{"id":115074,"date":"2023-05-29T13:27:29","date_gmt":"2023-05-29T11:27:29","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=115074"},"modified":"2023-05-30T14:38:51","modified_gmt":"2023-05-30T12:38:51","slug":"miert-nem-dolgozott-a-folytatason-a-fallout-alkotoja-tim-cain-elarulta-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2023\/05\/29\/miert-nem-dolgozott-a-folytatason-a-fallout-alkotoja-tim-cain-elarulta-video\/","title":{"rendered":"Mi\u00e9rt nem dolgozott a folytat\u00e1son a Fallout alkot\u00f3ja? Tim Cain el\u00e1rulta! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

Tim Cain egy \u00faj vide\u00f3j\u00e1ban kifejtette, hogy mi\u00e9rt nem dolgozott a Fallout 2-n, miut\u00e1n \u0151 rakta le az els\u0151 r\u00e9sz alapk\u00f6veit…<\/h4>\n

 <\/p>\n

Cain szinte heti rendszeress\u00e9ggel fordul meg a h\u00edrekben a vide\u00f3ival, ugyanis a veter\u00e1n j\u00e1t\u00e9kfejleszt\u0151 t\u00f6bb \u00e9rdekess\u00e9get is meg szokott osztani a patin\u00e1s, h\u00e1rom \u00e9vtizedet is \u00e1t\u00f6lel\u0151 j\u00e1t\u00e9kipari m\u00faltj\u00e1b\u00f3l. Most azt magyar\u00e1zta el, hogy mi\u00e9rt nem dolgozott a Fallout 2-n. Az els\u0151 r\u00e9sz 1997-ben j\u00f6tt ki, \u00e9s a CRPG-k felt\u00e1maszt\u00e1s\u00e1ban hatalmas szerepe volt. Az atompunk st\u00edlus \u00e9s a j\u00f3l kidolgozott mechanizmusok miatt hatalmas n\u00e9pszer\u0171s\u00e9gnek \u00f6rvendett, de miut\u00e1n a Bethesda megv\u00e1s\u00e1rolta az eredetileg az Interplay birtok\u00e1ban lev\u0151 IP-t, kiss\u00e9 m\u00e1s ir\u00e1nyba ment el a j\u00e1t\u00e9kmenete.<\/p>\n

Cain viszont a Fallout 2-n t\u00f6bb indokb\u00f3l sem dolgozott. Miut\u00e1n \u00e1t\u00fct\u0151 sikert aratott az els\u0151 r\u00e9sszel, a \u201ejutalma\u201d az lett volna, hogy a folytat\u00e1ssal kapcsolatos hat\u00e1rid\u0151ket be kellett volna tartania, \u0151 pedig nem akart er\u0151ltetett menet\u0171 fejleszt\u00e9ssel (crunch) foglalkozni, \u00e9s m\u00e9g t\u00f6bb felel\u0151ss\u00e9g szakadt volna a nyak\u00e1ba, \u00e1m \u0151 ebb\u0151l nem k\u00e9rt. Az sem tetszett neki, hogy a Fallout 2 dobozk\u00e9p\u00e9n val\u00f3 munk\u00e1t kiszervezt\u00e9k az \u0151 enged\u00e9lye n\u00e9lk\u00fcl, emiatt pedig \u00fagy v\u00e9lte, hogy \u201eal\u00e1akn\u00e1zt\u00e1k\u201d \u0151t. Az utols\u00f3 csepp a poh\u00e1rban a b\u00f3nuszokhoz volt k\u00f6thet\u0151. Ez az \u0151 feladata volt, \u00e9s \u0151 j\u00f3val kevesebbet kapott k\u00e9zhez, holott a st\u00fadi\u00f3 sz\u00e1m\u00e1ra kiemelt fontoss\u00e1g\u00fa szem\u00e9ly volt.<\/p>\n

Brian Fargo, az Interplay vezet\u0151je azt mondta Cainnek, hogy az\u00e9rt kapott kevesebb p\u00e9nzt, hogy \u00edgy b\u00e1tor\u00edtsa jobb teljes\u00edtm\u00e9nyre a k\u00f6vetkez\u0151 alkalommal. Ez nem \u00e9ppen motiv\u00e1l\u00f3 l\u00e9p\u00e9s… vagyis igen, de nem \u00e9ppen \u00fagy, ahogy hinn\u00e9nk! Cain m\u00e9g aznap este meg\u00edrta felmond\u00f3level\u00e9t, \u00e9s t\u00e1voz\u00e1sa egyfajta brain drainhez vezetett, mivel sokan m\u00e1sok is lel\u00e9ptek az Interplay-t\u0151l. Viszont a crunch m\u00e1r a 90-es \u00e9vekben is sajnos ott volt, \u00e9s k\u00e9s\u0151bb a Fallout 76 is ett\u0151l szenvedett. (Ott az\u00e9rt a Bethesda sok, sok, SOK m\u00e1s \u00fcggyel is kih\u00fazta a gyuf\u00e1t…)<\/p>\n

\u00dagyhogy itt is igaz a kijelent\u00e9s: a j\u00f3 munk\u00e1t meg kell becs\u00fclni. Anyagilag is.<\/p>\n

Forr\u00e1s: GameRant<\/a><\/span><\/p>\n