Új stúdiókat fog alapítani vagy vásárolni a Square Enix

És ezt valószínűleg csak úgy fogja megtenni a japán kiadó, ha azok a nemrég kitűzött célok elérésében segíteni fognak.

 

A Square Enix ugye eladta az Embracer Groupnak a Crystal Dynamics, az Eidos Montréal és a Square Enix Montréal, illetve pl. a Tomb Raider és a Deus Ex pakkját potom pénzért, és a japán kiadó nyíltan beismerte, hogy a blockchain, a mesterséges intelligencia és a felhő körüli befektetésekre megy az ebből származó bevétel. Pénteken viszont a japán kiadó közölte pénzügyi eredményeit, és ebben megemlítette, hogy miért is történt meg a külföldi jelenlétük visszavágása.

A Square Enix szerint folytatólagos nvekedést érhet így el a céges erőforrások megválasztásával és összegyűjtésével; a tokiói főhadiszállás és a külföldi játékkiadás jobban passzolhat egymáshoz, és az előző bekezdésben már említett blockchain/MI/felhő trióra koncentrálhat így a kiadó, ami át akarja szabni a Digital Entertainment (azaz a játékokra összpontosító) portfólióját részben új IP-k alkotásával, az integrált csoportirányítással, a játékfejlesztési képességük növelésével, illetve a stúdiókkal kapcsolatos bővítésekkel. Tehát új stúdiókat akar beszerezni a kiadó, de csak olyanokról lehet szó, ahol az NFT és a blockchain nem tabutéma…

De a Square Enix megemlítette még a Balan Wonderworldöt is, ami miatt Naka Yuji (aki amúgy a SEGÁnál a Sonic IP mögött fontos szereppel bírt, de meg lehetne említeni a NiGHTS Into Dreamset is…) beperelte a japán céget, ugyanis fél évvel a játék megjelenése előtt eltávolították őt a rendezői posztból, és szerinte megalázó, hogy mennyire félkész állapotban adták ki végül a játékát. Erről Naka több tweeten keresztül is beszélt még áprilisban, ám most jött hivatalos reakció a Square Enixtől, és erről a Bloombergnek tudósító Mochizuki Takashi számolt be.

De, ismervén a japán kiadó mentalitását (mondhatni a PC-seket a hátuk közepére kívánják: a Capcom és még a SEGA is gyakrabban veszi ki a játékaiból a Denuvo DRM-et mint a Square Enix…), nem meglepő, hogy először csak annyit mondtak, hogy valóban egy per indult ellenük, de amit ezután nyilatkozott a Matsuda Yosuke vezette cég, az már egyszerűen elképesztő! A Square Enix konkrétan bizalommal ajánlja a játékosoknak a Balan Wonderworldöt… holott Naka szerint messze nem úgy jelent meg, ahogy ő ezt elképzelte!?

Ezek után nem csoda, hogy Naka nagyon dühös: 2020-ban, nem sokkal a játék bejelentése után azt mondta, hogy a Balan Wonderworld volt az „egyetlen esélye” egy platformer megvalósítására, miután 2006-ban távozott a SEGÁtól…

Forrás: VGC, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu