{"id":140680,"date":"2024-11-25T04:36:22","date_gmt":"2024-11-25T03:36:22","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=140680"},"modified":"2024-11-25T04:36:22","modified_gmt":"2024-11-25T03:36:22","slug":"silent-hill-origins-furcsa-helyrol-jott-az-inspiracio-a-psp-s-silent-hillhez","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/11\/25\/silent-hill-origins-furcsa-helyrol-jott-az-inspiracio-a-psp-s-silent-hillhez\/","title":{"rendered":"Silent Hill: Origins \u2013 Furcsa helyr\u0151l j\u00f6tt az inspir\u00e1ci\u00f3 a PSP-s Silent Hillhez"},"content":{"rendered":"

RETRO – \u201eHa ez megjelenik, katasztr\u00f3fa lesz.\u201d Valaki komolyan megpr\u00f3b\u00e1lta a Silent Hill-t \u201es\u00f6t\u00e9t kom\u00e9di\u00e1v\u00e1\u201d alak\u00edtani, \u00e9s ez bizony rengeteg furcsas\u00e1got megmagyar\u00e1z az Origins k\u00fcl\u00f6n\u00f6s d\u00f6nt\u00e9sei m\u00f6g\u00f6tt. A Climax Action csapat\u00e1nak kellett helyettes\u00edtenie a legend\u00e1s Team Silent brig\u00e1dj\u00e1t, egy olyan fejleszt\u00e9si folyamat sor\u00e1n, amely m\u00e1r a kezdetekt\u0151l eg\u00e9szen abszurd ir\u00e1nyt vett.<\/h4>\n

 <\/p>\n

Amikor a t\u00fal\u00e9l\u0151-horror m\u0171faj ikonikus pillanataira gondolunk, szinte lehetetlen nem felid\u00e9zni a Silent Hill<\/em> sorozatot. A Konami csapatai mesterien alkott\u00e1k meg ezt a balj\u00f3s univerzumot, amely k\u00eds\u00e9rteties helysz\u00edneivel, groteszk sz\u00f6rnyeivel \u00e9s zsigerig hat\u00f3 hanghat\u00e1saival v\u00e1lt legend\u00e1v\u00e1. Az a zaj, amely a r\u00e1di\u00f3b\u00f3l sz\u0171r\u0151d\u00f6tt ki, a v\u00e1ratlan puffan\u00e1sok, vagy a torz l\u00e9nyek v\u00e9rfagyaszt\u00f3 h\u00f6rg\u00e9se \u2013 mindez garant\u00e1lta, hogy m\u00e9g a legelsz\u00e1ntabb horrorrajong\u00f3k is a kanap\u00e9 sz\u00e9l\u00e9re tapadjanak. M\u00e9gis, a Silent Hill<\/em> t\u00f6rt\u00e9nete nem volt mindig makul\u00e1tlan. A Silent Hill: Origins<\/em> kiv\u00e1l\u00f3 p\u00e9lda arra, hogyan tudott a franchise egyar\u00e1nt elk\u00e9peszt\u0151 \u00e9s kaotikus \u00e9lm\u00e9nyeket ny\u00fajtani. A j\u00e1t\u00e9k m\u00e1r a bejelent\u00e9sekor megosztotta a rajong\u00f3kat, \u00e9s az ezt \u00f6vez\u0151 fejleszt\u00e9si neh\u00e9zs\u00e9gek csak tov\u00e1bb n\u00f6velt\u00e9k a k\u00e9telyeket.<\/p>\n

Egy olyan ikonikus sorozat folytat\u00e1s\u00e1t elk\u00e9sz\u00edteni, amelyet addig a Team Silent kreat\u00edv zsenijei f\u00e9mjeleztek, hatalmas felel\u0151ss\u00e9g volt. A Silent Hill: Origins<\/em> fejleszt\u00e9se sor\u00e1n a Climax Action csapata \u00f6r\u00f6k\u00f6lte ezt a terhet, \u00e9s egy olyan m\u00e9rc\u00e9hez kellett fel\u00e9rni\u00fck, amelyet az el\u0151z\u0151 r\u00e9szek rendk\u00edv\u00fcl magasra helyeztek. A neh\u00e9zs\u00e9gek nem is v\u00e1rattak sok\u00e1ig magukra: a fejleszt\u0151k technol\u00f3giai probl\u00e9m\u00e1kkal k\u00fcszk\u00f6dtek a grafikus motorral, mik\u00f6zben a projekt ir\u00e1nyvonala t\u00f6bbsz\u00f6r is abszurd fordulatot vett. A st\u00fadi\u00f3kn\u00e1l v\u00e9gbemen\u0151 v\u00e1lt\u00e1sok \u00e9s a kezdeti ir\u00e1ny\u00edt\u00e1si k\u00e1osz miatt a j\u00e1t\u00e9k v\u00e9gs\u0151 form\u00e1ja kisebb csod\u00e1val \u00e9rt fel. \u201eSokkal, sokkal jobb lett, mint amit az adott k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt v\u00e1rni lehetett\u201d<\/em> \u2013 \u00e1llap\u00edtott\u00e1k meg a kritikusok a megjelen\u00e9s ut\u00e1n.<\/p>\n

\u00a0<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

\u00a0<\/em><\/p>\n

Egy j\u00e1t\u00e9k, amely \u201es\u00f6t\u00e9t kom\u00e9diak\u00e9nt\u201d indult, \u00e9s a Dokik<\/em> ihlette<\/h3>\n

 <\/p>\n

A Silent Hill: Origins<\/em>-t 2006-ban, az E3 ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son jelentett\u00e9k be, mint a Los Angeles-i sz\u00e9khely\u0171 Climax Group projektj\u00e9t. Ez m\u00e1r \u00f6nmag\u00e1ban jelent\u0151s v\u00e1ltoz\u00e1st jelzett, hiszen, ahogy kor\u00e1bban eml\u00edtett\u00fck, a legend\u00e1s Team Silent ekkorra m\u00e1r megsz\u0171nt l\u00e9tezni. A j\u00e1t\u00e9k els\u0151 bemutat\u00f3i nemcsak a st\u00fadi\u00f3v\u00e1lt\u00e1s t\u00e9ny\u00e9t, hanem egy radik\u00e1lis ir\u00e1nyv\u00e1lt\u00e1st is felvillantottak: a fejleszt\u0151k a Resident Evil 4<\/em> siker\u00e9t alapul v\u00e9ve v\u00e1ll feletti kameran\u00e9zetet \u00e9s az akci\u00f3ra, valamint a harcra helyezett nagyobb hangs\u00falyt \u00edg\u00e9rtek.<\/p>\n

\u201eEz egy s\u00f6t\u00e9t kom\u00e9dia akart lenni, \u00e9s valaki azt mondta, hogy a Dokik inspir\u00e1lta!\u201d<\/em> \u2013 eml\u00e9kezett vissza Sam Barlow, a j\u00e1t\u00e9k vezet\u0151 tervez\u0151je \u00e9s \u00edr\u00f3ja. A projekt azonban hamar zs\u00e1kutc\u00e1ba ker\u00fclt: a grafikus motorral kapcsolatos probl\u00e9m\u00e1k \u00e9s a kreat\u00edv ir\u00e1ny zavarts\u00e1ga miatt a Climax Group bez\u00e1rta Los Angeles-i irod\u00e1j\u00e1t, \u00e9s a fejleszt\u00e9st \u00e1tadta brit r\u00e9szleg\u00e9nek, a Climax Action csapat\u00e1nak. Az EDGE magazinnak adott 2014-es interj\u00faj\u00e1ban Barlow elismerte, hogy a j\u00e1t\u00e9k fejleszt\u00e9se kezdetben k\u00e1oszba fulladt. \u201eFurcsa volt az eg\u00e9sz\u201d<\/em> \u2013 mondta. \u201eEredetileg s\u00f6t\u00e9t kom\u00e9di\u00e1nak sz\u00e1nt\u00e1k, \u00e9s valaki komolyan azt javasolta, hogy a Dokik [egy n\u00e9pszer\u0171 amerikai szitkom] szolg\u00e1ljon ihletforr\u00e1sk\u00e9nt.\u201d<\/em><\/p>\n

Ahogy Barlow felid\u00e9zte: \u201eVisszal\u00e9pt\u00fcnk, \u00e9s azt mondtuk: N\u00e9zd, ha ez \u00edgy jelenik meg, abb\u00f3l katasztr\u00f3fa lesz. A Silent Hill rajong\u00f3t\u00e1bora kem\u00e9nyvonalas, ezt nem fogj\u00e1k lenyelni.\u201d<\/em> A Konami azonban vil\u00e1gosan kijelentette, hogy az id\u0151keretet \u00e9s a k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9st nem lehet t\u00fall\u00e9pni, b\u00e1rmi is t\u00f6rt\u00e9njen. \u00cdgy a Climax Action teljesen \u00fajragondolta a Silent Hill: Origins<\/em> koncepci\u00f3j\u00e1t, \u00e9s a j\u00e1t\u00e9kot azz\u00e1 form\u00e1lt\u00e1k, amit ma ismer\u00fcnk.<\/p>\n

 <\/p>\n