{"id":143689,"date":"2025-01-19T07:58:10","date_gmt":"2025-01-19T06:58:10","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=143689"},"modified":"2025-01-19T01:35:54","modified_gmt":"2025-01-19T00:35:54","slug":"dragon-age-the-veilguard-tavozott-a-bioware-tol-a-rendezo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/01\/19\/dragon-age-the-veilguard-tavozott-a-bioware-tol-a-rendezo\/","title":{"rendered":"Dragon Age: The Veilguard: t\u00e1vozott a BioWare-t\u0151l a rendez\u0151!"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Corinne Busche 2022 febru\u00e1rja \u00f3ta dolgozott a Dragon Age: The Veilguardon. Teh\u00e1t kb. k\u00e9t \u00e9s f\u00e9l \u00e9ven kereszt\u00fcl volt a j\u00e1t\u00e9k rendez\u0151je, \u00e9s mivel a Dragon Age leg\u00fajabb epiz\u00f3dja t\u00f6bbsz\u00f6ri rebooton esett \u00e1t (el\u0151sz\u00f6r egyj\u00e1t\u00e9kosnak tervezt\u00e9k, azt\u00e1n majd \u00e9l\u0151 szolg\u00e1ltat\u00e1sos [live sevice] modellre faragt\u00e1k \u00e1t, majd vissza az egyj\u00e1t\u00e9kos koncepci\u00f3ra), \u0151 az utols\u00f3 koncepci\u00f3 eset\u00e9ben \u00e1llt a projekt \u00e9l\u00e9n.<\/p>\n
Viszont el\u0151sz\u00f6r azt lehetett hallani, hogy Busche a k\u00f6vetkez\u0151 hetek sor\u00e1n t\u00e1vozni fog a BioWare-t\u0151l. A st\u00fadi\u00f3 kor\u00e1bban nem tudott hib\u00e1zni, ugyanis egym\u00e1s ut\u00e1n \u00e9rkeztek t\u0151l\u00fck a remek RPG-k (a Mass Effect-tril\u00f3gia el\u0151tt a Jade Empire is ilyen volt, p\u00e9ld\u00e1ul). Az Eurogamer szerint a Dragon Age: The Veilguard bolti teljes\u00edtm\u00e9nye (azaz az elad\u00e1sai) nem j\u00e1tszanak szerepet Busche t\u00e1voz\u00e1s\u00e1ban, de az\u00e9rt ezt nehezen tudjuk elhinni, ugyanis a kiad\u00f3 \u00e9ppens\u00e9ggel pont az az Electronic Arts, ami az \u00e9vente megjelen\u0151 sportj\u00e1t\u00e9kaiba k\u00e9t marokkal sz\u00f3rja a mikrotranzakci\u00f3kat (Ultimate Team).<\/p>\n
Csakhogy k\u00f6zben t\u00f6rt\u00e9ntek fejlem\u00e9nyek! Busche meger\u0151s\u00edtette az Eurogamernek, hogy maga m\u00f6g\u00f6tt fogja hagyni a BioWare-t! Egy olyan aj\u00e1nlatot kapott, hogy egy \u00faj RPG-t \u00e9p\u00edthet, \u00e9s ez visszautas\u00edthatatlannak t\u0171nt. (Csak nem a Tencent vagy a NetEase, azaz a k\u00e9t k\u00ednai c\u00e9g valamelyike volt az, aki el tudta csavarni Busche fej\u00e9t? Nem tartjuk lehetetlennek.) Sz\u00f3val a BioWare, \u00e9s minden bizonnyal az Electronic Arts is a m\u00falt\u00e9.<\/p>\n
\u201eA dolog l\u00e9nyege a saj\u00e1t kiteljesed\u00e9semr\u0151l sz\u00f3lt. Megtettem, amit a BioWare-n\u00e9l elhat\u00e1roztam. Azt, hogy bej\u00f6jjek \u00e9s seg\u00edtsek j\u00f3 \u00fatra t\u00e9r\u00edteni a haj\u00f3t. Im\u00e1dom a Dragon Age-et \u00e9s a BioWare-t, \u00edgy a lehet\u0151s\u00e9g, hogy a j\u00e1t\u00e9kot egy megfelel\u0151 min\u0151s\u00e9g\u0171 egyj\u00e1t\u00e9kos RPG-v\u00e9 alak\u00edtsam vissza, \u00e9letre sz\u00f3l\u00f3 kiv\u00e1lts\u00e1g volt. Kem\u00e9ny k\u00fczdelem volt, hiszen az ilyen viharos fejleszt\u00e9si ciklusokkal rendelkez\u0151 j\u00e1t\u00e9kok ritk\u00e1n \u00e9rnek c\u00e9lba, \u00e9s m\u00e9g ritk\u00e1bban teljes\u00edtenek j\u00f3l. Mi, mint egy csapat, megcsin\u00e1ltuk. \u00c9s neh\u00e9z volt. Megviselte a munk\u00e1mat. A BioWare-nek kultur\u00e1lisan m\u00e9g mindig rengeteg munk\u00e1ja van, de \u00fagy gondolom, hogy most m\u00e1r j\u00f3 \u00faton j\u00e1rnak. Ami engem illet, a t\u00e1voz\u00e1som \u00f6nk\u00e9ntes volt, mivel olyan lehet\u0151s\u00e9get kaptam, amit nem tudtam visszautas\u00edtani. Enn\u00e9l t\u00f6bbet most nem szeretn\u00e9k mondani, de sz\u00e1m\u00edthattok r\u00e1, hogy a CRPG t\u00e9rben \u00e9s a nagyszer\u0171 karakterek hagyom\u00e1nyainak fenntart\u00e1s\u00e1val,\u201d<\/em> nyilatkozta az Eurogamernek Busche.<\/p>\n Sok sikert akkor neki.<\/p>\n