<\/p>\n
<\/p>\n
Eml\u00e9keztek m\u00e9g azokra az id\u0151kre, amikor val\u00f3s idej\u0171 strat\u00e9giai j\u00e1t\u00e9kok \u2013 a k\u00f6zismert r\u00f6vid\u00edt\u00e9ssel RTS-ek \u2013 a PC-s j\u00e1t\u00e9kok piac\u00e1nak meghat\u00e1roz\u00f3 szerepl\u0151i voltak? Amikor a Command & Conquer \u00e9s a Warcraft \u00e9l\u0151, vir\u00e1gz\u00f3 franchise-oknak sz\u00e1m\u00edtottak, \u00e9s minden, ami \u201eAge of\u2026\u201d-fal kezd\u0151d\u00f6tt, garancia volt a sikerre. Ebbe a k\u00f6zegbe \u00e9rkezett az Age of Empires k\u00e9sz\u00edt\u0151it\u0151l, ut\u00f3bbi sz\u00e9ria spin-off-j\u00e1t\u00e9kak\u00e9nt 2002-ben az Age of Mythology. Hab\u00e1r kock\u00e1zatos l\u00e9p\u00e9s volt a fant\u00e1zia vil\u00e1g\u00e1ba \u00e1tvezetni egy ennyire er\u0151s t\u00f6rt\u00e9nelmi be\u00e1gyazotts\u00e1g\u00fa sz\u00e9ri\u00e1t, az Age of Mythology hatalmas sikernek bizonyult. N\u00e9h\u00e1ny \u00e9v alatt k\u00f6zel 900\u00a0000 p\u00e9ld\u00e1nyban kelt el \u00e9s m\u00e1ig hivatkoz\u00e1si alap a zs\u00e1ner szerelmesei k\u00f6r\u00e9ben.<\/p>\n
<\/p>\n
Kezdj\u00fck a k\u00fclcs\u00ednnel. Az egyik legink\u00e1bb szembet\u0171n\u0151 v\u00e1ltoz\u00e1s a j\u00e1t\u00e9k vizu\u00e1lis meg\u00fajul\u00e1sa. A grafikai friss\u00edt\u00e9sek nemcsak szebb\u00e9, hanem r\u00e9szletgazdagabb\u00e1 is tett\u00e9k az Age of Mythology: Retold-ot. Ezzel egy\u00fctt a k\u00e9sz\u00edt\u0151knek siker\u00fclt meg\u0151rizni\u00fck az eredeti j\u00e1t\u00e9k hangulat\u00e1t. A karakterek \u00e9s a k\u00f6rnyezet, a t\u00e1jak kidolgozotts\u00e1ga leny\u0171g\u00f6z\u0151, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen az eredetihez viszony\u00edtva. A mozg\u00e1s ter\u00e9n is \u00e9rezhet\u0151 a javul\u00e1s, hab\u00e1r n\u00e9h\u00e1ny esetben a karakterek anim\u00e1ci\u00f3i kiss\u00e9 merevek maradtak. Az \u00faj UI (felhaszn\u00e1l\u00f3i fel\u00fclet) is sokkal ink\u00e1bb \u00e1tl\u00e1that\u00f3 \u00e9s felhaszn\u00e1l\u00f3bar\u00e1t, ami megk\u00f6nny\u00edti a j\u00e1t\u00e9kosok sz\u00e1m\u00e1ra a navig\u00e1ci\u00f3t \u00e9s az ir\u00e1ny\u00edt\u00e1st.<\/p>\n
Az egys\u00e9gek, az er\u0151forr\u00e1sok \u00e9s az \u00e9p\u00edt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9gek elrendez\u00e9se letisztult \u00e9s logikus. A h\u0151s egys\u00e9gek jellegzetes aur\u00e1val csillognak, \u00e9s a k\u00f6rnyezet r\u00e9szletess\u00e9ge szembe\u00f6tl\u0151. A fejleszt\u00e9s sor\u00e1n par\u00e1zs vita k\u00eds\u00e9rte a karakterportr\u00e9k k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9t. Aggodalmak mer\u00fcltek fel vel\u00fck kapcsolatban: egyesek azt felt\u00e9telezt\u00e9k, hogy a fejleszt\u0151k mesters\u00e9ges intelligencia seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel k\u00e9sz\u00edtett\u00e9k el \u0151ket. Ezt a v\u00e1dat a k\u00e9sz\u00edt\u0151k hat\u00e1rozottan tagadt\u00e1k, egy\u00e9rtelm\u0171en kijelentve, hogy emberi m\u0171v\u00e9szek rajzolt\u00e1k a portr\u00e9kat. Ezzel egy\u00fctt tal\u00e1n nem is az a legnagyobb probl\u00e9ma, hogy ki rajzolta \u0151ket, hanem az, hogy kicsit mintha hi\u00e1nyozna bel\u0151l\u00fck a b\u00e1j\u2026<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
Az Age of Mythology: Retold meg\u0151rizte az eredeti j\u00e1t\u00e9k alapvet\u0151 mechanik\u00e1it, mik\u00f6zben finom\u00edtott is rajtuk a modern elv\u00e1r\u00e1soknak megfelel\u0151en. A j\u00e1t\u00e9kosok tov\u00e1bbra is k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 mitol\u00f3giai n\u00e9pek, frakci\u00f3k k\u00f6z\u00fcl v\u00e1laszthatnak, mint p\u00e9ld\u00e1ul a g\u00f6r\u00f6g\u00f6k, egyiptomiak, \u201e\u00e9szakiak\u201d \u00e9s term\u00e9szetesen az atlantisziak. (A 2014-es remasterben behozott k\u00ednaiak viszont hi\u00e1nyoznak.) Mindegyik saj\u00e1t egyedi egys\u00e9gekkel \u00e9s k\u00e9pess\u00e9gekkel, mitol\u00f3giai l\u00e9nyekkel \u00e9s h\u0151s\u00f6kkel rendelkezik. Az er\u0151forr\u00e1sok gy\u0171jt\u00e9se \u00e9s a hadsereg \u00e9p\u00edt\u00e9se tov\u00e1bbra is k\u00f6zponti eleme a j\u00e1t\u00e9knak. Ugyanakkor az \u00faj\u00edt\u00e1soknak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a j\u00e1t\u00e9kmenet g\u00f6rd\u00fcl\u00e9kenyebb \u00e9s kiegyens\u00falyozottabb lett.<\/p>\n
A mikromenedzsel\u00e9s tov\u00e1bbra is fontos az egys\u00e9gt\u00edpusok elrendez\u00e9s\u00e9hez, illetve, hogy megfelel\u0151 sorrendben k\u00fcldj\u00fck \u0151ket csat\u00e1ba. Azonban az \u201eAttack Move\u201d seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel egyszer\u0171bb\u00e9 v\u00e1lik harcosaink bevet\u00e9se \u00e9s a csata lefoly\u00e1sa is. A dieu, \u00f6ngyilkos t\u00e1mad\u00e1sok az ellens\u00e9g \u00e9p\u00fcletei ellen, mik\u00f6zben az ellen harcosai t\u00f6meg\u00e9vel m\u00e9sz\u00e1rolj\u00e1k a gyan\u00fatlan katon\u00e1inkat! Fontos a harcban, hogy megtal\u00e1ljuk a megfelel\u0151 ar\u00e1nyt az emberi \u00e9s a mitikus egys\u00e9gek k\u00f6z\u00f6tt, \u00e9s tudjuk, mikor kell a brut\u00e1lisan kem\u00e9ny h\u0151s\u00f6ket is csat\u00e1ba k\u00fcldeni vel\u00fck. Az ellens\u00e9ges AI is valamivel jobban muzsik\u00e1l, \u00edgy egy\u00e9rtelm\u0171en kijelenthet\u0151, hogy ezen a t\u00e9ren t\u00f6rt\u00e9nt fejl\u0151d\u00e9s.<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
Ha m\u00e1r a fejl\u0151d\u00e9s\u00e9n\u00e9l tartunk, az \u00faj kiad\u00e1s sz\u00e1mos \u00faj\u00edt\u00e1st hoz mag\u00e1val. Az egyik legfontosabb az \u00faj mitol\u00f3giai egys\u00e9gek \u00e9s h\u0151s\u00f6k bevezet\u00e9se, amelyek m\u00e9g v\u00e1ltozatosabb\u00e1 teszik a csat\u00e1kat. Emellett a fejleszt\u0151k k\u00fcl\u00f6n\u00f6s figyelmet ford\u00edtottak a t\u00f6bbj\u00e1t\u00e9kos m\u00f3dra, amely most m\u00e9g stabilabb \u00e9s \u00e9lvezetesebb. Az \u00faj kamp\u00e1nyok \u00e9s k\u00fcldet\u00e9sek pedig hossz\u00fa \u00f3r\u00e1kra lek\u00f6tik a j\u00e1t\u00e9kosokat, mik\u00f6zben \u00faj t\u00f6rt\u00e9neteket \u00e9s kih\u00edv\u00e1sokat k\u00edn\u00e1lnak.<\/p>\n
A God Power-ek m\u00e1r nem egyszeri, a j\u00e1t\u00e9kot eld\u00f6nt\u0151 kataklizm\u00e1k, hanem cooldown-t kaptak \u00e9s t\u00f6bbsz\u00f6r is bevethet\u0151k. Neh\u00e9z megmondani, hogy ez mekkora v\u00e1ltoz\u00e1st jelent mondjuk a strat\u00e9gia t\u00e9ren. Az egyszeri csap\u00e1sok helyett most az id\u0151z\u00edt\u00e9s pontoss\u00e1g\u00e1val kell j\u00e1tszanunk a Retold-ban. A Power-ek t\u00f6bbnyire AoE sebz\u00e9st okoz\u00f3 k\u00e9pess\u00e9geket takarnak, n\u00e9h\u00e1ny olyan \u00e9lvezetes fordulattal, mint Aphrodit\u00e9 \u00e1tka, amely az ellens\u00e9ges egys\u00e9geket diszn\u00f3kk\u00e1 \u00e9s er\u0151forr\u00e1s-buffokk\u00e1 v\u00e1ltoztatja.<\/p>\n
Az isteni hatalmak azonban nem kiz\u00e1r\u00f3lag arr\u00f3l sz\u00f3lnak, hogy hal\u00e1los es\u0151t z\u00fad\u00edtsunk az ellenre kiel\u00e9g\u00edt\u0151 AoE-sebz\u00e9ssel. Vegy\u00fck p\u00e9ld\u00e1ul a csod\u00e1kat (Wonders). M\u00edg kor\u00e1bban a csod\u00e1k szint\u00e9n egyszeri, gy\u0151zelmi eszk\u00f6zk\u00e9nt m\u0171k\u00f6dtek (m\u00e1r, ha el\u00e9g sok\u00e1ig tudtuk \u0151ket v\u00e9deni\u2026), most passz\u00edv buffokat ny\u00fajtanak a j\u00e1t\u00e9k h\u00e1tral\u00e9v\u0151 r\u00e9sz\u00e9re. Ez egy kev\u00e9sb\u00e9 stresszes \u00fat a gy\u0151zelemhez, de nem felt\u00e9tlen\u00fcl egyszer\u0171bb, mivel m\u00e9g mindig alaposan meg kell fontolnunk, hogyan k\u00f6lts\u00fck el ezeket az er\u0151forr\u00e1sokat.<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
A j\u00e1t\u00e9k zenei al\u00e1fest\u00e9se \u00e9s hanghat\u00e1sai is jelent\u0151s friss\u00edt\u00e9seken estek \u00e1t. Az \u00faj zen\u00e9k t\u00f6k\u00e9letesen illeszkednek a j\u00e1t\u00e9k mitol\u00f3giai t\u00e9m\u00e1j\u00e1hoz, \u00e9s hozz\u00e1j\u00e1rulnak a hangulat fokoz\u00e1s\u00e1hoz. A szinkronhangok azonban vegyes fogadtat\u00e1sban r\u00e9szes\u00fcltek. Egyes karakterek hangjai j\u00f3l siker\u00fcltek, azonban m\u00e1sok eset\u00e9ben a szinkron kiss\u00e9 er\u0151ltetettnek t\u0171nik. Tegy\u00fck hozz\u00e1 gyorsan, a rossz szinkronnak \u00e9s sz\u00edn\u00e9szi j\u00e1t\u00e9knak \u2013 k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen az \u00e1tvezet\u0151 anim\u00e1ci\u00f3k sor\u00e1n \u2013 megvan a maga hagyom\u00e1nya, ami \u00e9ppen a \u201990-es \u00e9vekb\u0151l ered. B\u00e1rki, aki j\u00e1tszott a r\u00e9gi Command & Conquer \u00e9s Red Alert-j\u00e1t\u00e9kokkal, tudja, mir\u0151l besz\u00e9lek\u2026<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n