{"id":140610,"date":"2024-11-23T17:00:48","date_gmt":"2024-11-23T16:00:48","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=140610"},"modified":"2024-11-23T17:01:18","modified_gmt":"2024-11-23T16:01:18","slug":"gabe-newell-az-emberek-99-a-nem-hitt-a-steamben-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/11\/23\/gabe-newell-az-emberek-99-a-nem-hitt-a-steamben-video\/","title":{"rendered":"Gabe Newell: \u201eaz emberek 99%-a nem hitt a Steamben!\u201d [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A 2003-ban elind\u00edtott platformban eleinte nagyon kevesen hittek, \u00e9s akkoriban kiss\u00e9 m\u00e1s c\u00e9lja volt m\u00e9g a Steamnek.<\/h4>\n

 <\/p>\n

21 \u00e9vvel ezel\u0151tt ugyanis arra haszn\u00e1lta a Valve, hogy a m\u00e1r megjelent j\u00e1t\u00e9kaihoz automatikusan ki tudja adni a friss\u00edt\u00e9seket. Err\u0151l a st\u00fadi\u00f3b\u00f3l Eric Johnson \u00edgy nyilatkozott: \u201eK\u00fcl\u00f6n\u00f6sen Gabe Newell fej\u00e9ben volt egy ceruzav\u00e1zlatos elk\u00e9pzel\u00e9s arr\u00f3l, hogy mi lesz a Steam, de a Team Fortress Classic, majd a Counter-Strike eset\u00e9ben egy\u00e9rtelm\u0171 volt, hogy alapvet\u0151en az a dolog vonzott minket, hogy k\u00f6zvetlen\u00fcl az \u00fcgyfeleinknek tudjunk tartalmat sz\u00e1ll\u00edtani. \u00dagy \u00e9rtem, volt egy sor olyan \u00fczleti c\u00e9l, amely v\u00e9g\u00fcl a Steam r\u00e9sz\u00e9v\u00e9 v\u00e1lt, de alapvet\u0151en egy csom\u00f3 j\u00e1t\u00e9kfejleszt\u00e9si c\u00e9lt szolg\u00e1lt, ami annyira vonz\u00f3 volt sz\u00e1munkra.\u201d<\/p>\n

A Valve egyik m\u00e9rn\u00f6ke, Yahn Bernier arr\u00f3l besz\u00e9lt a k\u00e9t\u00f3r\u00e1s Half-Life 2 dokumentumfilmben, hogy egy hirtelen \u00f6tlet v\u00e1ltoztatott az elk\u00e9pzel\u00e9seken: \u201eV\u00e9g\u00fcl elment\u00fcnk, \u00e9s tal\u00e1ltunk egy Applied Micrososystems nev\u0171 c\u00e9get, \u00edgy v\u00e9g\u00fcl az eredeti Steam csapat nagy r\u00e9sz\u00e9t felvett\u00fck a m\u00e1sik c\u00e9gt\u0151l, hogy kezdetben egy ilyen j\u00e1t\u00e9kon bel\u00fcli rekl\u00e1mstreaming modellt \u00e9p\u00edts\u00fcnk, de azt\u00e1n j\u00f6tt a megvil\u00e1gosod\u00e1s, hogy \u201eH\u00e9, ez csak bitekb\u0151l \u00e1ll. Mi\u00e9rt nem t\u00f6lt\u00fcnk le eg\u00e9sz j\u00e1t\u00e9kokat? Ti menjetek \u00e9s csin\u00e1lj\u00e1tok meg.\u201d\u201d<\/p>\n

A Steam 2005-ben kezdett \u00e9rt\u00e9kes\u00edteni k\u00fcls\u0151s f\u00e9lt\u0151l sz\u00e1rmaz\u00f3 j\u00e1t\u00e9kokat, de ezt megel\u0151z\u0151leg a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g m\u00e9g nem fogadta valami j\u00f3 n\u00e9ven, hogy a Half-Life 2, ami 2004 november\u00e9ben jelent meg, k\u00f6telez\u0151v\u00e9 teszi a Steam haszn\u00e1lat\u00e1t. Err\u0151l Greg Coomer besz\u00e9lt t\u00f6bbet: \u0151 Gabe Newell koll\u00e9g\u00e1ja volt a Microsoftn\u00e1l, miel\u0151tt a Valve egyik els\u0151 alkalmazottj\u00e1v\u00e1 v\u00e1lt volna: \u201eA d\u00f6nt\u00e9s, hogy a Half-Life 2-t ne csak a Steammel egy\u00fctt hozzuk ki, hanem t\u00e9nylegesen k\u00f6telez\u0151v\u00e9 tessz\u00fck a Steamet (m\u00e9g a kiskereskedelmi forgalomban, dobozban megv\u00e1s\u00e1rolt verzi\u00f3k eset\u00e9ben is) a leg\u00e9rdekesebb d\u00f6nt\u00e9s volt az \u00f6sszes k\u00f6z\u00fcl, mert kider\u00fclt, hogy ez egy hihetetlen\u00fcl fontos d\u00f6nt\u00e9s volt a v\u00e1llalat j\u00f6v\u0151je szempontj\u00e1b\u00f3l, \u00e9s sokan idegesek voltunk, \u00e9s sokan azok k\u00f6z\u00fcl, akik m\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta, a kezdetekt\u0151l fogva a Valve-n\u00e1l voltak, a legjobban idegesek voltak emiatt a d\u00f6nt\u00e9s miatt. Sz\u00f3val ez volt az egyik ritka kiv\u00e9tel a [szok\u00e1sos] d\u00f6nt\u00e9shozatali folyamatunk al\u00f3l, \u00e9s Gabe-nek t\u00e9nyleg k\u00f6zbe kellett l\u00e9pnie, \u00e9s azt kellett mondania, hogy \u201eNem, val\u00f3j\u00e1ban \u00edgy fogjuk kiadni\u201d.\u201d<\/p>\n

Ezzel a Half-Life 2 a Steam sikeres tr\u00f3jai lova volt, hiszen sokaknak m\u00e1r akkor fel lett telep\u00edtve a Steam, miel\u0151tt a \u201edigit\u00e1lis bolt\u201d fogalom ismert lett volna. Err\u0151l m\u00e1r Newell besz\u00e9lt: \u201eNagyon furcsa id\u0151szak volt. Nem hiszem, hogy az emberek meg\u00e9rtik, h\u00e1nyszor ment\u00fcnk oda az emberekhez, \u00e9s mondtuk, hogy \u201eaz interneten kereszt\u00fcl is lehet majd szoftvereket terjeszteni\u201d, mire az emberek azt mondt\u00e1k, hogy \u201enem, ez soha nem fog megt\u00f6rt\u00e9nni\u201d. Nem egy-k\u00e9t emberr\u0151l besz\u00e9lek. \u00dagy \u00e9rtem, hogy a c\u00e9gek 99%-a, akikkel besz\u00e9lt\u00fcnk, azt mondta, hogy ez soha nem fog megt\u00f6rt\u00e9nni. A kiskereskedelmi \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si csapatuk soha nem fogja hagyni, hogy ez megt\u00f6rt\u00e9njen. De azt is mondt\u00e1k, hogy a felhaszn\u00e1l\u00f3k nem fogj\u00e1k ezt akarni, mert az emberek lemezes p\u00e9ld\u00e1nyokat akarnak. Nagyon sok rosszhiszem\u0171 \u00e9rv hangzott el. Nem a kiskereskedelmi \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s a c\u00e9l, igaz? Ez val\u00f3j\u00e1ban egy akad\u00e1ly, valaki, aki k\u00f6z\u00e9d \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 k\u00f6z\u00e9 \u00e1ll.\u201d<\/p>\n

Forr\u00e1s: PCGamer<\/a><\/strong><\/span><\/p>\n