{"id":144865,"date":"2025-02-09T19:28:16","date_gmt":"2025-02-09T18:28:16","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=144865"},"modified":"2025-02-09T21:31:44","modified_gmt":"2025-02-09T20:31:44","slug":"a-diablo-alkotoja-szerint-hulyeseg-amit-a-mai-arpg-k-muvelnek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/02\/09\/a-diablo-alkotoja-szerint-hulyeseg-amit-a-mai-arpg-k-muvelnek\/","title":{"rendered":"A Diablo alkot\u00f3ja szerint \u201eh\u00fclyes\u00e9g\u201d, amit a mai ARPG-k m\u0171velnek"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Az akci\u00f3-szerepj\u00e1t\u00e9kok (ARPG) m\u0171faja 1996-ban sz\u00fcletett meg a Diablo<\/em>-val, amely s\u00f6t\u00e9t, mag\u00e1val ragad\u00f3 atmoszf\u00e9r\u00e1j\u00e1val \u00e9s addikt\u00edv j\u00e1t\u00e9kmenet\u00e9vel forradalmas\u00edtotta az ipart. A Diablo 2<\/em> pedig t\u00f6k\u00e9letes\u00edtette a formul\u00e1t, \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g az\u00f3ta is legend\u00e1s alkot\u00e1sk\u00e9nt tekint r\u00e1. Az \u00e9vek sor\u00e1n azonban a m\u0171faj egyre gyorsabb temp\u00f3t vett fel, ahol a sebess\u00e9g \u00e9s a t\u00f6meges puszt\u00edt\u00e1s domin\u00e1l \u2013 ez pedig a franchise megalkot\u00f3j\u00e1nak egy\u00e1ltal\u00e1n nem tetszik.<\/p>\n David Brevik<\/em> a VideoGamernek adott interj\u00faj\u00e1ban osztotta meg v\u00e9lem\u00e9ny\u00e9t a mai ARPG-kr\u0151l. \u201e\u00dagy l\u00e1tom, hogy az ARPG-k ma m\u00e1r abba az ir\u00e1nyba mozdultak el, hogy a j\u00e1t\u00e9kosok egy pillanat alatt hatalmas ellens\u00e9gt\u00f6megeket irtsanak ki mindenhol.\u201d<\/em> B\u00e1r konkr\u00e9t j\u00e1t\u00e9kokat nem eml\u00edtett, k\u00f6nnyen elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy p\u00e9ld\u00e1ul a Diablo 4<\/em>-re vagy m\u00e1s modern ARPG-kre gondolt, ahol a harc temp\u00f3ja dr\u00e1maian felgyorsult.<\/p>\n Brevik azonban \u00fagy v\u00e9li, hogy a Diablo 2<\/em> ma is a k\u00f6vetend\u0151 p\u00e9lda: \u201eNem tal\u00e1lom olyan szem\u00e9lyesnek \u00e9s val\u00f3s\u00e1gh\u0171nek, mint a Diablo 2-t. A temp\u00f3 t\u00f6k\u00e9letes benne. Ez az egyik oka annak, hogy a j\u00e1t\u00e9k ennyi \u00e9ven \u00e1t meg\u0151rizte a n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9t. Nem tartom t\u00fal vonz\u00f3nak azt, hogy egyetlen gombnyom\u00e1ssal teljes k\u00e9perny\u0151nyi ellens\u00e9get m\u00e9sz\u00e1roljunk le, \u00e9s \u00edgy s\u00e9t\u00e1ljunk v\u00e9gig a p\u00e1ly\u00e1kon.\u201d<\/em><\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n A Diablo<\/em> alkot\u00f3ja szerint az ARPG-k mellett az MMO-k is hasonl\u00f3 probl\u00e9m\u00e1val k\u00fczdenek: a j\u00e1t\u00e9kmenet egyre ink\u00e1bb a gyors fejl\u0151d\u00e9sre \u00e9s az azonnali puszt\u00edt\u00e1sra \u00f6sszpontos\u00edt.<\/p>\n \u201eAz MMO-k is egy\u00e9rtelm\u0171en ebbe az ir\u00e1nyba mentek el. Az sz\u00e1m\u00edt, milyen gyorsan tudsz szintet l\u00e9pni, milyen gyorsan tudsz mindent elpuszt\u00edtani. Minden a sebess\u00e9gr\u0151l sz\u00f3l. De szerintem ez csak rontja az \u00e9lm\u00e9nyt. \u00c9n igyekszem elker\u00fclni ezt az ir\u00e1nyt.\u201d<\/em><\/p>\nAz MMO-k is ugyanabba az ir\u00e1nyba tartanak<\/strong><\/h3>\n