Források szerint úgy tűnik, hogy a Square Enix dollármilliókat bukott a Marvel Bosszúállók és A galaxis őrzői című produkcióin.
A Square Enix az utóbbi időben sok elmélet tárgya volt, elsősorban annak köszönhetően, hogy mostanra eladta három nagy nyugati játékfejlesztő stúdióját és a hozzájuk kapcsolódó (és nagyra becsült) szellemi tulajdonát az Embracer Groupnak. A vállalat nem is tisztázta részletesen a helyzetet, ami még inkább olaj a tűzre az üzlet körüli vitáknak.
A Square Enixről azonban folyamatosan érkeznek új információk, az MST Financial szerint a kiadó a két Marvel-kiadás között 200 millió dollárt veszített. Ez elég világos képet fest arról, hogy a Square Enix miért adná el a Crystal Dynamicsot és az Eidos Montrealt, akik a Marvel’s Avengers és a Marvel’s Guardians of the Galaxy játékokon dolgoztak.
Míg ugyanis a Guardians of the Galaxy a kritikusok elismerésére talált, úgy tűnik, hogy a kevésbé kedvezően értékelt Avengers lehúzta a nagyérdeműt. Az MST Financial elemzése szerint a cég több százmillió dollárt veszített a játékok gyártásán és marketingjén, amit a Square Enixnek úgy tűnik, nehéz volt lenyelni. Az biztos, hogy a Guardians most a Game Passon keresztül építi közönségét, de úgy tűnik, ez túl kevés és túl késő volt ahhoz, hogy változtasson a helyzeten, mivel mindkét tulajdonságot eladták az Embracer Groupnak.
Most, hogy az Embracer felvásárolta a Square Enix nyugati stúdióit, a cég olyan projektekre koncentrálhat, amelyeknek úgy tűnik, több értelme van a számára, mint például a Forspoken és a Final Fantasy franchise. Bár azt is érdemes kiemelni, hogy a Square megtartja az Outriders, a Just Cause és a Life is Strange jogait, ami arra utal, hogy ezek az IP-k történetileg viszonylag sikeresebbek voltak, mint a szóban forgó két Marvel-játék.
Az egyik felröppent elmélet szerint a kiadó talán a blokklánc technológiával szeretne nagyobb mértékben kísérletezni, mivel a Square Enix vezérigazgatója érdeklődését fejezte ki az NFT-k, valamint a dedikált „play to earn” játékok iránt. Most, hogy egyértelmű, hogy a cég jelentős összeget veszített a Marvel IP-kre építő banki tevékenységével, ez az ötlet talán mégsem olyan messzire vezet.
A kapcsolódó hírek szerint a Marvel’s Avengers 2022-ben meglehetősen rosszul indult, és jelenleg nem tudni, hogy az Embracer Group egyáltalán akarja-e folytatni a játék széles körben kritizált élőszereplős modelljének frissítését. Az új kiadó bármikor megpróbálkozhatna a játék felújításával, de ez egy komoly befektetés, ami lehet, hogy a végén megtérül, de az is lehet, hogy nem. A Marvel’s Guardians of the Galaxy legalábbis nem lesz belekeveredve ezekbe a kérdésekbe, hiszen egy átlagos, narratívára fókuszáló akciójátékról van szó, igazi élőszereplős elemek nélkül.
Forrás: Gamerant