{"id":3994,"date":"2015-01-22T13:45:38","date_gmt":"2015-01-22T12:45:38","guid":{"rendered":"http:\/\/ps4pro.eu\/hu\/?p=3994"},"modified":"2015-04-18T19:33:48","modified_gmt":"2015-04-18T17:33:48","slug":"sniper-ghost-warrior-2-lesipuskas","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2015\/01\/22\/sniper-ghost-warrior-2-lesipuskas\/","title":{"rendered":"Sniper: Ghost Warrior 2 – Lesipusk\u00e1s [RETRO-2013]"},"content":{"rendered":"

Egy amerikai elit mesterl\u00f6v\u00e9szt alak\u00edthatunk a Sniper: Ghost Warrior m\u00e1sodik r\u00e9sz\u00e9ben. A CryEngine 3-mal felv\u00e9rtezett \u201ekempel\u0151s\u201d j\u00e1t\u00e9kban k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 egzotikus, titkos k\u00fcldet\u00e9sekben vehet\u00fcnk r\u00e9szt a macho h\u0151s\u00fcnkkel, aki sosem f\u00e9l megh\u00fazni a ravaszt a megfelel\u0151 pillanatban, k\u00e9rd\u00e9s, hogy a l\u00f6v\u00e9st tal\u00e1lat is k\u00f6veti-e?<\/h4>\n

 <\/p>\n

A mesterl\u00f6v\u00e9szet valahol a voyeurizmusnak \u00e9s k\u00e9nyelmes k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tti gyilkol\u00e1si v\u00e1gynak egyfajta kever\u00e9ke lehet. Miel\u0151tt m\u00e9g t\u00falzottan belem\u00e9lyednek a pszichol\u00f3giai vonatkoz\u00e1sokba, l\u00e1ssuk, mivel kecsegtet a City Interactive leg\u00fajabb \u201elesipusk\u00e1s\u201d j\u00e1t\u00e9ka.<\/p>\n

\"ps4pro.eu_Sniper2_5\"<\/a><\/p>\n

A \u201edeus ex machina\u201d<\/h3>\n

A mesterl\u00f6v\u00e9sz j\u00e1t\u00e9kokb\u00f3l olyan sok nincs, de az\u00e9rt a tavaly megjelent, m\u00e1sodik vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fas t\u00e9m\u00e1t feldolgoz\u00f3 Sniper Elite V2<\/strong><\/em> (melyhez nemr\u00e9g adtak ki \u201ezombis\u201d DLC-t) igen er\u0151s konkurenci\u00e1ja a Sniper: Ghost Warrior 2<\/strong><\/em>-nek. Igaz\u00e1b\u00f3l egyik j\u00e1t\u00e9ksorozat sem kiemelked\u0151, de mindkett\u0151nek megvan a kell\u0151 vonzereje a mesterl\u00f6v\u00e9sz fanok sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n

A Ghost Warrior 2<\/strong><\/em> tal\u00e1n n\u00e9mileg realisztikusabb, itt ugyanis nem egy mag\u00e1nyos, fenegyerek \u201eonemanarmy\u201d-t ir\u00e1ny\u00edtunk, Cole ugyanis a leggyakrabban a kommand\u00f3sok \u201etestk\u00f6zeli\u201d bevet\u00e9seit t\u00e1mogatja a t\u00e1volb\u00f3l, seb\u00e9szi pontoss\u00e1ggal, egyenk\u00e9nt leszedve a legkritikusabb c\u00e9lpontokat. Persze gyakran fordul el\u0151 az is, hogy teljesen egyed\u00fcl kell \u00e9rv\u00e9nyes\u00fcln\u00fcnk, s\u0151t, bizonyos esetekben szemt\u0151l szembe is ker\u00fcl\u00fcnk az ellens\u00e9ggel. Ilyenkor nincs m\u00e1s megold\u00e1s, mint a lehet\u0151 legdiszkr\u00e9tebben elint\u00e9zni a delikvenst, egy k\u00e9s, vagy egy pisztoly seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel.<\/p>\n

\"ps4pro.eu_Sniper2_3\"<\/a><\/p>\n

Rep\u00fcl a k\u00f6nny\u0171 goly\u00f3, ki tudja hol \u00e1ll meg, kit hogyan tal\u00e1l meg<\/h3>\n

Persze ha gondosak vagyunk, a k\u00f6zelharcos esem\u00e9nyek ritk\u00e1n zajlanak le, a j\u00e1t\u00e9k legnagyobb r\u00e9sz\u00e9t t\u00e1voli c\u00e9lpontok levad\u00e1sz\u00e1s\u00e1val t\u00f6ltj\u00fck majd el. A realizmusnak itt fontos szerepe van, hiszen figyelembe kell venn\u00fcnk a sz\u00e9lj\u00e1r\u00e1st, a c\u00e9lpont t\u00e1vols\u00e1g\u00e1t, azt, hogy a t\u00f6bbiek figyelik-e, illetve azt is, hogy \u00e9ppen merre tart. K\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 neh\u00e9zs\u00e9gi szinteken k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151k\u00e9ppen seg\u00edti a c\u00e9lz\u00e1st a j\u00e1t\u00e9k. A neh\u00e9z szintet mondjuk, nem aj\u00e1nlom, legfeljebb elsz\u00e1nt mazochist\u00e1knak, akiket nem zavar a t\u00f6bbsz\u00f6r\u00f6s \u00e1ll\u00e1svisszat\u00f6lt\u00e9s.<\/p>\n

\"ps4pro.eu_Sniper2_4\"<\/a><\/p>\n

Kr\u00edzishelyzet?<\/h3>\n

A j\u00e1t\u00e9k Crysis 3 motort haszn\u00e1l, de az\u00e9rt ne tess\u00e9k a Crysis 3-ban l\u00e1tott grafik\u00e1ra sz\u00e1m\u00edtani, arra csak a Crytek k\u00e9pest. A grafika persze az\u00e9rt ar\u00e1nylag l\u00e1tv\u00e1nyos, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a v\u00e9g\u00e9n\u00e9l l\u00e9v\u0151 tibeti p\u00e1ly\u00e1n, de a kidolgozott n\u00f6v\u00e9nyzet, vagy lerombolt \u00e9p\u00fcletr\u00e9szek mellett id\u0151nk\u00e9nt tal\u00e1lkozunk lelomboz\u00f3an hom\u00e1lyos text\u00far\u00e1kkal, grafikai hi\u00e1nyoss\u00e1gokkal. Gyakran el\u0151fordul az is, hogy infraszem\u00fcveget haszn\u00e1lunk a s\u00f6t\u00e9tben (az infra bekapcsol\u00e1sakor egyfajta homage-k\u00e9nt a Splinter Cell<\/strong><\/em>-b\u0151l ismer\u0151s \u201epittyeg\u00e9st\u201d hallhatjuk), ilyenkor persze a \u201egrafika\u201d h\u00e1tt\u00e9rbe is szorul.<\/p>\n