{"id":111476,"date":"2023-02-28T07:47:17","date_gmt":"2023-02-28T06:47:17","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=111476"},"modified":"2023-02-28T11:25:48","modified_gmt":"2023-02-28T10:25:48","slug":"dead-space-rendezo-jo-remake","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2023\/02\/28\/dead-space-rendezo-jo-remake\/","title":{"rendered":"A Dead Space rendez\u0151je el\u00e1rulta, mi a j\u00f3 remake-k\u00e9sz\u00edt\u00e9s titka"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
<\/p>\n
Az \u00faj Dead Space remake kreat\u00edv igazgat\u00f3ja el\u00e1rulta, hogy az EA Motive hogyan fogott hozz\u00e1 egy j\u00f3 remake elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9hez<\/a><\/span>. A remake-ek el\u00e9g gyakoriak a konzolok \u00faj gener\u00e1ci\u00f3j\u00e1ban. Ugyanis most m\u00e1r a fejleszt\u0151knek megvannak az eszk\u00f6zeik, hogy \u00fagy k\u00e9sz\u00edts\u00e9k el a j\u00e1t\u00e9kot, ahogyan szerett\u00e9k volna, a kor\u00e1bbi gener\u00e1ci\u00f3kat \u00e9rint\u0151 korl\u00e1toz\u00e1sok n\u00e9lk\u00fcl.<\/p>\n Az eredeti, 2008-as Dead Space megjelen\u00e9sekor hatalmas sikernek bizonyult, \u00e9s egy \u00fajabb fantasztikus t\u00fal\u00e9l\u0151horror-j\u00e1t\u00e9kkal b\u0151v\u00fclt az olyan \u00f3ri\u00e1sok \u00e1ltal uralt lista, mint a Silent Hill \u00e9s a Resident Evil, ut\u00f3bbi a Resident Evil 4 r\u00e9v\u00e9n a Dead Space-t is megihlette.<\/p><\/blockquote>\n A Rise Above j\u00e1t\u00e9kipari podcast b\u00f3nusz epiz\u00f3dj\u00e1ban az eredeti Dead Space kreat\u00edv igazgat\u00f3ja, Bret Robbins \u00e9s a Dead Space Remake kreat\u00edv igazgat\u00f3ja, Roman Campos besz\u00e9lgettek. M\u00e9ghozz\u00e1 arr\u00f3l, hogyan siker\u00fclt \u00fajraalkotni ugyanazt az \u00e9lm\u00e9nyt, amit az emberek szerettek. Az egyik kiemelked\u0151bb t\u00e9ma, amir\u0151l sz\u00f3 esett, a remake z\u00e9r\u00f3 gravit\u00e1ci\u00f3s j\u00e1t\u00e9kmenete volt, amely Campos szerint „Az eredetihez val\u00f3 h\u0171s\u00e9g pill\u00e9re. Ahogyan ezt a csapaton bel\u00fcl defini\u00e1ltuk: nem felt\u00e9tlen\u00fcl az eredetit kell \u00fajraalkotni \u00fagy, ahogyan az volt, hanem \u00fagy, ahogyan szerinted eml\u00e9kszel r\u00e1”<\/em>, ami \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban a Remake fejleszt\u00e9s\u00e9re vonatkozhat.<\/p>\n Ezzel egy\u00fctt sz\u00e1mtalan j\u00f3 pillanat van a podcastban Robbins \u00e9s Campos besz\u00e9lget\u00e9seiben. E besz\u00e9lget\u00e9sek k\u00f6z\u00f6tt szerepel t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt Isaac Clarke besz\u00e9dk\u00e9pess\u00e9g\u00e9nek megad\u00e1sa a Remake-ben. Tov\u00e1bb\u00e1 az eredeti j\u00e1t\u00e9k 4. fejezet\u00e9nek h\u00edrhedt toronyszekvenci\u00e1ja<\/p>\n A podcast v\u00e9ge fel\u00e9 Robbins dics\u00e9ri Campost \u00e9s az EA Motive csapat\u00e1t, mondv\u00e1n: „Tudtam, hogy rajong\u00f3 leszek, de ideges voltam. Szerintem a v\u00e1ltoztat\u00e1sok jobb\u00e1 tett\u00e9k. Ti t\u00e9nyleg nagyszer\u0171 munk\u00e1t v\u00e9geztetek.”<\/p><\/blockquote>\n A j\u00e1t\u00e9ktervez\u00e9s sor\u00e1n rengeteg d\u00f6nt\u00e9s sz\u00fcletik. A remake-ek eset\u00e9ben az egyik legnagyobb d\u00f6nt\u00e9s az, hogy mit kell megv\u00e1ltoztatni. Soha nem lehet k\u00f6nny\u0171 v\u00e1ltoztatni egy olyan j\u00e1t\u00e9kon, amelyet sokan szeretnek. Hiszen nem biztos, hogy az embereknek v\u00e9g\u00fcl tetszeni fog. Szerencs\u00e9re a DS remake az elad\u00e1si list\u00e1k \u00e9l\u00e9re ker\u00fclt. Az eredetihez k\u00e9pest v\u00e9grehajtott v\u00e1ltoztat\u00e1sok egy csod\u00e1latos j\u00e1t\u00e9kot eredm\u00e9nyeztek, amely nem csak az eredeti \u00e9lm\u00e9ny\u00e9t \u00e9lteti, de sz\u00e1mos hib\u00e1j\u00e1t is jav\u00edtotta, amit maga az eredeti j\u00e1t\u00e9k kreat\u00edv igazgat\u00f3ja is al\u00e1t\u00e1masztott.<\/p>\n