{"id":137227,"date":"2024-09-26T18:14:27","date_gmt":"2024-09-26T16:14:27","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=137227"},"modified":"2024-09-26T18:14:27","modified_gmt":"2024-09-26T16:14:27","slug":"playstation-5-pro-az-elozetes-velemenyek-biztatoak-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/09\/26\/playstation-5-pro-az-elozetes-velemenyek-biztatoak-video\/","title":{"rendered":"PlayStation 5 Pro: az el\u0151zetes v\u00e9lem\u00e9nyek biztat\u00f3ak! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A Digital Foundry kipr\u00f3b\u00e1lhatta a hamarosan a boltokba is eljut\u00f3 f\u00e9lgener\u00e1ci\u00f3s konzolfriss\u00edt\u00e9st, \u00edgy t\u00f6bb tapasztalatot is meg tudott osztani.<\/h4>\n

 <\/p>\n

A lenti vide\u00f3hoz egy \u00f3r\u00e1nyi szabadid\u0151re sz\u00fcks\u00e9g lesz, de megtudhatjuk, mit gondolnak a szerkeszt\u0151k a PlayStation 5 Pro-r\u00f3l, mik\u00f6zben a fejleszt\u0151kkel k\u00e9sz\u00edtett interj\u00fakb\u00f3l is kapunk egy keveset a j\u00e1t\u00e9kokb\u00f3l r\u00f6gz\u00edtett felv\u00e9telek mellett. N\u00e9zz\u00fck, melyik j\u00e1t\u00e9kban milyen \u00faj\u00edt\u00e1sokra sz\u00e1m\u00edthatunk majd.<\/p>\n

Az F1 24-ben a DDGI (Dynamic Diffuse Global Illumination) mellett a Codemasters h\u00e1rom sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses (ray tracing) hat\u00e1st is hozz\u00e1adott a k\u00f6rnyezeti elfed\u00e9s, az \u00e1tl\u00e1tsz\u00f3s\u00e1g \u00e9s az \u00e1tl\u00e1tszatlan t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sek sz\u00e1m\u00e1ra. Emellett javult az anizotr\u00f3p sz\u0171r\u00e9s is. Oliver Mackenzie, a Digital Foundry munkat\u00e1rsa szerint ezek a kieg\u00e9sz\u00edt\u00e9sek egyes esetekben szinte gener\u00e1ci\u00f3s ugr\u00e1st jelentenek a l\u00e1tv\u00e1nyvil\u00e1gban. A k\u00e9p stabilit\u00e1sa azonban ebben az RT m\u00f3dban nem olyan stabil mint az alap PlayStation 5 Quality m\u00f3dj\u00e1ban, val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) \u00e9s a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses effektek okozta zaj kombin\u00e1ci\u00f3ja miatt. A PSSR a j\u00f6v\u0151ben m\u00e1s m\u00f3dokhoz is hozz\u00e1ad\u00f3dik.<\/p>\n

A Gran Turismo 7 k\u00e9t PlayStation 5 Pro m\u00f3dot k\u00edn\u00e1l. Az egyikben val\u00f3s idej\u0171 sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sekkel b\u0151v\u00edt a versenyek sor\u00e1n. A GT7 azonban az F1 24-n\u00e9l korl\u00e1tozottabb sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses implement\u00e1ci\u00f3val rendelkezik, mivel a p\u00e1ly\u00e1n k\u00edv\u00fcli, s\u0151t, n\u00e9h\u00e1ny p\u00e1ly\u00e1n bel\u00fcli elemet nem vesznek figyelembe a t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sekn\u00e9l. A k\u00e9pmin\u0151s\u00e9g \u00e9s a stabilit\u00e1s is szenved egy kicsit ebben az RT m\u00f3dban az alap PlayStation 5-h\u00f6z k\u00e9pest. Azoknak a j\u00e1t\u00e9kosoknak, akiket nem \u00e9rdekelnek a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sek, van egy k\u00e9pmin\u0151s\u00e9get el\u0151nyben r\u00e9szes\u00edt\u0151 m\u00f3d, amely PSSR-t haszn\u00e1l, \u00e9s ehhez k\u00e9pest nagyon tiszt\u00e1nak t\u0171nik.<\/p>\n

A Horizon Forbidden West eset\u00e9ben a Guerrilla Games meger\u0151s\u00edtette, hogy egy \u00faj anti-aliasing rekonstrukci\u00f3s technik\u00e1t haszn\u00e1l, amelyet eredetileg a j\u00f6v\u0151beli j\u00e1t\u00e9kokhoz fejlesztettek ki, de azt\u00e1n visszaportolt\u00e1k a Horizon-sorozat m\u00e1sodik r\u00e9sz\u00e9be. Ez nem PSSR vagy checkerboard, de a Digital Foundry-t nagyon leny\u0171g\u00f6zte, mivel sokkal r\u00e9szletesebbnek \u00e9s stabilabbnak t\u0171nt mint a j\u00e1t\u00e9khoz mell\u00e9kelt kor\u00e1bbi megold\u00e1s. Lesz egy Quality m\u00f3d, amely gyakrabban renderel 4K vagy k\u00f6zel 4K felbont\u00e1sban, de a fejleszt\u0151k t\u00e9nyleg \u00fagy gondolj\u00e1k, hogy a PlayStation 5 Pro-n j\u00e1tsz\u00f3knak ink\u00e1bb az \u00faj Performance m\u00f3dot kellene haszn\u00e1lniuk, mivel az m\u00e1r most is rendk\u00edv\u00fcl j\u00f3l n\u00e9z ki.<\/p>\n

A Hogwarts Legacy-ben a Fidelity RT m\u00f3d a PlayStation 5 Pro-n az alap PS5-h\u00f6z k\u00e9pest jelent\u0151sen jav\u00edtott sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses \u00e1rny\u00e9kokat \u00e9s t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9seket k\u00edn\u00e1l majd, a t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sek pedig megdupl\u00e1zott felbont\u00e1st haszn\u00e1lnak. A fejleszt\u0151k ezt a konzol BVH-kezel\u00e9s\u00e9nek tulajdon\u00edtj\u00e1k, amely sokkal gyorsabb mint a PlayStation 5-\u00e9, \u00e9s lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy sokkal messzebbr\u0151l \u201egy\u0171jts\u00e9k be\u201d a t\u00e1rgyakat. Az Avalanche Software azt is meger\u0151s\u00edtette, hogy minden j\u00e1t\u00e9km\u00f3d eset\u00e9ben PSSR-re v\u00e1ltottak (kor\u00e1bban az Unreal Engine 4 TAA-j\u00e1t haszn\u00e1lt\u00e1k).<\/p>\n

A Digital Foundry szerint a Marvel’s Spider-Man 2-ben a PSSR a Performance Pro m\u00f3dban \u201em\u00e1sk\u00e9pp\u201d n\u00e9z ki mint a PS5-\u00f6s verzi\u00f3 Quality m\u00f3dj\u00e1ban, egyes r\u00e9szleteket jobban, m\u00e1sokat kev\u00e9sb\u00e9 j\u00f3l mutat meg, mindezt k\u00e9tszeres k\u00e9pkockasebess\u00e9g mellett. Az Insomniac elmondta, hogy tervezik a Quality Pro m\u00f3d tov\u00e1bbi fejleszt\u00e9s\u00e9t, utalva arra, hogy esetleg n\u00e9h\u00e1ny sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9si technik\u00e1t is hozz\u00e1adnak, amelyek kihaszn\u00e1ln\u00e1k a PlayStation 5 Pro sokkal jobb sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9si k\u00e9pess\u00e9geit. Elt\u00e1vol\u00edtottak egy \u00e9les\u00edt\u0151 sz\u0171r\u0151t, amelyet kor\u00e1bban az anti-aliasing rekonstrukci\u00f3s technik\u00e1jukhoz alkalmaztak, mivel a PSSR eset\u00e9ben m\u00e1r nincs r\u00e1 sz\u00fcks\u00e9g. Ami a Ratchet & Clank: Rift Apartot illeti, a k\u00e9pmin\u0151s\u00e9g \u00e9s a PSSR jobb mint a Marvel’s Spider-Man 2 eset\u00e9ben, val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a kev\u00e9sb\u00e9 intenz\u00edv terhel\u00e9s miatt.<\/p>\n

A The Last of Us Part II Remasteredben a PSSR ism\u00e9t \u00fagy t\u0171nik, hogy sokkal t\u00f6bb r\u00e9szletet old fel mint az alap PlayStation 5-ben haszn\u00e1lt elmos\u00f3dott TAA, ugyanakkor rosszabb a k\u00e9pstabilit\u00e1sa is, \u00e9s a m\u00e9lys\u00e9g\u00e9less\u00e9g sem m\u0171k\u00f6dik megfelel\u0151en n\u00e9h\u00e1ny esetben. A Final Fantasy VII Rebirth sok szempontb\u00f3l a PlayStation 5 Pro p\u00e9ldak\u00e9pe, hiszen a PlayStation 5 m\u00e9lys\u00e9gesen ki\u00e1br\u00e1nd\u00edt\u00f3 k\u00e9pmin\u0151s\u00e9get ny\u00fajtott Performance m\u00f3dban. A PlayStation 5 Pro-n sokkal nagyobbak a r\u00e9szletek, de a Digital Foundry ism\u00e9t stabilit\u00e1si probl\u00e9m\u00e1kat \u00e9szlelt, \u00e9s a Level of Detail (LOD) h\u00e1tr\u00e1nyai sem javultak.<\/p>\n

A The Crew Motorfest is olyan, ahol a Performance m\u00f3dban a PSSR-nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en nagym\u00e9rt\u00e9kben javulnak a r\u00e9szletek. A fejleszt\u0151k a PlayStation 5 Quality m\u00f3dj\u00e1nak n\u00e9h\u00e1ny magasabb be\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1t is \u00e1t\u00fcltetik. A Demon’s Souls Remake-et a PlayStation 5 Pro m\u00e9g jobb\u00e1 teszi a j\u00e1t\u00e9kot a nagyobb felbont\u00e1s lehet\u0151v\u00e9 t\u00e9tel\u00e9vel \u00e9s a jobb \u00e1rny\u00e9kok bevezet\u00e9s\u00e9vel. A Dragon’s Dogma 2-ben a PSSR sokkal jobban n\u00e9z ki mint a r\u00e9gi checkerboard megold\u00e1s, de \u00fagy t\u0171nik, hogy ebben a j\u00e1t\u00e9kban van n\u00e9mi gond az RTGI-vel. \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben azonban a j\u00e1t\u00e9k sokkal gyorsabban futott PlayStation 5 Pro-n, a h\u00edrhedten probl\u00e9m\u00e1s v\u00e1rosi forgat\u00f3k\u00f6nyvekben 50 FPS k\u00f6r\u00fcli \u00e9rt\u00e9ket \u00e9rt el.<\/p>\n

\u00dagyhogy vannak fejl\u0151d\u00e9sek, de cser\u00e9be 800 eur\u00f3t (320 ezer forintot) kell majd \u00e9rte leszurkolni…<\/p>\n

Forr\u00e1s: WCCFTech<\/a><\/strong><\/span><\/p>\n