MOZI HÍREK – A Ninja Gaiden az egyik legbrutálisabb videójáték-sorozat, amit valaha készítettek, de vajon lehetne-e több egy ennél? Elvégre hasonló játékokból is készültek már filmek.
A Ninja Gaiden egy japán fejlesztő Tecmo által készített videójáték-sorozat, amely 1988-ban kezdődött a sorozat első játékának, a Ninja Gaiden-nek a megjelenésével, mind a Nintendo Entertainment Systemre, mind az árkádokra. Bár a játék frusztrálóan nehéz volt, két folytatást is szült 1990-ben és 1991-ben, sőt még néhány mellékágat is, amelyeket a japán Sega fejlesztett ki.
A sorozat azonban azután vált igazán ismertté, hogy 2004-ben puha reboot-kezelésben részesült (amelyben az eredeti játékok eseményeit megemlítik, de soha nem tárgyalják), amikor megjelent a hasonló című Ninja Gaiden az eredeti Xbox-ra, egy vadonatúj trilógia első játéka. A 2004-es játék sikere után a Tecmo bölcsen folytatta a Ninja Gaiden 2-vel 2008-ban és a Ninja Gaiden 3-mal 2012-ben, és mindhárom folytatta a sorozat hagyományát, miszerint a játékokat frusztrálóan nehéz, de nem lehetetlen legyőzni.
A sorozat középpontjában Ryu Hayabusa, a vagány nindzsa rendkívüli kalandjai állnak…
…valamint az a törekvése, hogy minél több gonosztevő embert és ördögöt (szörnyeteget stb.) feldaraboljon és kizsigereljen, gyakran szükségtelenül erőszakos és véres módon. Persze ennél egy kicsit többről van szó a történetben, de a Ninja Gaiden sorozat, akárcsak kortársa, a Mortal Kombat, sosem riadt vissza a vér és az erőszak ábrázolásától. A Ninja Gaiden és a Mortal Kombat a képernyőn megjelenített erőszak szintjét tekintve eléggé hasonlítanak egymáshoz. Ez semmiképpen sem rossz. Mindössze annyit jelent, hogy ugyanaz a célközönségük.
Az említett célközönség azonban nemrégiben egy vadonatúj Mortal Kombat-filmet láthatott, amely ugyanannyi véres és erőszakos jelenetet tartalmazott, mint a játékok, tehát a piac egyértelműen létezik egy ilyen film számára. Már csak az kell, hogy valaki más kihasználja ezt.
Szemet gyönyörködtető karakterek
A Ninja Gaiden játékokra nagyon jellemző az a sajátos mód, ahogyan a karaktereket ábrázolja, mind a férfiakat, mind a nőket, de különösen a nőket.
Mindig is voltak problémák a női karakterek ábrázolásával.
Néhány karakter a rajongók régi kedvence, és a játékokban következetesen megőrizték a megjelenésüket. Ennek eredményeként a rajongók elvárják, hogy mindig egy bizonyos módon nézzenek ki. Ezt szem előtt tartva a Ninja Gaiden sorozat minden női karaktere bombaformában van. Még a 2004-es Ninja Gaiden játékban is az egyik központi női karakter, Rachel, egy olyan ruhában indul harcba, amit csak úgy lehet leírni, mint egy szűk bőr dominaruhát, és senki sem kérdezi meg, hogy miért.
A sorozat főszereplője, Ryu Hayabusa sem éppen ártatlan ebben, hiszen ő is egy bőrből készült, szűk, izmait mutató szerelésben vonul harcba. Szóval igazából itt az a kérdés, hogy a készítők pontosan úgy adaptálják-e ezeket a karaktereket, ahogyan a játékokban szerepelnek, vagy frissítik a megjelenésüket, hogy kevésbé legyenek pikánsak. Akárhogy is, számolniuk kell vele, hogy lesznek majd olyanok, akiknek nem tetszik a végeredmény.
A brutalitás nem mindennapi szintjei
Ahogy korábban már említettük, a Ninja Gaiden-sorozat a Mortal Kombathoz hasonlítható a tekintetben, hogy mennyi vért és erőszakos jelenetet mutat be. Akárcsak a női karakterek megjelenése, a Ninja Gaiden mindig is a „forma a tartalom felett” típusú játék volt, ahol a cselekmény vagy a karakterfejlődés háttérbe szorul a stílus javára. Az a brutális és szükségtelenül erőszakos mód, ahogyan Ryu Hayabusa végez ellenségeivel, mindig is a játék egyik fő értékesítési pontja volt.
Ezt szem előtt tartva egy filmnek vagy sorozatnak ugyanezt a filozófiát kell adaptálnia, ha a játék rajongóit és az általános közönséget is meg akarja szólítani. Ettől függetlenül a stílus már megvan, ezért a történetet jobban meg lehet írni. Nem mintha sok történetre lenne szükség, inkább csak egy ürügyre, hogy Ryu Hayabusa szó szerint szalagokra szeletelhessen dolgokat.
Forrás: VGC