{"id":146842,"date":"2025-03-16T16:05:32","date_gmt":"2025-03-16T15:05:32","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=146842"},"modified":"2025-03-16T20:10:10","modified_gmt":"2025-03-16T19:10:10","slug":"grand-theft-auto-v-enhanced-edition-a-gta-vi-grafikai-funkcioit-vezeti-fel-video","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/03\/16\/grand-theft-auto-v-enhanced-edition-a-gta-vi-grafikai-funkcioit-vezeti-fel-video\/","title":{"rendered":"Grand Theft Auto V Enhanced Edition: a GTA VI grafikai funkci\u00f3it vezeti fel? [VIDEO]"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A Digital Foundry k\u00f6zz\u00e9tette elemz\u00e9s\u00e9t a Grand Theft Auto V \u00faj PC portj\u00e1r\u00f3l, az Enhanced verzi\u00f3r\u00f3l, ami a PlayStation 5 \u00e9s Xbox Series portokkal egy szintre hozza a 2013-as j\u00e1t\u00e9kot. El\u00e9gg\u00e9 komoly a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses glob\u00e1lis megvil\u00e1g\u00edt\u00e1s (ray-traced global illumination = RTGI) implement\u00e1l\u00e1sa, ami arra utal, hogy a Rockstar ezt a Grand Theft Auto VI-hoz fejlesztette, de visszaportolta az el\u0151z\u0151 r\u00e9szre is. Ez egyfajta kis bevezet\u0151, \u00e9s a technol\u00f3gi\u00e1t m\u00e1shol korl\u00e1tozottan l\u00e1thatjuk (a Dying Light 2 eset\u00e9ben a nap kapta csak meg, a The Witcher 3-ban pedig nem pixelenk\u00e9nti alapon m\u0171k\u00f6dik, hanem csak a vil\u00e1gra vonatkozik, grafikus artifactokat okozva ezzel.<\/p>\n
A Grand Theft Auto V Enhanced Editionben nem csak pixelenk\u00e9nti alapon m\u0171k\u00f6dik az RTGI, hanem stabil, koherens m\u00f3don \u201epattannak le\u201d a f\u00e9nyek b\u00e1rmilyen random f\u00e9nyb\u0151l, ami nem k\u00f6nnyen implement\u00e1lhat\u00f3 \u00e9s sok munk\u00e1t ig\u00e9nyel. Ezt a technol\u00f3gi\u00e1t a Grand Theft Auto VI trailer\u00e9ben is l\u00e1thattuk m\u00e1r. A Digital Foundry szerint az, ahogy a GTAV EE fut, fev\u00e1zolja, hogy mik\u00e9pp futhat az \u0151sszel \u00e9rkez\u0151 Grand Theft Auto VI konzolon. A technol\u00f3gia j\u00f3l optimaliz\u00e1lt, \u00e9s nem a GPU-t, hanem a CPU-t terheli meg. Egy AMD Ryzen 5 3600-on, ami hasonl\u00edt a kurrens-gen konzolokban haszn\u00e1ltakhoz, 1440p-n, Nvidia DLSS Quality felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1ssal stabilan hozza a 60 FPS-t, de a GTA VI trailere 30 FPS-en futott, \u00e9s emiatt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az alap konzolokon is ez lesz a j\u00e1t\u00e9k frame rate-je.<\/p>\n
Egy k\u00f6z\u00e9pkateg\u00f3ri\u00e1s PC-n (ami \u00e1rban hasonl\u00f3 szinten van a PlayStation 5 Pro-val, \u00e9s egy 8 GB-os Nvidia GeForce RTX 4060 OC+ k\u00e1rty\u00e1val rendelkezik) letesztelt\u00fck a Grand Theft Auto V Enhanced Editiont (de a Steam Decket is el\u0151vett\u00fck). A sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ses effekteket bekapcsolva, PC-n kb. minden grafikus be\u00e1ll\u00edt\u00e1st kimaxolva kb. 50-60 FPS volt a frame rate, Steam Decken pedig 30-40, b\u00e1r ut\u00f3bbi eset\u00e9ben ez lement 30, de al\u00e1r 25 al\u00e1 is. Meglep\u0151en sokat tud a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9ssel a Grand Theft Auto V ezen verzi\u00f3ja, amit a Steamen jelenleg kb. 120 ezren j\u00e1tszanak, ami fel\u00fclm\u00falja a Sony j\u00e1t\u00e9kainak eredm\u00e9ny\u00e9t (sokan m\u00e9g 3000 j\u00e1t\u00e9kost sem tudnak felmutatni: a Marvel\u2019s Spider-Man 2 2700 egyidej\u0171 j\u00e1t\u00e9kost tud felmutatni). A tov\u00e1bbi n\u00e9pszer\u0171 j\u00e1t\u00e9kok, mint az Elden Ring is 49 ezer, a Baldur\u2019s Gate 3 45 ezer, vagy a Cyberpunk 2077 is csak 38 ezer j\u00e1t\u00e9kost tud most megsz\u00f3l\u00edtani, \u00e9s ezek nagyon j\u00f3 adatok, de messze elmaradnak a Grand Theft Auto V Enhanced eredm\u00e9ny\u00e9t\u0151l…<\/p>\n
\u00dagyhogy a Rockstar technikailag is nagyot dobott…<\/p>\n
Forr\u00e1s: WCCFTech<\/a><\/span><\/p>\n <\/p>\n