{"id":140232,"date":"2024-11-16T18:07:45","date_gmt":"2024-11-16T17:07:45","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=140232"},"modified":"2024-11-16T18:07:45","modified_gmt":"2024-11-16T17:07:45","slug":"half-life-2-ketoras-dokumentumfilmmel-unnepli-a-valve-a-20-szuletesnapjat-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/11\/16\/half-life-2-ketoras-dokumentumfilmmel-unnepli-a-valve-a-20-szuletesnapjat-video\/","title":{"rendered":"Half-Life 2: k\u00e9t\u00f3r\u00e1s dokumentumfilmmel \u00fcnnepli a Valve a 20. sz\u00fclet\u00e9snapj\u00e1t! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

M\u00e9g az a bizonyos h\u00e1rmas sz\u00e1m\u00fa epiz\u00f3d is felbukkan, \u00e9s bizony van mir\u0151l besz\u00e1molni, ugyanis a Valve a kerek \u00e9vfordul\u00f3ra alaposan meg tudott lepni minket (no nem az\u00e9rt, mert a Steamen a Half-Life 2 \u00e9s a k\u00e9t epiz\u00f3dja is ingyenesen a fi\u00f3kunkhoz adhat\u00f3 h\u00e9tf\u0151 este 7 \u00f3r\u00e1ig…).<\/h4>\n

 <\/p>\n

A Half-Life 2 harmadik epiz\u00f3dj\u00e1t hivatalosan most l\u00e1thatjuk el\u0151sz\u00f6r. Ebben lett volna egy j\u00e9gpuska is, amivel \u00e1tl\u00e1tsz\u00f3 falakat lehetett volna \u00e9p\u00edteni, vagy ak\u00e1r Ez\u00fcst Utaz\u00f3 (Silver Surfer) m\u00f3dj\u00e1ra haladhatunk az \u00e9pp \u00e9p\u00edtett j\u00e9gr\u00e1mp\u00e1kon. Ugr\u00e1l\u00f3 zsel\u00e9s ellenfelek is lettek volna, amelyek a Portal 2 technol\u00f3gi\u00e1j\u00e1t haszn\u00e1lt\u00e1k volna, bekapt\u00e1k volna a headcrabeket, majd oszt\u00f3d\u00e1ssal szaporodtak volna. M\u00e9g a r\u00e1csos ker\u00edt\u00e9seken is \u00e1t tudtak volna sziv\u00e1rogni. Gabe Newell viszont t\u00f6bbet szerett volna:<\/p>\n

\u201e”Nem lehet lust\u00e1lkodni, \u00e9s azt mondani, hogy \u201etov\u00e1bbvissz\u00fck a t\u00f6rt\u00e9netet\u201d. Ezzel kib\u00fajn\u00e1l a j\u00e1t\u00e9kosok ir\u00e1nti k\u00f6teless\u00e9ged al\u00f3l. Igen, persze, hogy szeretik a t\u00f6rt\u00e9netet. Sok-sok aspektus\u00e1t szeretik. De ha azt mondod, hogy az\u00e9rt csin\u00e1lod, mert az emberek tudni akarj\u00e1k, hogy mi t\u00f6rt\u00e9nik ezut\u00e1n, tudod… kiadhattuk volna, nem lett volna olyan neh\u00e9z. A kudarc, az \u00e9n szem\u00e9lyes kudarcom az volt, hogy megakadtam. Nem tudtam r\u00e1j\u00f6nni, hogy az Episode 3 elk\u00e9sz\u00edt\u00e9se mi\u00e9rt lend\u00edt el\u0151re b\u00e1rmit is,\u201d mondta Newell. David Speyrer, egy m\u00e9rn\u00f6k szerint laz\u00e1n visszamehettek volna a j\u00e1t\u00e9khoz, hogy k\u00e9t \u00e9v alatt megcsin\u00e1lj\u00e1k a harmadik epiz\u00f3dot. Szerinte tragikus \u00e9s kiss\u00e9 komikus volt, hogy a Left 4 Dead kiad\u00e1sa ut\u00e1n ott volt a lehet\u0151s\u00e9g, hogy befejezz\u00e9k a harmadik epiz\u00f3dot, \u00e9s egy \u00faj engine kellett volna a sorozat folytat\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben…<\/p>\n

A Valve nem tudta, hogy mik\u00e9pp tolj\u00e1k el\u0151re a j\u00e1t\u00e9kdiz\u00e1jnt \u00fagy, hogy szerint\u00fck az meg\u00e9rte volna nekik. A j\u00e9gpuska nem volt el\u00e9gg\u00e9 innovat\u00edv Newell\u00e9knek. David Riller, a Half-Life 2 p\u00e1lyatervez\u0151je szerint \u201eelemf\u00e1radts\u00e1got\u201d tapasztaltak, \u00e9s nagyobbra kellett volna n\u0151ni\u00fck, vagy valami m\u00e1st kellett volna csin\u00e1lniuk. Ezzel az \u00edr\u00f3, Marc Laidlaw is egyet\u00e9rt, ugyanis m\u00e9g az Arkane is k\u00fcszk\u00f6d\u00f6tt a t\u00f6r\u00f6lt, Ravenholmban j\u00e1tsz\u00f3d\u00f3 spin-offban. Teh\u00e1t: t\u00falzottan sok dolgot fedeztek m\u00e1r fel a franchise vil\u00e1g\u00e1ban…<\/p>\n

\u201eK\u00f6nny\u0171 volt arra gondolni, hogy a VR a Half-Life eszk\u00f6ze lehet, mert ez egy nagy technol\u00f3giai innov\u00e1ci\u00f3 volt, \u00e9s a term\u00e9k l\u00e9tez\u00e9s\u00e9nek egyik f\u0151 oka, \u00e9s azt hiszem, az egyik dolog, amit bels\u0151leg hajlamosak vagyunk a Half-Life IP-hez k\u00f6tni, az az innov\u00e1ci\u00f3. A j\u00e1t\u00e9kmenetbeli innov\u00e1ci\u00f3t gyakran a technol\u00f3giai innov\u00e1ci\u00f3 teszi lehet\u0151v\u00e9. A Half-Life 1-ben \u00e9s 2-ben nyilv\u00e1nval\u00f3an rengeteg ilyen volt. \u00c9rdekes kih\u00edv\u00e1s a j\u00f6v\u0151re n\u00e9zve elgondolkodni azon, hogy ez mit jelent a j\u00f6v\u0151beli Half-Life dolgok sz\u00e1m\u00e1ra,\u201d mondta Brian Jacobson, a Valve m\u00e9rn\u00f6ke.<\/p>\n

Ezzel a Valve l\u00e9nyeg\u00e9ben meger\u0151s\u00edti, hogy csak akkor t\u00e9rhetnek vissza komolyabban a Half-Life: Alyx ut\u00e1n a franchise-hoz, ha elegend\u0151en nagy technol\u00f3giai innov\u00e1ci\u00f3 lesz. De m\u00e9gis mi? M\u00e9g jobb VR? Jobb vide\u00f3k\u00e1rty\u00e1k? Agyimplant\u00e1tummal kezelt Steam Deck? Ezen m\u00e9g Newell kommentje sem seg\u00edt: \u201eA Half-Life: Alyx befejez\u00e9se: n\u00e9mileg \u00f6nkritikus felismer\u00e9s. \u00dagy gondolom, hogy a Half-Life egy olyan eszk\u00f6zt k\u00e9pvisel, amellyel rendelkez\u00fcnk, \u00e9s \u00edg\u00e9reteket tett\u00fcnk az \u00fcgyfeleknek, hogy kihaszn\u00e1ljuk az innov\u00e1ci\u00f3t \u00e9s a lehet\u0151s\u00e9geket, hogy olyan j\u00e1t\u00e9k\u00e9lm\u00e9nyeket \u00e9p\u00edts\u00fcnk, amelyekben kor\u00e1bban nem volt r\u00e9sz\u00fcnk. \u00c9s \u00fagy gondolom, hogy ezekb\u0151l a lehet\u0151s\u00e9gekb\u0151l nincs hi\u00e1ny, amelyekkel most ipar\u00e1gk\u00e9nt szembes\u00fcl\u00fcnk.\u201d<\/p>\n

A Valve \u00e9s a h\u00e1rmas sz\u00e1m mint v\u00edz \u00e9s olaj…<\/p>\n

Forr\u00e1s: PCGamer<\/a><\/strong><\/span>,<\/p>\n