{"id":142931,"date":"2025-01-05T19:39:33","date_gmt":"2025-01-05T18:39:33","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=142931"},"modified":"2025-01-05T21:09:59","modified_gmt":"2025-01-05T20:09:59","slug":"the-witcher-4-mire-szamithatunk-az-npc-k-kapcsan-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/01\/05\/the-witcher-4-mire-szamithatunk-az-npc-k-kapcsan-video\/","title":{"rendered":"The Witcher 4: mire sz\u00e1m\u00edthatunk az NPC-k kapcs\u00e1n? [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A CD Projekt RED (CDPR) k\u00f6vetkez\u0151 j\u00e1t\u00e9k\u00e1ban is nagy szerepe lesz a nem j\u00e1tszhat\u00f3 karaktereknek (non-playable character = NPC).<\/h4>\n

 <\/p>\n

A The Witcher 4-ben a CDPR szerint jobb NPC-kre sz\u00e1m\u00edthatunk mint a kor\u00e1bbi j\u00e1t\u00e9kokban. Az indokl\u00e1s? A lehet\u0151 legnagyobb elmer\u00fcl\u00e9st (immerzi\u00f3t) szeretn\u00e9 a lengyel st\u00fadi\u00f3 biztos\u00edtani. A CDPR j\u00e1t\u00e9kai eddig is a kiv\u00e1l\u00f3 narrat\u00edv \u00e9lm\u00e9nyek biztos\u00edt\u00e1s\u00e1r\u00f3l voltak ismertek, de az NPC-k tekintet\u00e9ben kiss\u00e9 gyeng\u00e9lkedtek. \u00dagy t\u0171nik, hogy pontosan ezen szeretne a CDPR v\u00e1ltoztatni a k\u00f6vetkez\u0151 j\u00e1t\u00e9k\u00e1ban (amely ugye m\u00e1r nem a h\u00e1zi fejleszt\u00e9s\u0171 REDengine-nel, hanem az Unreal Engine 5-tel k\u00e9sz\u00fcl).<\/p>\n

A The Witcher 4 fejleszt\u00e9s\u00e9t (akkor m\u00e9g Polaris k\u00f3dn\u00e9ven, b\u00e1r ez a teljes \u00faj tril\u00f3gi\u00e1t takarja) a CDPR m\u00e9g 2022-ben er\u0151s\u00edtette meg, \u00e9s v\u00e9g\u00fcl az idei The Game Awardson keresztelte \u00fagy el a lengyel csapat a j\u00e1t\u00e9kot, ahogy mi arra sz\u00e1mtottunk. A Gamertag Radionak adott (\u00e9s lent be\u00e1gyazott) interj\u00faban Sebastien Kalemba, a The Witcher 4 rendez\u0151je p\u00e1r \u00e9rdekes r\u00e9szletet \u00e1rult el az NPC-kkel kapcsolatban. Szerinte a fejleszt\u0151k \u00faj szintre akarj\u00e1k emelni az NPC-ket azzal, hogy saj\u00e1t m\u00f3djukon egyediek lesznek.<\/p>\n

Azt akarj\u00e1k el\u00e9rni, hogy \u00e9l\u0151nek hassanak, \u00e9s hogy saj\u00e1t t\u00fcrt\u00e9netekkel rendelkezzenek. Ez nagy v\u00e1ltoz\u00e1s lenne a Cyberpunk 2077-hez k\u00e9pest: ebben ugyanis a rajong\u00f3knak nem tetszett, hogy mennyire monoton \u00e9s \u00e9lettelen volt mindegyik\u00fck, \u00e9s ezt a CDPR a The Witcher 4-ben meg akarja v\u00e1ltoztatni. A trailer elej\u00e9n – \u00e1ll\u00edtja Kalemba – van egy l\u00e1ny, aki az erd\u0151ben im\u00e1dkozni k\u00e9nyszer\u00fcl, mert a falusiak \u00edgy akarj\u00e1k megv\u00e9deni a falut. Minden karakter emiatt lesz egyedi szereppel rendelkez\u0151 a j\u00e1t\u00e9kban. M\u00e1s NPC-k eset\u00e9ben is ilyesmire sz\u00e1m\u00edthatunk, ugyanis Kalemba szerint minden fronton (viseked\u00e9s \u00e9s grafika ter\u00e9n egyar\u00e1nt) a hat\u00e1rokat szeretn\u00e9 a CDPR feszegetni.<\/p>\n

Majd megl\u00e1tjuk, hogy ez mennyire j\u00f6n \u00f6ssze nekik, de annyi biztos, hogy kb. 1,5-2 \u00e9v m\u00e9g biztosan eltelik, mire megjelenik a The Witcher 4, \u00e9s addigra m\u00e1r sz\u00f3ba is j\u00f6hetnek a next-gen platformok is.<\/p>\n

Forr\u00e1s: GameRant<\/a><\/span><\/p>\n

 <\/p>\n