{"id":144371,"date":"2025-01-31T12:59:19","date_gmt":"2025-01-31T11:59:19","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=144371"},"modified":"2025-01-31T12:24:02","modified_gmt":"2025-01-31T11:24:02","slug":"arknights-endfield-egy-kinai-nyilt-vilagu-rpg-riadoztatta-a-japan-fejlesztoket","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/01\/31\/arknights-endfield-egy-kinai-nyilt-vilagu-rpg-riadoztatta-a-japan-fejlesztoket\/","title":{"rendered":"Arknights: Endfield: Egy k\u00ednai ny\u00edlt vil\u00e1g\u00fa RPG riad\u00f3ztatta a jap\u00e1n fejleszt\u0151ket"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Az ut\u00f3bbi \u00e9vekben rengeteget besz\u00e9ltek K\u00edna l\u00e1tv\u00e1nyos el\u0151ret\u00f6r\u00e9s\u00e9r\u0151l a nagy k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s\u0171 videoj\u00e1t\u00e9kok piac\u00e1n, amelynek c\u00e9lja egy\u00e9rtelm\u0171en a nyugati piac megh\u00f3d\u00edt\u00e1sa. B\u00e1r az ipar\u00e1g hazai szinten mindig is er\u0151s volt, az ut\u00f3bbi id\u0151ben egyre t\u00f6bb projekt \u00e9rt el nemzetk\u00f6zi sikert \u2013 el\u00e9g csak a Black Myth: Wukong<\/em>-ra gondolni. K\u00edna AAA-j\u00e1t\u00e9kok ir\u00e1nti n\u00f6vekv\u0151 elk\u00f6telezetts\u00e9ge azonban most Jap\u00e1nban is komoly aggodalmat keltett, ahol egyes m\u0171v\u00e9szek \u00fagy v\u00e9lik, hogy a k\u00ednai fejleszt\u0151k m\u00e1r most \u00e9vekkel el\u0151r\u00e9bb j\u00e1rnak a gy\u00e1rt\u00e1si technol\u00f3gi\u00e1k ter\u00e9n. A vita \u00fajabb hull\u00e1m\u00e1t az Arknights: Endfield<\/em> legfrissebb el\u0151zetese ind\u00edtotta el.<\/p>\n A Hypergryph<\/em> leg\u00fajabb j\u00e1t\u00e9k\u00e1nak el\u0151zetese \u2013 amely m\u00e1r t\u00f6bb mint 6,9 milli\u00f3 megtekint\u00e9sn\u00e9l j\u00e1r \u2013 leny\u0171g\u00f6z\u0151 r\u00e9szletess\u00e9ggel mutatja be a karakterek, p\u00e9ld\u00e1ul Yvonne<\/em> mozg\u00e1s\u00e1t, \u00e9s mind a jap\u00e1n j\u00e1t\u00e9kosokat, mind az ipar\u00e1g szakembereit meglepte annak foly\u00e9konys\u00e1g\u00e1val \u00e9s precizit\u00e1s\u00e1val. Alwei<\/em>, az Indie-Us Games<\/em> egyik k\u00e9pvisel\u0151je \u00e9s az Unreal Engine<\/em> szak\u00e9rt\u0151je szerint a legnagyobb k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a k\u00ednai \u00e9s jap\u00e1n j\u00e1t\u00e9kok k\u00f6z\u00f6tt nem a grafikai min\u0151s\u00e9gben, hanem az anim\u00e1ci\u00f3k kidolgozotts\u00e1g\u00e1ban rejlik.<\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Szak\u00e9rt\u0151k szerint a k\u00ednai j\u00e1t\u00e9kok olyan aspektusokban is kiemelkednek, mint a fizika, a kamerakezel\u00e9s \u00e9s a j\u00e1t\u00e9kos figyelm\u00e9nek ir\u00e1ny\u00edt\u00e1sa. Az egyik legnagyobb probl\u00e9m\u00e1t a jap\u00e1n st\u00fadi\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra az jelenti, hogy hi\u00e1ny van tapasztalt anim\u00e1torokb\u00f3l. Az ipar\u00e1g magas kereslete miatt rendk\u00edv\u00fcl nagy a verseny a c\u00e9gek k\u00f6z\u00f6tt, s\u0151t, m\u00e9g a v\u00e1llalaton bel\u00fcli oszt\u00e1lyok k\u00f6z\u00f6tt is. Emellett a k\u00f6lts\u00e9gek cs\u00f6kkent\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben a jap\u00e1n fejleszt\u0151k gyakran k\u00e9nyszer\u00fclnek generikus mozg\u00e1sokat \u00e9s motion capture technol\u00f3gi\u00e1t haszn\u00e1lni egyedi anim\u00e1ci\u00f3k helyett \u2013 m\u00edg a k\u00ednai st\u00fadi\u00f3k nagyobb rugalmass\u00e1got engedhetnek meg maguknak ezen a t\u00e9ren.<\/p>\n Egy m\u00e1sik kulcsfontoss\u00e1g\u00fa t\u00e9nyez\u0151 a k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s \u00e9s a munkam\u00f3dszerek elt\u00e9r\u00e9se. Egy n\u00e9vtelens\u00e9get k\u00e9r\u0151 jap\u00e1n anim\u00e1tor szerint nemcsak az sz\u00e1m\u00edt, hogy a k\u00ednai fejleszt\u0151knek t\u00f6bb p\u00e9nz \u00e1ll a rendelkez\u00e9s\u00e9re, hanem az is, hogy mik\u00e9nt osztj\u00e1k be ezeket az er\u0151forr\u00e1sokat. M\u00edg Jap\u00e1nban els\u0151sorban a l\u00e1tv\u00e1nyvil\u00e1gra \u00f6sszpontos\u00edtanak a j\u00e1t\u00e9kosok megnyer\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben, addig K\u00edn\u00e1ban hatalmas \u00f6sszegeket ford\u00edtanak az anim\u00e1ci\u00f3ra \u00e9s a karakterek kifejez\u0151k\u00e9szs\u00e9g\u00e9re. Shiba_29<\/em>, egy jap\u00e1n illusztr\u00e1tor \u2013 aki k\u00ednai st\u00fadi\u00f3kkal is dolgozott \u2013 azt \u00e1ll\u00edtja, hogy K\u00edn\u00e1ban a projektek gy\u00e1rt\u00e1si m\u00e9rete „t\u00edzszer nagyobb”<\/em>, mint Jap\u00e1nban, \u00e9s a munkak\u00f6rnyezet sokkal rugalmasabb, ami lehet\u0151v\u00e9 teszi az olyan \u00f6tletek kipr\u00f3b\u00e1l\u00e1s\u00e1t, amelyek a jap\u00e1n piacon soha nem kapn\u00e1nak z\u00f6ld utat.<\/p>\n Hogy ezek a v\u00e1ltoz\u00e1sok milyen hat\u00e1ssal lesznek az iparra, azt m\u00e9g neh\u00e9z megj\u00f3solni, de az biztos, hogy K\u00edna \u00faj szintre emeli a videoj\u00e1t\u00e9k-anim\u00e1ci\u00f3k min\u0151s\u00e9g\u00e9t. Olyan fejleszt\u0151st\u00fadi\u00f3k, mint a HoYoverse<\/em>, a Hypergryph<\/em> \u00e9s a Kuro Games<\/em>, egyre nagyobb hangs\u00falyt fektetnek a r\u00e9szletess\u00e9gre, \u00e9s ezzel hatalmas kih\u00edv\u00e1st jelentenek a jap\u00e1n fejleszt\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, akik k\u00e9nytelenek szemben\u00e9zni a k\u00ednai piac egyre n\u00f6vekv\u0151 nemzetk\u00f6zi befoly\u00e1s\u00e1val.<\/p>\nA k\u00ednai fejleszt\u0151k \u00faj m\u00e9rc\u00e9t \u00e1ll\u00edtanak az anim\u00e1ci\u00f3 ter\u00e9n<\/h3>\n