra változott a lélegzetvétele, mintha mi sem történt volna. A remake ezen is módosítani fog: hallani fogjuk, ahogy Isaac lassan lenyugszik az oxigénhiányos állapot után.
Építenek egy új rendszert is, aminek a neve A.L.I.V.E. – ez Isaac lélegzését és szívverésének ritmusát foglalja magába, de a hangos erőfeszítések és a párbeszéd is ide tartozik. Ezekre több játékmenetbeli elem hatással lesz. A játékban az adrenalin több eltérő értékből deriválódik. Ezek közvetlenül hatnak Isaac szívritmusára. Külső tényező például a harci nehézség értéke, a szkriptelt jelenetek és a hirtelen ijesztések (jumpscare-ek), de Isaac fáradtsága, oxigénszintje és életereje is ide vehető. Szeretnék, ha Isaac kimutatná, mindenki más miképp reagálna az épp történő eseményekre és fordítva, és ezekkel hatással legyenek a játékosra, hogy neki is hasonló reakciója legyen. A szkriptelt dialógusok során, ahol teljesen irányításunk alatt marad Isaac, mindegyik sornak három változata lesz, és az állapotától függően fog valamelyik elhangzani (normál, kifáradt, megsérült).
Szóval a hangok tekintetében is az immerziót tekintik fontosnak. A Dead Space Remake tehát 2023 elején fog jönni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re. Májusban a játék vizuális stílusával kapcsolatban számíthatunk élő adásra.
Forrás: WCCFTech