Az Egyesült Államok szövetségi kereskedelmi bizottsága (innentől csak az angol rövidítésüket használjuk: FTC) megelégelte, hogy egyes cégek és influenszerek hamis, megtévesztő értékelésekkel élnek.
Az USÁban is sok influenszer van: ők a közösségi médiafelületeken sokszor pénzért hirdetnek termékeket, szolgáltatásokat, és ez hazánkban is egyre inkább elterjedő fogalom. A videojátékos témában is van belőlük nem is kevés, de most bajban lehetnek, ha kamu és/vagy félrevezető, szponzorált hirdetésekkel, tartalmakkal próbálkoznak, ugyanis az FTC kiegyenesítené a jelenleg kusza hirdetési szabályzatot. A tervezet nyíltan megszólítja a hirdetőket, akik a gyerekeket megcélzó, bújtatott hirdetésekkel próbálkoznak.
Mindegyik nagyobb kiadó igyekszik az influenszereken keresztül hirdetni játékait (az Electronic Artsszal kapcsolatban pedig nemrég írtuk, hogy jóval több embert keres az ezzel foglalkozó programjába). Samuel Levine, az FTC fogyasztóvédelmi irodájának vezetője azt nyilatkozta, hogy a szabályzatukat azért módosítják, hogy a kamu értékelések és az egyéb, megtévesztő marketing ellen fellépjenek, és figyelmeztetik a hirdetőket, ha a kiskorúaknak szánt burkolt reklámokkal élnének. Legyen szó a hamis értékelésekről vagy influenszerekről, akik nem ismerik be, hogy lefizették őket, ez a megtévesztés szerinte ahhoz vezet, hogy az emberek több pénzt dobnak ki rossz termékekre és szolgáltatásokra, és ez árt az őszinte vetélytársaknak.
Idézzük az FTC szabályzatmódosításait lefordítva: „Tisztázta, hogy a hamis értékelések az útmutatók hatálya alá tartoznak, és új alapelvvel egészítette ki, amely szerint a fogyasztók véleményeinek beszerzése, elhallgatása, felerősítése, megszervezése vagy szerkesztése során a hirdetők nem torzíthatják el és nem állíthatják hamisan, hogy a fogyasztók mit gondolnak a termékeikről. Ez az FTC legutóbbi Fashion Nova ügyéhez hasonlóan a kritikák elnyomására is kiterjed. Tisztázta, hogy a közösségi médiában közzétett bejegyzésekben szereplő címkékre is vonatkoznak az iránymutatások, és módosította a „támogatók” fogalmát, hogy a virtuális influenszerek (azaz a számítógép által generált fiktív karakterek) is az iránymutatások hatálya alá tartozzanak.”
2015-ben az FTC a Machinima, egy YouTube-os hálózat ellen lépett fel a megtévesztő Xbox One hirdetésekkel szemben, és ez az új szabálymódosítási javaslat elég komolyan megkongathatja a vészharangokat…
Forrás: PSL