{"id":142035,"date":"2024-12-18T15:56:28","date_gmt":"2024-12-18T14:56:28","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=142035"},"modified":"2024-12-18T15:59:09","modified_gmt":"2024-12-18T14:59:09","slug":"nvidia-geforce-rtx-5000-az-egyik-gyarto-felfedte-a-blackwell-adu-aszat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/12\/18\/nvidia-geforce-rtx-5000-az-egyik-gyarto-felfedte-a-blackwell-adu-aszat\/","title":{"rendered":"Nvidia GeForce RTX 5000: az egyik gy\u00e1rt\u00f3 felfedte a Blackwell adu \u00e1sz\u00e1t?"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Azon t\u00fal, hogy az \u00faj cs\u00facsragadoz\u00f3, a GeForce RTX 5090 32 GB VRAM-mal rendelkezhet, m\u00e1s inform\u00e1ci\u00f3 is felbukkant az \u00faj architekt\u00fara, a Blackwel k\u00f6r\u00fcl. Egy nagy MI-alap\u00fa friss\u00edt\u00e9ssel er\u0151s\u00edthet, amivel a j\u00e1t\u00e9kon bel\u00fcli grafika egy nagy l\u00e9p\u00e9st tehet meg afel\u00e9, hogy teljesen a mesters\u00e9ges intelligencia renderelje azokat. Teh\u00e1t a j\u00e1t\u00e9kokat nem a hagyom\u00e1nyos 3D-s cs\u0151vezet\u00e9kek, hanem neur\u00e1lis h\u00e1l\u00f3zatok renderelhetik! Ezt az Inno3D, az egyik gy\u00e1rt\u00f3 osztotta meg a weboldal\u00e1n, \u00e9s b\u00e1r nem utal k\u00f6zvetlen\u00fcl az \u00faj Nvidia GPU-kra, hanem \u201e\u00faj, a CES 2025-\u00f6n ki\u00e1ll\u00edtand\u00f3 vide\u00f3k\u00e1rty\u00e1kra\u201d gondolt a c\u00e9g… de mivel a DLSS technol\u00f3gia, a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses magok is meg lettek ut\u00e1na eml\u00edtve, egy\u00e9rtelm\u0171, hogy mir\u0151l van sz\u00f3.<\/p>\n
Mikre sz\u00e1m\u00edthatunk az Inno3D szerint? Jobb teljes\u00edtm\u00e9ny a mesters\u00e9ges intelligenci\u00e1val t\u00e1mogatott feladatokban, valamint a MI jobb integr\u00e1l\u00e1sa a j\u00e1t\u00e9k- \u00e9s tartalomk\u00e9sz\u00edt\u00e9si munkafolyamatokba. A neur\u00e1lis renderel\u00e9si k\u00e9pess\u00e9gek j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l a grafika feldolgoz\u00e1s\u00e1nak \u00e9s megjelen\u00edt\u00e9s\u00e9nek forradalmas\u00edt\u00e1sa j\u00f6het. A tov\u00e1bbfejlesztett MI-vez\u00e9relt felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1snek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a j\u00e1t\u00e9kokon t\u00fal a tov\u00e1bbfejlesztett MI-alap\u00fa felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1s a tartalomk\u00e9sz\u00edt\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra is el\u0151ny\u00f6s, mivel jobb min\u0151s\u00e9get k\u00edn\u00e1l a vide\u00f3tartalmak felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1sa sor\u00e1n. A generat\u00edv MI-gyors\u00edt\u00e1s optimaliz\u00e1lt, ami a generat\u00edv AI feladatokat felgyors\u00edtja, igazodva az MI-tartalomk\u00e9sz\u00edt\u00e9s n\u00f6vekv\u0151 trendj\u00e9hez. V\u00e9gezet\u00fcl ott van a tov\u00e1bbfejlesztett sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9s: a tov\u00e1bbfejlesztett RT-magok a j\u00e1t\u00e9kok val\u00f3s\u00e1gh\u0171bb megvil\u00e1g\u00edt\u00e1s\u00e1t, \u00e1rny\u00e9kait \u00e9s t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9seit biztos\u00edtj\u00e1k.<\/p>\n
A neur\u00e1lis renderel\u00e9s az \u00e9rdekes ezek k\u00f6z\u00fcl. Mondjuk minden, ami az Nvidia MI-s k\u00e9pess\u00e9geit haszn\u00e1lja, ilyen. Ilyen a felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1s (DLSS), a k\u00e9pkocka-gener\u00e1l\u00e1s, vagy a Ray Reconstruction technol\u00f3gia. \u00c1m amikor azonban az Nvidia kor\u00e1bban haszn\u00e1lta ezt a kifejez\u00e9st, az \u00e1ltal\u00e1ban egy el\u0151remutat\u00f3 t\u00f6rekv\u00e9s, egy fejleszt\u00e9s alatt \u00e1ll\u00f3 technol\u00f3gia volt. Bryan Catanzaro, az Nvidia alkalmazott m\u00e9lytanul\u00e1si kutat\u00e1sok\u00e9rt felel\u0151s aleln\u00f6ke tavaly a neur\u00e1lis renderel\u00e9sr\u0151l besz\u00e9lve kifejtette, hogy m\u00e1r most is lehets\u00e9ges olyan grafik\u00e1kat l\u00e9trehozni, amelyeket teljes eg\u00e9sz\u00e9ben egy neur\u00e1lis h\u00e1l\u00f3zat renderel val\u00f3s id\u0151ben, b\u00e1r akkor m\u00e9g nem borzaszt\u00f3an j\u00f3 min\u0151s\u00e9gben. A c\u00e9g most azt \u00e1ll\u00edtja, hogy mind a DLSS, mind a Frame Generation alkalmaz\u00e1s\u00e1val a j\u00e1t\u00e9kban mind\u00f6ssze minden nyolcadik pixel renderel\u00e9se t\u00f6rt\u00e9nik a hagyom\u00e1nyos GPU 3D pipeline seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel, a marad\u00e9kot pedig k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 MI-s vagy neur\u00e1lis technik\u00e1kkal hozz\u00e1k l\u00e9tre.<\/p>\n
A k\u00f6vetkeztet\u00e9s az, hogy a neur\u00e1lis renderel\u00e9s v\u00e9gc\u00e9lja az, hogy minden pixelt mesters\u00e9ges intelligencia rendereljen, \u00e9s \u00edgy a j\u00e1t\u00e9k engine-je szolg\u00e1ltathat adatokat arr\u00f3l, hogy milyen t\u00e1rgyak vannak a jelenetben, esetleg hogyan mozognak, valamint egy\u00e9b k\u00f6rnyezeti jeleket \u00e9s a j\u00e1t\u00e9kos inputjait, a t\u00f6bbit pedig a mesters\u00e9ges intelligencia v\u00e9gzi el. De ezt vajon el\u00e9ri a Blackwell? Hamarosan megtudjuk.<\/p>\n
Forr\u00e1s: PCGamer<\/a><\/strong><\/span>, HardwareLuxx<\/a><\/strong><\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" TECH H\u00cdREK – Az Nvidia \u00fajgener\u00e1ci\u00f3s architekt\u00far\u00e1ja nemsok\u00e1ra a nyilv\u00e1noss\u00e1g el\u00e9 l\u00e9p, de m\u00e1r most hallani egyet s m\u00e1st r\u00f3la. Azon t\u00fal, hogy az \u00faj cs\u00facsragadoz\u00f3, a GeForce RTX 5090 32 GB VRAM-mal rendelkezhet, m\u00e1s inform\u00e1ci\u00f3 is felbukkant az \u00faj architekt\u00fara, a Blackwel k\u00f6r\u00fcl. Egy nagy MI-alap\u00fa friss\u00edt\u00e9ssel er\u0151s\u00edthet, amivel a j\u00e1t\u00e9kon bel\u00fcli grafika egy nagy l\u00e9p\u00e9st tehet meg afel\u00e9, hogy teljesen a mesters\u00e9ges intelligencia renderelje azokat. Teh\u00e1t a j\u00e1t\u00e9kokat nem a hagyom\u00e1nyos 3D-s cs\u0151vezet\u00e9kek, hanem neur\u00e1lis h\u00e1l\u00f3zatok renderelhetik! Ezt az Inno3D, az egyik gy\u00e1rt\u00f3 osztotta meg a weboldal\u00e1n, \u00e9s b\u00e1r nem utal k\u00f6zvetlen\u00fcl az \u00faj Nvidia GPU-kra, hanem \u201e\u00faj, a CES 2025-\u00f6n ki\u00e1ll\u00edtand\u00f3 vide\u00f3k\u00e1rty\u00e1kra\u201d gondolt a c\u00e9g… de mivel a DLSS technol\u00f3gia, a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses magok is meg lettek ut\u00e1na eml\u00edtve, egy\u00e9rtelm\u0171, hogy mir\u0151l…<\/p>\n