{"id":142041,"date":"2024-12-18T20:15:41","date_gmt":"2024-12-18T19:15:41","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=142041"},"modified":"2024-12-18T20:15:41","modified_gmt":"2024-12-18T19:15:41","slug":"horizon-a-guerrilla-games-felskalazoja-mindket-reszben-lepest-tart-a-dlss-sel-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2024\/12\/18\/horizon-a-guerrilla-games-felskalazoja-mindket-reszben-lepest-tart-a-dlss-sel-video\/","title":{"rendered":"Horizon: a Guerrilla Games felsk\u00e1l\u00e1z\u00f3ja mindk\u00e9t r\u00e9szben l\u00e9p\u00e9st tart a DLSS-sel! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A Horizon Forbidden West \u00e9s a Horizon Zero Dawn Remastered is bemutatta, hogy a j\u00e1t\u00e9kot fejleszt\u0151 Guerrilla Games felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1si technol\u00f3gi\u00e1ja mennyire is er\u0151s tud lenni.<\/h4>\n

 <\/p>\n

A Digital Foundry kielemezte a Guerrilla Games k\u00e9t j\u00e1t\u00e9k\u00e1t a PlayStation 5 Pro-n, \u00e9s \u00f6sszevetett\u00e9k a holland st\u00fadi\u00f3 megold\u00e1s\u00e1t az Nvidia felsk\u00e1l\u00e1z\u00f3j\u00e1val, a DLSS-sel, illetve az AMD-\u00e9vel (FSR 3). Mindh\u00e1rom esetben 1440p nat\u00edv felbont\u00e1sr\u00f3l sk\u00e1l\u00e1ztak fel 4K-ra. A Guerrilla megold\u00e1sa t\u00f6bb vizu\u00e1lis elemet jobbak kezel a DLSS-n\u00e9l, \u00edgy a v\u00edzfel\u00fcleteken l\u00e1that\u00f3 t\u00fckr\u00f6z\u0151d\u00e9sek \u00e9s a mozg\u00e1s is jobb rajta. Az Nvidia megold\u00e1sa ink\u00e1bb a r\u00e9szecsk\u00e9k eset\u00e9ben izmosabb. Az AMD FSR 3-mal \u00f6sszevetve a Guerrilla Games sokkal jobb eredm\u00e9nyt mutat fel a PlayStation 5 Pro-n, ugyanis az AMD megold\u00e1sa elmossa a f\u00fcvet m\u00e9g az egy helyben \u00e1ll\u00f3 kamer\u00e1val is, \u00e9s puh\u00e1bbnak fest minden.<\/p>\n

Ezt l\u00e1tva \u00e9rthet\u0151, hogy a Guerrilla Games kihagyta a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) haszn\u00e1lat\u00e1t, \u00edgy a PlayStation 5 Pro egyik \u00faj\u00edt\u00e1s\u00e1t a PlayStation Studios egyik kulcsfontoss\u00e1g\u00fa csapata nem alkalmazta. A PSSR nem minden j\u00e1t\u00e9kban mutatott fel elfogadhat\u00f3 eredm\u00e9nyt (ilyen volt p\u00e9ld\u00e1ul az Alan Wake 2, amelynek leg\u00fajabb friss\u00edt\u00e9s\u00e9r\u0151l tegnap \u00edrtunk), \u00e9s a technol\u00f3gia f\u0151leg akkor tud sz\u00e9p l\u00e1tv\u00e1nyt el\u00e9rni, ha a nat\u00edv felbont\u00e1s is kell\u0151en magas.<\/p>\n

Mivel a Guerrilla Games a saj\u00e1t technol\u00f3gi\u00e1j\u00e1t a j\u00f6v\u0151beli j\u00e1t\u00e9kokhoz hozta l\u00e9tre, ebben a k\u00e9t c\u00edmben ez egyfajta teszt a r\u00e9sz\u00fckr\u0151l, \u00e9s mivel az eredm\u00e9ny nagyszer\u0171, k\u00edv\u00e1ncsuak lesz\u00fcnk arra, hogy a k\u00e9s\u0151bbiekben mik\u00e9pp tudja tartani majd a l\u00e9p\u00e9st a PSSR-rel, ami biztosan javulni fog (pl\u00e1ne a PlayStation 6-on, ahol a technol\u00f3gia az egyik legfontosabb elem lehet).<\/p>\n

A Horizon Zero Dawn Remastered \u00e9s a Horizon Forbidden West is teh\u00e1t t\u00e1mogatja a PlayStation 5 Pro-t, ami nem csoda, mert m\u00e9gis bels\u0151 fejleszt\u00e9s\u0171, first-party c\u00edmekr\u0151l van sz\u00f3, \u00e9s ezeket l\u00e1tva szinte k\u00f6telez\u0151 a f\u00e9lgener\u00e1ci\u00f3s friss\u00edt\u00e9s t\u00e1mogat\u00e1sa. (Vajon a PS5 nyit\u00f3c\u00edmeit is mind t\u00e1mogatja?)<\/p>\n

Forr\u00e1s: WCCFTech<\/a><\/span><\/p>\n

 <\/p>\n