{"id":146639,"date":"2025-03-12T16:52:38","date_gmt":"2025-03-12T15:52:38","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=146639"},"modified":"2025-03-12T16:52:38","modified_gmt":"2025-03-12T15:52:38","slug":"resident-evil-a-legfelelmetesebb-ellenfelek-ihlettek-minden-idok-egyik-legjobb-zombifilmjet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/03\/12\/resident-evil-a-legfelelmetesebb-ellenfelek-ihlettek-minden-idok-egyik-legjobb-zombifilmjet\/","title":{"rendered":"Resident Evil: A legf\u00e9lelmetesebb ellenfelek ihlett\u00e9k minden id\u0151k egyik legjobb zombifilmj\u00e9t!"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
M\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta tudjuk, hogy a mozi hatalmas inspir\u00e1ci\u00f3s forr\u00e1s a videoj\u00e1t\u00e9kok sz\u00e1m\u00e1ra. Olyan filmek, mint a Blue Velvet<\/i> vagy a Jacob’s Ladder<\/i>, alapvet\u0151 szerepet j\u00e1tszottak a Silent Hill 2<\/i> fejleszt\u00e9s\u00e9ben, m\u00edg a The Last of Us<\/i> rengeteget mer\u00edtett a The Road<\/i> \u00e9s a 28 Days Later<\/i> c\u00edm\u0171 alkot\u00e1sokb\u00f3l. Az viszont kev\u00e9sb\u00e9 gyakori, hogy ennek az ellenkez\u0151je is megt\u00f6rt\u00e9nik. Alex Garland, a kultikus 28 Days Later<\/i> forgat\u00f3k\u00f6nyv\u00edr\u00f3ja nemr\u00e9giben besz\u00e9lgetett Neil Druckmannal, \u00e9s megjegyezte, hogy filmje tal\u00e1n nem is l\u00e9tezne a Resident Evil<\/i> hat\u00e1sa n\u00e9lk\u00fcl.<\/p>\n
Garland, aki fiatalkora \u00f3ta szenved\u00e9lyes gamer, \u00e9s olyan j\u00e1t\u00e9kok rajong\u00f3ja, mint a Bioshock<\/i> \u00e9s a Half-Life 2<\/i>, elmondta Druckmannak, hogy karrierje elej\u00e9n j\u00e1tszott el\u0151sz\u00f6r a Resident Evil<\/i>-lel. Akkoriban m\u00e9g nem volt biztos benne, hogy v\u00e9gleg a filmk\u00e9sz\u00edt\u00e9s fel\u00e9 fordul, miut\u00e1n reg\u00e9ny- \u00e9s forgat\u00f3k\u00f6nyv\u00edr\u00f3k\u00e9nt is kipr\u00f3b\u00e1lta mag\u00e1t. A zombifilmek szerelmese l\u00e9v\u00e9n azonban ez az \u00e9lm\u00e9ny m\u00e9ly nyomot hagyott benne, \u00e9s v\u00e9g\u00fcl a 28 Days<\/i> forgat\u00f3k\u00f6nyv\u00e9nek meg\u00edr\u00e1s\u00e1hoz vezetett. A legnagyobb hat\u00e1st pedig nem m\u00e1s, mint a kuty\u00e1k tett\u00e9k r\u00e1.<\/p>\n
„A PlayStation\u00f6n j\u00e1tszottam az els\u0151 Resident Evil<\/i>-lel. K\u00e9t dolog jutott eszembe egyszerre. El\u0151sz\u00f6r is: Istenem, im\u00e1dom a zombikat. Nem tudom mi\u00e9rt, de im\u00e1dom \u0151ket. A m\u00e1sodik gondolatom pedig az volt, hogy ebben a j\u00e1t\u00e9kban visszat\u00e9rsz bizonyos helysz\u00ednekre, \u00e9s b\u00e1r a j\u00e1t\u00e9k nagyon j\u00f3l van fel\u00e9p\u00edtve \u2013 kev\u00e9s a l\u0151szer, emiatt v\u00e9gig fesz\u00fclt maradsz \u2013, a zombik lass\u00faak voltak. M\u00e9g egy borzalmas c\u00e9lz\u00f3rendszerrel is k\u00f6nny\u0171 volt lel\u0151ni \u0151ket. De azt\u00e1n ott voltak ezek a kuty\u00e1k… \u00e9s amikor r\u00e1t\u00e1madtak az emberre, hi\u00e1ba j\u00e1rt\u00e1l m\u00e1r el ott kor\u00e1bban, a sz\u00edved mindig hevesebben vert, mert nem tudhattad, hogy id\u0151ben el tudod-e tal\u00e1lni \u0151ket. Ez a k\u00e9t dolog egy\u00fctt \u2013 a zombik ir\u00e1nti rajong\u00e1som \u00e9s a gyors ellenfelek okozta igazi f\u00e9lelem \u2013 vezetett el a 28 Days Later<\/i>-hez. Ez egyenesen a Resident Evil<\/i>-b\u0151l j\u00f6tt.”<\/i><\/p>\n
A Resident Evil<\/i> sz\u00e9ria tov\u00e1bbra is az egyik legmeghat\u00e1roz\u00f3bb a videoj\u00e1t\u00e9kok t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben. A t\u00fal\u00e9l\u0151horror m\u0171faj \u00faj c\u00edmei tov\u00e1bbra is k\u00f6vetik az \u00e1ltala lefektetett alapokat, \u00e9s olyan nagyszab\u00e1s\u00fa franchise-ok is ad\u00f3saik neki, mint a Silent Hill<\/i> vagy maga a The Last of Us<\/i>. Az els\u0151 j\u00e1t\u00e9k hat\u00e1sa a mai napig \u00e9rezhet\u0151.<\/p>\n
\u00c9rdekes, hogy a Resident Evil<\/i> maga is egy filmes inspir\u00e1ci\u00f3b\u00f3l sz\u00fcletett, hiszen a modern zombim\u00edtosz atyj\u00e1nak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 George A. Romero alkot\u00e1sai voltak a legf\u0151bb hivatkoz\u00e1si pontjai. Ezzel egyike lett azon ritka eseteknek, ahol a mozi \u00e9s a videoj\u00e1t\u00e9kok k\u00f6z\u00f6tti kapcsolat a lehet\u0151 legszorosabb. A k\u00f6r pedig majdnem bez\u00e1rult volna, hiszen Romero k\u00f6zel \u00e1llt ahhoz, hogy megrendezzen egy Resident Evil<\/i>-filmet, de ez v\u00e9g\u00fcl sosem val\u00f3sult meg.<\/p>\n
Ami Garlandot illeti, nem ez volt az egyetlen alkalom, amikor a videoj\u00e1t\u00e9kok ihlett\u00e9k meg. Nagyra \u00e9rt\u00e9keli a The Last of Us<\/i>-t, amelyet saj\u00e1t 28 Days Later<\/i>-j\u00e9n\u00e9l is jobb alkot\u00e1snak tart, \u00e9s szerinte \u201esokkal kifinomultabb\u201d. Annyira, hogy a 28 Years Later<\/i> tril\u00f3gia, amelynek els\u0151 r\u00e9sze id\u00e9n ny\u00e1ron deb\u00fct\u00e1l, szint\u00e9n a j\u00e1t\u00e9k hat\u00e1s\u00e1ra sz\u00fcletett. Az \u00faj filmben is egy apa-fi\u00fa kapcsolat \u00e1ll a k\u00f6z\u00e9ppontban, de Garland szerint itt szerepcsere t\u00f6rt\u00e9nik: a gyerek vezeti az id\u0151sebbet, amit az Ico<\/i> c\u00edm\u0171 j\u00e1t\u00e9k inspir\u00e1lt.<\/p>\n