{"id":107562,"date":"2022-11-18T22:27:34","date_gmt":"2022-11-18T21:27:34","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=107562"},"modified":"2022-11-19T17:05:10","modified_gmt":"2022-11-19T16:05:10","slug":"hamarosan-bucsuzhatnak-kinatol-a-blizzard-jatekai","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2022\/11\/18\/hamarosan-bucsuzhatnak-kinatol-a-blizzard-jatekai\/","title":{"rendered":"Hamarosan b\u00facs\u00fazhatnak K\u00edn\u00e1t\u00f3l a Blizzard j\u00e1t\u00e9kai!"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A NetEase-zel 2008 \u00f3ta volt licencel\u00e9si meg\u00e1llapod\u00e1sa a Blizzard Entertainmentnek, \u00edgy leg\u00e1lisan, a k\u00ednai cenzorok \u00e1ltal is elfogadott \u00e1llapotban \u00e9rhet\u0151 el az orsz\u00e1gban a World of Warcraft, a Hearthstone, a Warcraft II: Reforged, az Overwatch 2, a Diablo III, vagy p\u00e9ld\u00e1ul a Starcraft-sorozat. A list\u00e1b\u00f3l kimaradt a Diablo Immortal, de itt k\u00fcl\u00f6n meg\u00e1llapod\u00e1s sz\u00fcletett, ugyanis a t\u00e1rsfejleszt\u00e9s \u00e9s a kiad\u00e1s is a NetEase feladata volt.<\/p>\n
A Blizzard egy k\u00f6zlem\u00e9nybe tudatta vel\u00fcnk, hogy nem tudott olyan meg\u00e1llapod\u00e1st \u00f6sszehozni, ami egy vonalban van a c\u00e9g m\u0171k\u00f6d\u00e9si elveivel \u00e9s a j\u00e1t\u00e9kosok, alkalmazottak ir\u00e1nti elk\u00f6telezetts\u00e9g\u00e9vel. \u201eM\u00e9rhetetlen\u00fcl h\u00e1l\u00e1sak vagyunk az\u00e9rt a szenved\u00e9ly\u00e9rt, amelyet a k\u00ednai k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g\u00fcnk tan\u00fas\u00edtott az elm\u00falt k\u00f6zel 20 \u00e9vben, amikor a NetEase \u00e9s m\u00e1s partnereink r\u00e9v\u00e9n K\u00edn\u00e1ba hoztuk j\u00e1t\u00e9kainkat. Lelkesed\u00e9s\u00fck \u00e9s kreativit\u00e1suk inspir\u00e1l minket, \u00e9s keress\u00fck az alternat\u00edv\u00e1kat, hogy a j\u00f6v\u0151ben is eljuttassuk j\u00e1t\u00e9kainkat a j\u00e1t\u00e9kosokhoz,\u201d \u00edrta Mike Ybarra, a Blizzard eln\u00f6ke.<\/p>\n
A NetEase szerint a kulcsfontoss\u00e1g\u00fa felt\u00e9telekben anyagi elt\u00e9r\u00e9sek voltak, illetve a k\u00ednai j\u00e1t\u00e9kosok adatainak v\u00e9delm\u00e9re hivatkozott. \u201eNagy er\u0151fesz\u00edt\u00e9seket tett\u00fcnk, \u00e9s a lehet\u0151 legnagyobb \u0151szintes\u00e9ggel pr\u00f3b\u00e1ltunk t\u00e1rgyalni az Activision Blizzarddal, hogy folytathassuk egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00fcnket, \u00e9s kiszolg\u00e1lhassuk a sok elk\u00f6telezett k\u00ednai j\u00e1t\u00e9kost, azonban l\u00e9nyeges n\u00e9zetelt\u00e9r\u00e9sek voltak a kulcsfontoss\u00e1g\u00fa felt\u00e9telekkel kapcsolatban, \u00e9s nem tudtunk megegyezni. Nagyra \u00e9rt\u00e9kelj\u00fck a term\u00e9k\u00fcnk \u00e9s a m\u0171k\u00f6d\u00e9si norm\u00e1inkat, \u00e9s betartjuk a k\u00ednai j\u00e1t\u00e9kosok fel\u00e9 tett k\u00f6telezetts\u00e9gv\u00e1llal\u00e1sainkat. Megtiszteltet\u00e9s sz\u00e1munkra, hogy az elm\u00falt 14 \u00e9vben a j\u00e1t\u00e9kosok szolg\u00e1lat\u00e1ban \u00e1llhattunk, \u00e9s ez id\u0151 alatt sok \u00e9rt\u00e9kes pillanatot t\u00f6lthett\u00fcnk el vel\u00fck. \u00cdg\u00e9ret\u00fcnket, hogy az utols\u00f3 pillanatig j\u00f3l szolg\u00e1ljuk j\u00e1t\u00e9kosainkat, tov\u00e1bbra is fenntartjuk. Biztos\u00edtani fogjuk, hogy j\u00e1t\u00e9kosaink adatai \u00e9s eszk\u00f6zei minden j\u00e1t\u00e9kunkban j\u00f3l v\u00e9dettek legyenek,\u201d tette hozz\u00e1 William Ding, a NetEase vez\u00e9rigazgat\u00f3ja.<\/p>\n
A NetEase szerint a meg\u00e1llapod\u00e1s lej\u00e1rta ut\u00e1n nem lesz anyagi k\u00e1r, ugyanis a p\u00e9nzforgalom \u00e9s a nett\u00f3 j\u00f6vedelm tekintet\u00e9ben is alacsony, egy sz\u00e1mjegy\u0171 sz\u00e1zal\u00e9kot tettek ki a Blizzard j\u00e1t\u00e9kai 2021-ben \u00e9s 2022 els\u0151 9 h\u00f3napj\u00e1ban egyar\u00e1nt. Simon Zhu, a NetEase partneri kapcsolatok\u00e9rt felel\u0151s embere a LinkedInen<\/a><\/span>\u00a0azt \u00edrta, hogy \u201eegy nap, amikor a sz\u00ednfalak m\u00f6g\u00f6tt t\u00f6rt\u00e9nteket el lehet mondani, a fejleszt\u0151k \u00e9s a j\u00e1t\u00e9kosok egy teljesen \u00faj szinten fogj\u00e1k meg\u00e9rteni, hogy mekkora k\u00e1rt tud okozni egy bunk\u00f3\u201d.<\/p>\n Csak nem a t\u00f6r\u00f6lt mobilos World of Warcraft projekt volt a kiindul\u00f3pont a k\u00e9t c\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt megroml\u00f3 viszony m\u00f6g\u00f6tt?<\/p>\n