{"id":143023,"date":"2025-01-07T13:47:23","date_gmt":"2025-01-07T12:47:23","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=143023"},"modified":"2025-01-07T21:44:01","modified_gmt":"2025-01-07T20:44:01","slug":"hogyan-hoz-elorelepest-a-doom-the-dark-ages-a-grafikai-reszletessegben-es-a-ray-tracing-teren","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/01\/07\/hogyan-hoz-elorelepest-a-doom-the-dark-ages-a-grafikai-reszletessegben-es-a-ray-tracing-teren\/","title":{"rendered":"Hogyan hoz el\u0151rel\u00e9p\u00e9st a DOOM: The Dark Ages a grafikai r\u00e9szletess\u00e9gben \u00e9s a ray tracing ter\u00e9n?"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Az Xbox Games Showcase 2024 egyik meglepet\u00e9se a DOOM: The Dark Ages<\/em> volt, a DOOM Slayer-saga leg\u00fajabb r\u00e9sze, amely ez\u00fattal visszarep\u00edt minket ennek a v\u00e9rszomjas besti\u00e1nak az eredet\u00e9hez. K\u00e9t sikeres epiz\u00f3d ut\u00e1n az id Software \u00faj j\u00e1t\u00e9ka egy el\u0151zm\u00e9ny lesz, amely \u2013 rem\u00e9lhet\u0151leg \u2013 valamikor 2025-ben \u00e9rkezik. B\u00e1r hivatalos megjelen\u00e9si d\u00e1tumot m\u00e9g nem kaptunk, a CES 2025 sor\u00e1n egy j\u00e1tszhat\u00f3 r\u00e9szletet is megtekinthett\u00fcnk, ami annyira leny\u0171g\u00f6z\u0151en n\u00e9z ki, hogy garant\u00e1ltan elfeledteti vel\u00fcnk az influenzaszezont.<\/p>\n A rendezv\u00e9nyen, az NVIDIA DLSS 4 bemutat\u00f3ja sor\u00e1n, r\u00f6vid k\u00e9psorokat mutattak a j\u00e1t\u00e9kb\u00f3l, amelyek lehet\u0151v\u00e9 tett\u00e9k, hogy megcsod\u00e1ljuk a s\u00f6t\u00e9t \u00e9s r\u00e9szletgazdag k\u00f6rnyezetet, valamint a f\u0151szerepl\u0151 k\u00f6z\u00e9pkorias st\u00edlus\u00e1t. Emellett l\u00e1thattuk a DOOM Slayert, amint l\u00e1tsz\u00f3lag egy \u00c9jjeli \u0150rz\u0151kb\u0151l \u00e1ll\u00f3 csapatot vezet ebben az \u00f6r\u00f6k\u00f6s d\u00e9moni h\u00e1bor\u00faban.<\/p>\n B\u00e1r az el\u0151zetes csup\u00e1n n\u00e9h\u00e1ny m\u00e1sodpercig tartott, a l\u00e1tv\u00e1nyos grafika azonnal szembet\u0171n\u0151, ahogy azt a DOOM Eternal<\/em>-n\u00e1l is megszokhattuk. Az NVIDIA meger\u0151s\u00edtette, hogy az \u00faj j\u00e1t\u00e9k az id Tech legfrissebb, feltehet\u0151en hetedik verzi\u00f3j\u00e1t haszn\u00e1lja majd, amelyet p\u00e9ld\u00e1ul az Indiana Jones and the Great Circle<\/em>-ben is alkalmaztak. Billy Khan, az id Software motortechnol\u00f3giai igazgat\u00f3ja szerint a c\u00e9l a The Dark Ages<\/em>-szel az, hogy a DOOM eposz\u00e1t \u00faj vizu\u00e1lis szintre emelj\u00e9k, ezt pedig a DLSS 4 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel \u00e9rhetik el, amelyet \u00fagy jellemzett, mint \u201eegy \u00faj modell, amely t\u00f6rt\u00e9nelmi ugr\u00e1st jelent a ray tracing k\u00e9pess\u00e9gek ter\u00e9n\u201d<\/em>.<\/p>\n A The Dark Ages<\/em> az NVIDIA RTX 50-es gener\u00e1ci\u00f3j\u00e1nak \u00e9s ray tracing technol\u00f3gi\u00e1j\u00e1nak egyik z\u00e1szl\u00f3shaj\u00f3ja lesz. Az NVIDIA saj\u00e1t blogj\u00e1n arr\u00f3l is besz\u00e1molt, hogy az \u00faj DOOM<\/em> az els\u0151 j\u00e1t\u00e9kok k\u00f6z\u00f6tt lesz, amely egy m\u00e9g mag\u00e1val ragad\u00f3bb ray tracing technol\u00f3gi\u00e1t alkalmaz. Ugyanakkor, hogy maxim\u00e1lisan kihaszn\u00e1lhassuk ezt a technol\u00f3gi\u00e1t, sz\u00fcks\u00e9g lesz egy RTX 50 k\u00e1rty\u00e1ra \u00e9s a DLSS 4 t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1ra.<\/p>\n A DOOM: The Dark Ages<\/em> nemcsak technikai m\u00e9rf\u00f6ldk\u0151nek \u00edg\u00e9rkezik, hanem a legend\u00e1s sorozat \u00faj fejezet\u00e9nek is. Ez a projekt az id Software \u00e9s az NVIDIA k\u00f6z\u00f6tti szoros egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s \u00fajabb l\u00e9p\u00e9s\u00e9t jelenti. Egyel\u0151re azonban nem tehet\u00fcnk m\u00e1st, mint v\u00e1runk, hiszen a j\u00e1t\u00e9k megjelen\u00e9s\u00e9t 2025-re tervezik PC-re, Xbox Series X|S-re \u00e9s PS5-re, egyel\u0151re pontos d\u00e1tum n\u00e9lk\u00fcl.<\/p>\n