{"id":124842,"date":"2024-01-27T09:49:28","date_gmt":"2024-01-27T08:49:28","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=124842"},"modified":"2024-01-28T09:51:52","modified_gmt":"2024-01-28T08:51:52","slug":"siratjak-a-fejlesztok-a-blizzard-torolt-tulelo-jatekat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/01\/27\/siratjak-a-fejlesztok-a-blizzard-torolt-tulelo-jatekat\/","title":{"rendered":"Siratj\u00e1k a fejleszt\u0151k a Blizzard t\u00f6r\u00f6lt t\u00fal\u00e9l\u0151 j\u00e1t\u00e9k\u00e1t"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A j\u00e1t\u00e9kon (ennek elvileg Odyssey volt a k\u00f3dneve) a Blizzard m\u00e1r 2018 \u00f3ta dolgozott, \u00edgy a 2022-es bejelent\u00e9st nem t\u00fal kor\u00e1n tette meg a c\u00e9g. A terv az volt, hogy 2023-ban a projekten dolgoz\u00f3 st\u00e1b n\u00f6vekszik, de hat \u00e9vnyi munka, illetve rengeteg ex- \u00e9s jelenlegi Blizzard-alkalmazott\u00f3l \u00e9rkez\u0151 pozit\u00edv siszajelz\u00e9s ut\u00e1n a Microsoft t\u00f6r\u00f6lte a projektet, \u00e9s a fejleszt\u0151k \u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl maradtak. Matt London, a j\u00e1t\u00e9k kor\u00e1bbi kiseg\u00edt\u0151 narrat\u00edv igazgat\u00f3ja a Twitteren azt \u00edrta, hogy sok, a t\u00fal\u00e9l\u0151 j\u00e1t\u00e9kon dolgoz\u00f3 emberrel egy\u00fctt \u0151t is elk\u00fcldt\u00e9k a Blizzardt\u00f3l. Sokan m\u00e1sok is \u00edrtak a Twitteren, de nem linkel\u00fcnk mindenkit, hanem csak felsoroljuk, hogy kik \u00e9rintettek a t\u00e1voz\u00f3k list\u00e1j\u00e1n: Marby Kwong (senior koncepci\u00f3s m\u0171v\u00e9sz), Ates Bayrak (tervez\u0151), Renato Iwashima (senior szoftverm\u00e9rn\u00f6k), Michael Dale (j\u00e1t\u00e9kmenet-programoz\u00f3), Matheus Lima (karakterekkel dolgoz\u00f3 technikai m\u0171v\u00e9sz), Rachel Quitevis (vizu\u00e1lis effektek\u00e9rt felel\u0151s m\u0171v\u00e9sz), illetve Megan Embree (producer, aki 13 \u00e9v ut\u00e1n t\u00e1vozik a Blizzardt\u00f3l).<\/p>\n
A j\u00e1t\u00e9k rendez\u0151re, Craig Amai is ki lett r\u00fagva. \u0150 azt \u00edrta a LinkedInen, hogy most a kor\u00e1bbi csapattagjainak seg\u00edt a k\u00f6nnyed landol\u00e1sban, azaz mindent megtesz, hogy az \u00e9rintett szem\u00e9lyek el tudjanak probl\u00e9ma n\u00e9lk\u00fcl m\u00e1shol helyezkedni, mert mindenki kiv\u00e9teles tehets\u00e9g volt szerinte, aki a j\u00e1t\u00e9kon dolgozott. A projektet \u00fagy jelentette be a Blizzard, hogy egy \u00faj vil\u00e1gb\u00f3l \u00e1ll, ami az eddigiekt\u0151l mer\u0151ben elt\u00e9r\u0151 lett volna. K\u00e9t koncepci\u00f3s k\u00e9p jutott ki a j\u00e1t\u00e9kb\u00f3l, \u00e9s amikor 2022 janu\u00e1rj\u00e1ban megt\u00f6rt\u00e9nt a hivatalos leleplez\u00e9s, a st\u00fadi\u00f3 tagjai im\u00e1dt\u00e1k a projektet. K\u00f6zt\u00fck volt Mike Ybarra is, aki szint\u00e9n az Activision Blizzardt\u00f3l t\u00e1voz\u00f3 egy\u00e9nek k\u00f6z\u00f6tt van am\u00fagy (\u00e9s eddig a Blizzard eln\u00f6ki posztj\u00e1t t\u00f6lt\u00f6tte be).<\/p>\n
A Bloomberg arr\u00f3l \u00edrt, hogy a j\u00e1t\u00e9k fejleszt\u00e9se lassan haladt, mert az Unreal Engine-r\u0151l egy bels\u0151s motorra, a Synapse-re v\u00e1ltottak. \u201eB\u00e1rmilyen neh\u00e9z is meghozni ezeket a d\u00f6nt\u00e9seket, a k\u00eds\u00e9rletez\u00e9s \u00e9s a kock\u00e1zatv\u00e1llal\u00e1s a Blizzard t\u00f6rt\u00e9nelm\u00e9nek \u00e9s a kreat\u00edv folyamatnak a r\u00e9sze. Az \u00f6tletek eljutnak m\u00e1s j\u00e1t\u00e9kokba, vagy bizonyos esetekben saj\u00e1t j\u00e1t\u00e9kokk\u00e1 v\u00e1lnak. Valami teljesen \u00fajba kezdeni a legnehezebb dolgok k\u00f6z\u00e9 tartozik a j\u00e1t\u00e9kiparban, \u00e9s m\u00e9rhetetlen\u00fcl h\u00e1l\u00e1sak vagyunk mindazoknak a tehets\u00e9ges embereknek, akik t\u00e1mogatt\u00e1k a projektet,\u201d mondta a Bloombergnek Andrew Reynolds, a Blizzard sz\u00f3viv\u0151je.<\/p>\n
Csakhogy manaps\u00e1g a j\u00e1t\u00e9kiparban az elv\u00e1r\u00e1sok k\u00f6z\u00f6tt van az, hogy megjelent j\u00e1t\u00e9kon dolgozzanak. Ez \u00edgy nem k\u00f6nny\u0171…<\/p>\n