A SEGA producere kifejezetten pesszimistán nyilatkozott a lehetőségekről, igaz, beismerte, hogy a japán cég gondolkodott ilyesmin…
Okunari Yosuke, a SEGA klasszikus hardveres producere a japán Famitsunak nyilatkozott arról, hogy bizony megfontolta a SEGA Mega Drive/Genesis utáni generációk „minisítését”, de az alkatrészek gyártási költsége túl magas lenne, ha a SEGA Saturnből, vagy a SEGA Dreamcastből készítettek volna egy minikonzolos kiadást.
Ugye néhány napja bejelentette a SEGA a Mega Drive/Genesis Mini 2-t (mi meg írtunk róla), és erre mondta Okunari, hogy néhányan csalódhattunk a bejelentésben, mert ez nem egy Saturn vagy egy Dreamcast törpekonzol. A cég maga gondolkodott ennek kivitelezésében, ám a koronavírus miatt az új áramkörök fejlesztése stagnált, és költségek tekintetében is eléggé magas árazással tudták volna csak a piacra dobni a SEGA két utolsó konzolját (holott a Dreamcast előbb jutott el a boltokba a PlayStation 2-nél, ami végül lesöpörte a céget a konzolos piacról).
A SEGA Dreamcast bár nem élt sokáig, mégis sok kiemelkedő játék(franchise) jelent meg rajta. A Shenmue, a Jet Set Radio, a Rez, a Crazy Taxi, a Soul Calibur, illetve a Phantasy Star Online is itt indult el. Persze a PlayStation 2 sikere (amiben hatalmas szerepe volt annak is, hogy az asztali DVD-lejátszókhoz képest potom áron volt kapható a konzol, ami bizony erre is használható volt…) gyorsan padlóra vágta a Dreamcastet, azért mégis egy korrekt platformról volt szó. (Hátulütő volt az 1 GB tárhelyet biztosító GD-ROM formátum, és a kalózkodás is viszonylag egyszerű volt rá.)
A SEGA Mega Drive Mini 2 október 27-én rajtol el Japánban, de még nincs szó a nyugati megjelenésről. Az első modell 2019-ben jelent meg, és régiónként eltért a negyvenkét címből álló játéklista. Újdonság volt az addig kiadatlan új port a Darius, illetve a Tetris számára. Ilyen bővítést joggal várhatunk el a második generációs Mega Drive Minitől is.
Forrás: VGC