{"id":145958,"date":"2025-02-27T21:25:16","date_gmt":"2025-02-27T20:25:16","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=145958"},"modified":"2025-02-27T21:25:16","modified_gmt":"2025-02-27T20:25:16","slug":"the-witcher-4-mar-a-bejelento-trailer-mogott-is-sok-munka-volt-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/02\/27\/the-witcher-4-mar-a-bejelento-trailer-mogott-is-sok-munka-volt-video\/","title":{"rendered":"The Witcher 4: m\u00e1r a bejelent\u0151 trailer m\u00f6g\u00f6tt is sok munka volt! [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

A 2024-es The Game Awardson megmutatott vide\u00f3 m\u00f6g\u00f6tt sok munk\u00e1ja volt a CD Projekt RED-nek (CDPR-nek), de pontosan mennyi is?<\/h4>\n

 <\/p>\n

Egy \u00faj, a kulissz\u00e1k m\u00f6g\u00e9 betekint\u00e9st ny\u00fajt\u00f3 vide\u00f3 bemutatja, hogy milyen sok munk\u00e1lat volt a vide\u00f3 elk\u00e9sz\u00edt\u00e9se m\u00f6g\u00f6tt. Hossz\u00fa, kidolgozott anyagot kaptunk a The Game Awardson, de m\u00e9g a mozg\u00e1sdigitaliz\u00e1ci\u00f3 (motion capture, r\u00f6viden mocap) is K\u00c9T H\u00c9TIG, azaz tizenn\u00e9gy napig tartott! Ez kifejezetten sok id\u0151, \u00e9s ez m\u00e9g csak a kezdet a lengyel fejleszt\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra…<\/p>\n

A vide\u00f3ban sok mindent l\u00e1thatunk a CDPR \u00e1ltal az \u00faj The Witcherben felkarolni k\u00edv\u00e1nt t\u00e9m\u00e1kt\u00f3l kezdve a sz\u00f6rnyeteg bauk \u00e9letre kelt\u00e9s\u00e9nek mechanik\u00e1j\u00e1ig, amely folyamat sor\u00e1n n\u00e9gy oper\u00e1tornak kellett a l\u00e9ny v\u00e1ll\u00e1t \u00e9s karjait fizikai mockupot l\u00f3b\u00e1lnia. Maciej Kwiatkowski, kaszkad\u0151rkoordin\u00e1tor szerint a k\u00e9perny\u0151n val\u00f3s id\u0151ben l\u00e1ttunk egy mozg\u00f3 baukot. L\u00e9trehoztunk egy boszork\u00e1ny-st\u00edlus\u00fa szekvenci\u00e1t, amit p\u00e1rszor begyakoroltak. Gyakorolt\u00e1k, hogy mi\u00e9pp kell a baukot mozgatni, ami v\u00e9g\u00fcl eg\u00e9sz j\u00f3l m\u0171k\u00f6d\u00f6tt.<\/p>\n

A 14 napos mocap mellett a csapat h\u00e1rom napot b\u00e9relt filmes felszerel\u00e9ssel t\u00f6lt\u00f6tt. Sok-sok felv\u00e9telt k\u00e9sz\u00edtett k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 jellemz\u0151kkel, p\u00e9ld\u00e1ul torz\u00edt\u00e1ssal, lencsevil\u00e1g\u00edt\u00e1ssal, fakul\u00e1ssal, \u00e9s m\u00e9g a bauk fej\u00e9nek viselked\u00e9s\u00e9re is id\u0151t sz\u00e1ntak. Ezeket azt\u00e1n azt\u00e1n arra haszn\u00e1lt\u00e1k, hogy a j\u00e1t\u00e9k motorj\u00e1ban (ami ugye az Unreal Engine 5 lesz) l\u00e9trehozz\u00e1k a kamera lencs\u00e9inek digit\u00e1lis reprezent\u00e1ci\u00f3j\u00e1t. A vide\u00f3 azt\u00e1n a trailer narrat\u00edv\u00e1j\u00e1val z\u00e1rul, amely Philipp Weber, narrat\u00edv\u00e1\u00e9rt felel\u0151s rendez\u0151 szerint annak a sztorinak az adapt\u00e1ci\u00f3ja, amelyet a j\u00e1t\u00e9kban szeretn\u00e9nek elmes\u00e9lni. Nem fognak fekete vagy feh\u00e9r helyzetet prezent\u00e1lni, hanem elv\u00e1rj\u00e1k a j\u00e1t\u00e9kosokt\u00f3l, hogy \u00e1tgondoljanak n\u00e9h\u00e1ny helyzetet, illetve neh\u00e9z d\u00f6nt\u00e9seket hozzanak. Vannak az\u00e9rt \u00e9rdekes megsz\u00f3lal\u00e1sok a vide\u00f3ban. Ciri fenyeget\u0151 kommentje (itt nincsenek istenek, csak sz\u00f6rnyek) visszautal a The Witcher 3 Killing Monsters jelenet\u00e9re. Apr\u00f3 r\u00e9szleteket dugtak el a r\u00f6vid vide\u00f3ban, \u00e9s ezeket a rajong\u00f3k m\u00e1r bet\u0171r\u0151l-bet\u0171re kielemeztek…<\/p>\n

A The Witcher 4-re m\u00e9g v\u00e1rnunk kell, nem is keveset, de a j\u00f3 munk\u00e1hoz id\u0151 kell. Pl\u00e1ne, ha nem f\u00e9lk\u00e9szen akarj\u00e1k kiadni.<\/p>\n

Forr\u00e1s: PCGamer<\/a><\/strong><\/span><\/p>\n