{"id":147000,"date":"2025-03-19T21:23:45","date_gmt":"2025-03-19T20:23:45","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=147000"},"modified":"2025-03-19T21:23:45","modified_gmt":"2025-03-19T20:23:45","slug":"kingdom-come-deliverance-2-egy-bonyolult-ai-rendszer-amit-vegul-csak-2-npc-hasznal","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2025\/03\/19\/kingdom-come-deliverance-2-egy-bonyolult-ai-rendszer-amit-vegul-csak-2-npc-hasznal\/","title":{"rendered":"Kingdom Come: Deliverance 2 \u2013 Egy bonyolult AI-rendszer, amit v\u00e9g\u00fcl csak 2 NPC haszn\u00e1l"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
J\u00e1t\u00e9kosok ezrei dics\u00e9rik a Warhorse Studios munk\u00e1j\u00e1t a Kingdom Come: Deliverance 2<\/i> lebilincsel\u0151 vil\u00e1g\u00e1nak megalkot\u00e1s\u00e1\u00e9rt. A fejleszt\u0151csapat azonban m\u00e1r az els\u0151 Kingdom Come: Deliverance<\/i> j\u00e1t\u00e9kban is rengeteg energi\u00e1t fektetett a realisztikus k\u00f6rnyezet kialak\u00edt\u00e1s\u00e1ba, amit j\u00f3l p\u00e9ld\u00e1z egy \u00f6sszetett AI-funkci\u00f3, amelyet v\u00e9g\u00fcl mind\u00f6ssze k\u00e9t NPC-n\u00e9l haszn\u00e1ltak.<\/p>\n
A Warhorse Studios AI-programoz\u00f3ja, Matej Marko<\/b> a Game Developers Conference-en (via GamesRadar+<\/i>) besz\u00e9lt err\u0151l a r\u00e9szletr\u0151l. \u201eVan egy r\u00e9sz az NPC-k mesters\u00e9ges intelligenci\u00e1j\u00e1ban, amit Hossz\u00fat\u00e1v\u00fa Mozg\u00e1snak h\u00edvunk. Ez p\u00e9ld\u00e1ul olyan mozg\u00e1sokat ir\u00e1ny\u00edt, mint az otthont\u00f3l a munkahelyig vagy a kocsm\u00e1ig val\u00f3 eljut\u00e1s\u201d<\/i> \u2013 magyar\u00e1zta. Alapvet\u0151en ez egy olyan rendszer, amely n\u00f6veli a j\u00e1t\u00e9kbeli \u00e9lm\u00e9nyt, mivel lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy a karakterek \u00e9leth\u0171bben viselkedjenek.<\/p>\n
Azonban ezt a funkci\u00f3t az adott NPC er\u0151forr\u00e1saihoz kell igaz\u00edtani. Ha p\u00e9ld\u00e1ul egy karakternek van lova, akkor ennek a k\u00f6zleked\u00e9si m\u00f3dnak is szerepet kell kapnia a Hossz\u00fat\u00e1v\u00fa Mozg\u00e1s sor\u00e1n. \u201eBizonyos NPC-kn\u00e9l ez \u00fagy m\u0171k\u00f6dik, hogy ha van lovuk, akkor azt haszn\u00e1lj\u00e1k b\u00e1rmilyen utaz\u00e1sra\u201d<\/i> \u2013 folytatta Marko. \u201eDe ennek rendk\u00edv\u00fcl korl\u00e1tozott a gyakorlati haszna, mert azt hiszem, a v\u00e9g\u00e9n az eg\u00e9sz j\u00e1t\u00e9kban csak k\u00e9t NPC rendelkezett l\u00f3val. Ha egy funkci\u00f3t be akarsz \u00e9p\u00edteni, t\u00e1mogatnod kell.\u201d<\/i> Ez az apr\u00f3 r\u00e9szlet is j\u00f3l mutatja a fejleszt\u0151k elk\u00f6telezetts\u00e9g\u00e9t a realisztikus karakterek megteremt\u00e9se ir\u00e1nt.<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
Am\u00edg Marko ezt az anekdot\u00e1t mes\u00e9lte a Game Developers Conference-en, addig a Warhorse Studios t\u00f6bbi munkat\u00e1rsa a j\u00f6v\u0151beni terveik v\u00e9gleges\u00edt\u00e9s\u00e9n dolgozik. A csapat biztosan be akarja fejezni a Kingdom Come: Deliverance 2<\/i> \u00e9lm\u00e9ny\u00e9t h\u00e1rom b\u0151v\u00edt\u00e9ssel, de emellett c\u00e9ljuk az is, hogy lez\u00e1rj\u00e1k ezt a korszakot, \u00e9s egyszerre t\u00f6bb j\u00e1t\u00e9kon kezdjenek el dolgozni. Ez\u00e9rt is \u00e9rdemes lesz figyelemmel k\u00eds\u00e9rni ezt a st\u00fadi\u00f3t a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vekben.<\/p>\n