{"id":136796,"date":"2024-09-19T20:27:13","date_gmt":"2024-09-19T18:27:13","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=136796"},"modified":"2024-09-19T20:29:01","modified_gmt":"2024-09-19T18:29:01","slug":"az-electronic-arts-mindent-a-generativ-mesterseges-intelligenciara-tesz-fel","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/09\/19\/az-electronic-arts-mindent-a-generativ-mesterseges-intelligenciara-tesz-fel\/","title":{"rendered":"Az Electronic Arts mindent a generat\u00edv mesters\u00e9ges intelligenci\u00e1ra tesz fel! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A tartalomalkot\u00f3 mesters\u00e9ges intelligencia nem csak egy gyakran haszn\u00e1lt technol\u00f3giai kifejez\u00e9s a kiad\u00f3n bel\u00fcl, hanem \u00fczletileg alapvet\u0151 fontoss\u00e1ggal b\u00edr!<\/h4>\n

 <\/p>\n

Az Electronic Arts befektet\u0151i napja sor\u00e1n a kiad\u00f3 vez\u00e9rigazgat\u00f3ja, Andrew Wilson kifejezte, hogy mennyire komolyan gondolj\u00e1k a generat\u00edv MI haszn\u00e1lat\u00e1t: \u201eA mesters\u00e9ges intelligencia a maga k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 form\u00e1iban mindig is k\u00f6zponti szerepet j\u00e1tszott ebben a kreat\u00edv utaz\u00e1sban. Mindannyian eml\u00e9ksz\u00fcnk arra, hogy a mesters\u00e9ges intelligencia ellen j\u00e1tszottunk, \u00e9s ez fejl\u0151d\u00f6tt a mai generat\u00edv MI innov\u00e1ci\u00f3iv\u00e1. Ez a figyelemre m\u00e9lt\u00f3 technol\u00f3gia sz\u00e1munkra nem puszt\u00e1n egy divatsz\u00f3; ez \u00fczlet\u00fcnk l\u00e9nyege. Azon t\u00fal, hogy a karaktereink hiteless\u00e9g\u00e9t biztos\u00edt\u00f3 MI-t \u00edrunk vagy k\u00f3dolunk, mindig is haszn\u00e1ltuk a g\u00e9pi tanul\u00e1s \u00e9s az MI form\u00e1it a j\u00e1t\u00e9kainkban \u00e9s folyamatainkban. Jelenleg t\u00f6bb mint 100 akt\u00edv \u00fajszer\u0171 MI-projekt\u00fcnk van h\u00e1rom strat\u00e9giai kateg\u00f3ri\u00e1ban (hat\u00e9konys\u00e1g, b\u0151v\u00edt\u00e9s \u00e9s \u00e1talak\u00edt\u00e1s).<\/p>\n

Hadd besz\u00e9ljek el\u0151sz\u00f6r a hat\u00e9konys\u00e1gr\u00f3l. Ez ma m\u00e1r nem csak k\u00f6lts\u00e9gmegtakar\u00edt\u00e1st jelent. A hat\u00e9konys\u00e1g azt jelenti, hogy amit ma csin\u00e1lunk, azt gyorsabban, olcs\u00f3bban \u00e9s jobb min\u0151s\u00e9gben v\u00e9gezz\u00fck. Ez azt jelenti, hogy t\u00f6bb iter\u00e1ci\u00f3t, t\u00f6bb tesztel\u00e9st \u00e9s kiv\u00e1l\u00f3 min\u0151s\u00e9g\u0171 tartalmat biztos\u00edtunk k\u00f6z\u00f6ss\u00e9geink sz\u00e1m\u00e1ra. Ez azt jelenti, hogy elh\u00e1r\u00edtjuk az akad\u00e1lyokat a j\u00e1t\u00e9kfejleszt\u0151ink el\u0151l. Ez azt jelenti, hogy a tartalmakat a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 f\u00f6ldrajzi r\u00e9gi\u00f3kban kultur\u00e1liss\u00e1 tessz\u00fck, hogy a vil\u00e1g minden t\u00e1j\u00e1n t\u00f6bb j\u00e1t\u00e9kos sz\u00e1m\u00e1ra ny\u00fajthassanak m\u00e9g t\u00f6bb sz\u00f3rakoz\u00e1st. Ezeknek a s\u00farl\u00f3d\u00e1si pontoknak a cs\u00f6kkent\u00e9se m\u00e9lyebb j\u00e1t\u00e9k\u00e9lm\u00e9nyt eredm\u00e9nyez.<\/p>\n

A b\u0151v\u00edt\u00e9s arr\u00f3l sz\u00f3l, hogy kreat\u00edv csapatainknak exponenci\u00e1lisan nagyobb v\u00e1sznat adunk, amelyen alkothatnak, \u00e9s gazdagabb sz\u00edneket, hogy m\u00e9g ragyog\u00f3bb vil\u00e1gokat festhessenek. Arr\u00f3l sz\u00f3l, hogy hihetetlen csapataink m\u00e9lyebb \u00e9s intelligensebb karaktereket alkotnak, szem\u00e9lyesebb \u00e9s \u00e1rnyaltabb t\u00f6rt\u00e9neteket mes\u00e9lnek el, valamint hitelesebb\u00e9 \u00e9s m\u00e9lyebb\u00e9 teszik az elm\u00e9ly\u00fcl\u00e9st. Az Electronic Artson bel\u00fcl \u00e9vek \u00f3ta arr\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk, hogy a j\u00e1t\u00e9kaink mindig \u00faj \u00e9s m\u00e1s \u00e9lm\u00e9nyeket ny\u00fajtanak. Azt j\u00f3soljuk, hogy a generat\u00edv mesters\u00e9ges intelligenci\u00e1val val\u00f3ban be tudjuk majd v\u00e1ltani ezt az \u00edg\u00e9retet emberek milli\u00e1rdjai sz\u00e1m\u00e1ra t\u00f6bb milli\u00e1rd \u00f3r\u00e1n kereszt\u00fcl.<\/p>\n

Az \u00e1talakul\u00e1s arr\u00f3l sz\u00f3l, hogy sokkal messzebbre tekint\u00fcnk a j\u00f6v\u0151be, \u00e9s olyan \u00faj m\u00f3dokat tal\u00e1lunk a j\u00e1t\u00e9kra, a n\u00e9z\u00e9sre, az alkot\u00e1sra \u00e9s a kapcsolatteremt\u00e9sre, amelyek ma m\u00e9g elk\u00e9pzelhetetlenek. Hisz\u00fcnk abban, hogy az MI nagym\u00e9rt\u00e9kben ki fogja terjeszteni \u00e9s \u00e1t fogja alak\u00edtani a felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal gener\u00e1lt tartalmak sz\u00f3rakoztat\u00f3 \u00e9lm\u00e9ny\u00e9t. Felgyors\u00edtja majd, hogy a sz\u00f3rakoztat\u00f3iparban az innov\u00e1torok \u00e9s alkot\u00f3k hogyan \u00e9p\u00edtenek \u00e9s ny\u00fajtanak olyan \u00e9lm\u00e9nyeket, amelyek az \u00f6nkifejez\u00e9sen, a tartalomk\u00e9sz\u00edt\u00e9sen, a kur\u00e1ci\u00f3n \u00e9s az azonnali kiel\u00e9g\u00edt\u00e9sen alapulnak, vagyis azon a fajta sz\u00f3rakoz\u00e1son, amelyre a mai j\u00e1t\u00e9kosok \u00e9s rajong\u00f3k m\u00e9lyen v\u00e1gynak,\u201d mondja Wilson.<\/p>\n

De nem az Electronic Arts az egyetlen, ami p\u00e1ros l\u00e1bbal \u00e1llt bele a tartalomalkot\u00f3 mesters\u00e9ges intelligenci\u00e1ra. A Microsoft az Inworld AI-val \u00e1llt \u00f6ssze, hogy egy multiplatform eszk\u00f6zt\u00e1r sz\u00fclessen a j\u00e1t\u00e9kfejleszt\u0151knek, \u00e9s a Ubisoft ezzel a technol\u00f3gi\u00e1val m\u00e1r dem\u00f3zott az idei GDC-n. Viszont az EA feltehet\u0151leg h\u00e1zon bel\u00fcli megold\u00e1st v\u00e1lasztott…<\/p>\n

Forr\u00e1s: WCCFTech<\/a><\/strong><\/span>,<\/p>\n