{"id":40760,"date":"2019-02-22T12:44:08","date_gmt":"2019-02-22T11:44:08","guid":{"rendered":"https:\/\/ps4pro.eu\/hu\/?p=40760"},"modified":"2019-02-22T12:42:30","modified_gmt":"2019-02-22T11:42:30","slug":"the-temple-of-elemental-evil-van-aki-elementalisan-szereti-retro-2003","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2019\/02\/22\/the-temple-of-elemental-evil-van-aki-elementalisan-szereti-retro-2003\/","title":{"rendered":"The Temple of Elemental Evil \u2013 Van, aki element\u00e1lisan szereti [RETRO \u2013 2003]"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A Fallout rajong\u00f3i jobban ismerik a Troik\u00e1<\/strong><\/em>t, mint b\u00e1rki m\u00e1s, hiszen h\u00e1rom vezet\u0151 fejleszt\u0151, Tim Cain, Leonard Boyarsky \u00e9s Jason Anderson egy\u00fctt dolgoztak az Interplay h\u00edres posztapokaliptikus RPG-j\u00e9n, miel\u0151tt saj\u00e1t c\u00e9get alap\u00edtottak volna. (Innen a Troika elnevez\u00e9s, mivel h\u00e1rom j\u00f3 bar\u00e1tr\u00f3l van sz\u00f3.) Ez a veter\u00e1nok alkotta fiatal c\u00e9g 2001-ben a saj\u00e1tos hangulat\u00fa, steampunk (a XIX. sz\u00e1zadi Anglia \u00e9s hagyom\u00e1nyos fantasy kever\u00e9k\u0171 vil\u00e1g) t\u00e9m\u00e1j\u00fa Arcanummal szeretett volna berobbanni a k\u00f6ztudatba, \u00e1m a j\u00e1t\u00e9k meglehet\u0151sen k\u00f6zepes izometrikus grafik\u00e1ja, a gyengus harcrendszer \u00e9s a t\u00f6m\u00e9rdek unalmas p\u00e1rbesz\u00e9d miatt nem tudott igaz\u00e1n talpon maradni. Szerencs\u00e9re a Troika<\/strong><\/em> tanult hib\u00e1ib\u00f3l, \u00e9s mind az Elemental Evil<\/strong><\/em>ben, mind a szint\u00e9n t\u0151l\u00fck v\u00e1rhat\u00f3 Half-Life 2 engine-es Vampire: the Masqurade 2-ben rengeteg energi\u00e1t fektettek ezekre a feature-\u00f6kre is.<\/p>\n \u00c9rdekess\u00e9g, hogy a k\u00e9t j\u00e1t\u00e9k k\u00f6z\u00f6tt alapvet\u0151 k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9gek vannak, hiszen m\u00edg a Vampire bels\u0151 n\u00e9zetes, n\u00e9mileg a System Shock j\u00e1t\u00e9kmenet\u00e9re eml\u00e9keztet\u0151 akci\u00f3-RPG, a Temple of Elemental Evil<\/strong><\/em> \u00edzig-v\u00e9rig hagyom\u00e1nyos izometrikus szerepj\u00e1t\u00e9k<\/strong><\/em>, amely egyar\u00e1nt k\u00f6lcs\u00f6n\u00f6z elemeket a Baldur\u2019s Gate-f\u00e9l\u00e9kb\u0151l \u00e9s a klasszikus taktikai kommand\u00f3s Jagged Alliance 2-b\u0151l. Az alapot pedig Gary Gygax h\u00edres, a j\u00e1t\u00e9k c\u00edm\u00e9vel megegyez\u0151 \u201eval\u00f3di\u201d, \u201e\u00e9l\u0151ben j\u00e1tszhat\u00f3\u201d m\u00e9g a nyolcvanas \u00e9vekben megjelent D&D-s modulja alkotja.<\/p>\n A Temple of Elemental Evil<\/strong><\/em> (a tov\u00e1bbiakban: ToEE) alapvet\u0151 er\u0151ss\u00e9ge nem a kidolgozott sztoriban, vil\u00e1gban, hanem tal\u00e1n \u00e9ppen egyszer\u0171s\u00e9g\u00e9ben rejlett: egy \u00f6tf\u0151s csapattal tiszt\u00edthattunk ki egy sz\u00f6rnyekt\u0151l hemzseg\u0151, gonoszs\u00e1ggal \u00e1titatott templomot (aki m\u00e9g a c\u00edmb\u0151l nem j\u00f6tt volna r\u00e1\u2026), hogy v\u00e9g\u00fcl az \u00e9p\u00fclet sz\u00edv\u00e9ben tany\u00e1z\u00f3 rettenetesen\u2026 gonosz f\u0151gonosz gonoszkod\u00e1sainak egyszer s mindenkorra v\u00e9get vess\u00fcnk. Ha ebb\u0151l film k\u00e9sz\u00fclne, akkor val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a X\u00e9na, a V\u00f6r\u00f6s Szonja, vagy a Conan, a barb\u00e1r 2 komplexit\u00e1s\u00e1val, bonyolult t\u00f6rt\u00e9netstrukt\u00far\u00e1j\u00e1val vetekedne, \u00e1m mint t\u00e1rsas- \u00e9s szerepj\u00e1t\u00e9k modul, a ToEE anno m\u00e9gis rendk\u00edv\u00fcl addikt\u00edvnak sz\u00e1m\u00edtott, \u00e9s j\u00f3 p\u00e1r rajong\u00f3 nosztalgi\u00e1val eml\u00e9kszik vissza r\u00e1. Term\u00e9szetesen a mai ig\u00e9nyeknek is meg kell felelni, ez\u00e9rt a k\u00e9sz\u00edt\u0151k az eg\u00e9szet nyakon \u00f6nt\u00f6tt\u00e9k a 3.5-\u00f6s szab\u00e1lyrendszerrel, tov\u00e1bb\u00e1 egy \u2013 legal\u00e1bbis valamilyen szinten \u2013 \u00f6sszetettebb sztorit mell\u00e9keltek hozz\u00e1.<\/p>\n Ennek ellen\u00e9re a ToEE m\u00e9gis alapvet\u0151en a c\u00edmb\u00e9li templom falai k\u00f6z\u00f6tti hack\u2019n\u2019slashre \u00e9p\u00fcl, \u00e9s b\u00e1r kalandosabb, kidolgozottabb k\u00fcldet\u00e9sekkel, fontosabb NPC-kkel itt is b\u0151s\u00e9ggel fogunk tal\u00e1lkozni, m\u00e9gis az, aki ezen a t\u00e9ren az epikus Baldur\u2019s Gate 2-re asszoci\u00e1l, csal\u00f3dni fog benne. A legt\u00f6bb id\u0151t eleinte karaktergener\u00e1l\u00e1ssal fogjuk t\u00f6lteni (l\u00e1sd lejjebb), hogy azt\u00e1n teljesen z\u00f6ldf\u00fcl\u0171ekb\u0151l \u00e1ll\u00f3 (\u00e9rtsd: egyes szint\u0171) csapatunkkal v\u00e1gjunk neki a kalandoknak. H\u0151seink csak t\u00edzes szintig fejl\u0151dhetnek, ami igen durv\u00e1n kev\u00e9snek t\u0171nik, hiszen m\u00e9g a Neverwinter 20-as \u201ecap\u201d-j\u00e9t is ar\u00e1nylag hamar el\u00e9rt\u00fck.<\/p>\n Ugyanakkor ez nem sz\u00e1m\u00edt hib\u00e1nak, hiszen a klasszikus D&D-re jellemz\u0151, hogy alapszinten is egyszerre j\u00f3l kiegyens\u00falyozott, de az\u00e9rt kem\u00e9ny csat\u00e1kban van r\u00e9sz\u00fcnk, \u00fagyhogy nem fogunk unatkozni. Eleinte egy\u00e9bk\u00e9nt embereinket m\u00e9g a legszakadtabb, \u00fcgyefogyottabb bandit\u00e1kt\u00f3l is \u00f3vni kell, k\u00e9s\u0151bb azonban harcosaink k\u00f6r\u00f6nk\u00e9nt egyre t\u00f6bbsz\u00f6r \u00fctnek, a m\u00e1gusok gigantikus \u00e9s brut\u00e1lis t\u00e1mad\u00f3var\u00e1zslatokkal ritk\u00edtj\u00e1k majd az ellent, a gy\u00f3gy\u00edt\u00f3 papok pedig Ross doktort is lepip\u00e1lj\u00e1k a V\u00e9szhelyzetb\u0151l.<\/p>\n Amikor elkezdtem karaktereket gener\u00e1lni, kiss\u00e9 meglep\u0151dtem, hogy az eg\u00e9sz csapatnak ir\u00e1nyults\u00e1got kellett v\u00e1lasztani. Miut\u00e1n az \u00f6r\u00f6k\u00f6s kedvenc \u201etrue neutral\u201d-ra klikkeltem, elkezdtem ehhez k\u00f6zel \u00e1ll\u00f3, de az\u00e9rt v\u00e1ltoz\u00f3 figur\u00e1kat gy\u00e1rtani, hogy r\u00f6gt\u00f6n behaj\u00edtsam \u0151ket a csapatba, azt\u00e1n induljunk. Nem \u00fagy van a\u2019! A \u201ecsapatir\u00e1nyults\u00e1g\u201d (eh, be sz\u00e9p sz\u00f3 is ez\u2026) ugyanis nem csak fejleszt\u0151i szesz\u00e9ly: ett\u0151l elt\u00e9r\u0151 karaktereket eg\u00e9sz egyszer\u0171en nem rakhatsz be a partidba! Szer\u00e9ny v\u00e9lem\u00e9nyem szerint ez marhas\u00e1g, hiszen mi\u00e9rt ne \u00e9n szabjam m\u00e1r meg, hogy milyen \u00f6sszet\u00e9tel\u0171 csapatom van, mivel azonban a sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pes szerepj\u00e1t\u00e9kokban a Baldur\u2019s Gateeket lesz\u00e1m\u00edtva \u00fagysincs ennek olyan eget renget\u0151 jelent\u0151s\u00e9ge, \u00fagyhogy itt sem akkora trag\u00e9dia ez\u2026<\/p>\n Egy\u00e9bk\u00e9nt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az\u00e9rt volt sz\u00fcks\u00e9g erre, mert ir\u00e1nyults\u00e1gok alapj\u00e1n m\u00e1s- \u00e9s m\u00e1sf\u00e9le m\u00f3don kezd\u0151dik \u00e9s v\u00e9gz\u0151dik a j\u00e1t\u00e9k (ezt a j\u00e1t\u00e9k nyelv\u00e9re leford\u00edtva \u201evignett\u00e1nak\u201d h\u00edvj\u00e1k). \u00cdgy a ToEE-nak igen er\u0151s az \u00fajraj\u00e1tszhat\u00f3s\u00e1gi faktora, amire sz\u00fcks\u00e9g is van, ugyanis a k\u00e9sz\u00edt\u0151k multiplayeres megold\u00e1sa az, hogy\u2026 nincs. De t\u00e9rj\u00fcnk vissza a karaktergener\u00e1l\u00e1sra, melynek m\u00e9lys\u00e9ge a Troik\u00e1t\u00f3l elv\u00e1rhat\u00f3an (l\u00e1sd: Fallout \u00e9s Arcanum) \u00e9pp megfelel\u0151en kidolgozott, de nem is t\u00fal bonyolult. Aki az\u00e9rt igaz\u00e1n profi csapatot szeretne (\u00e9s ha nem akarunk az els\u0151 j\u00f6ttment goblin csapat tr\u00f3fe\u00e1ja lenni, akkor nem \u00e1rt ilyet gy\u00e1rtani\u2026) \u00f3r\u00e1kat sz\u00f6szm\u00f6t\u00f6lhet vele, miel\u0151tt m\u00e9g a j\u00e1t\u00e9k vil\u00e1g\u00e1ba bel\u00e9pne.<\/p>\n A legegyszer\u0171bb attrib\u00fatumokt\u00f3l kezdve, a foglalkoz\u00e1son, fajon, nemen, testm\u00e9reten (!) kereszt\u00fcl eg\u00e9szen az im\u00e1dott Istens\u00e9gig, mindennek jelent\u0151s\u00e9ge van, hiszen eg\u00e9sz v\u00e9gig ezeket a h\u0151s\u00f6ket fogod ir\u00e1ny\u00edtani. (Persze el\u0151re gener\u00e1lt, \u201emirelit\u201d karakterekkel is lehet nyomulni, de ez k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl olyan ostobas\u00e1g \u00e9s szents\u00e9gt\u00f6r\u00e9s, mintha ott f\u0151ne el\u0151tted a nagymama hatalmas cup\u00e1kokkal \u00e9s j\u00f3 nagy gr\u00edzgalusk\u00e1kkal teli kiad\u00f3s h\u00faslevese, de te ink\u00e1bb instant levesporb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt Maggi-borzalmat vacsor\u00e1zn\u00e1l, mert az gyorsabban elk\u00e9sz\u00fcl\u2026)<\/p>\n Egy\u00e9bk\u00e9nt am\u00fagy sem trag\u00e9dia, ha nem gy\u00e1rtasz t\u00f6k\u00e9letes csapatot, hiszen a saj\u00e1t \u00f6t embered mell\u00e9 m\u00e9g tov\u00e1bbi m\u00e1sik h\u00e1rom NPC-t vehetsz fel, akik \u00e1ltal\u00e1ban valamilyen foglalkoz\u00e1sban rendk\u00edv\u00fcl j\u00e1rtasak. (B\u00e1r a j\u00e1t\u00e9k rendk\u00edv\u00fcl bosszant\u00f3 m\u00f3don karakterlapjukon nem jel\u00f6li, hogy pontosan milyen hivat\u00e1st is \u0171znek.) A seg\u00edts\u00e9g azonban ebben a j\u00e1t\u00e9kban kor\u00e1ntsem \u201e\u00f6nzetlen\u201d, ugyanis \u00fajdons\u00fclt t\u00e1rsaink \u00e1ltal\u00e1ban el\u0151re megszabott r\u00e9szt k\u00e9rnek a zs\u00e1km\u00e1nyb\u00f3l, amit magukt\u00f3l el is vesznek minden egyes hullarabl\u00e1sn\u00e1l, \u00e9s persze nincs m\u00f3d arra, hogy visszavegy\u00fck t\u0151l\u00fck. Ez m\u00e9g mindig rendben lenne, ha csak az arany megoszt\u00e1s\u00e1r\u00f3l lenne sz\u00f3, \u00e1m az \u00e9lelmes koll\u00e9g\u00e1k az egyszer\u0171 \u00e9s m\u00e1gikus t\u00e1rgyakra is fenik a fogukat, \u00e9s gyakran elhappolj\u00e1k ezeket el\u0151l\u00fcnk, ugyanis az osztozkod\u00e1s sor\u00e1n \u201e\u0151k kezdenek\u201d (amikor a holttestekre kattintunk, akkor el\u0151bb az NPC t\u00e1rsak veszik el a nekik j\u00e1r\u00f3 r\u00e9szt.)<\/p>\n Igaz\u00e1b\u00f3l ez az eg\u00e9sz zs\u00e1km\u00e1nyos eloszt\u00e1s alapjaiban j\u00f3 \u00f6tlet lenne, \u00e1m sajnos nem siker\u00fclt eg\u00e9szen logikusan megval\u00f3s\u00edtani. Egyr\u00e9szt p\u00e9ld\u00e1ul az eml\u00edtett t\u00e1rgyakat \u00fatk\u00f6zben t\u00e9nyleg nem lehet \u00e1th\u00fazni saj\u00e1t embereinkhez, \u00e1m amikor \u00e9ppen egy keresked\u0151vel t\u00e1rgyalunk, akkor valami\u00e9rt m\u00e9gis. M\u00e1sr\u00e9szt az oktondi \u00e9s har\u00e1csol\u00f3 NPC-k minden vackot is hajland\u00f3ak magukkal cipelni, pedig a \u201et\u00fals\u00faly\u201d (t\u00fal sok t\u00e1rgy) szab\u00e1lyai r\u00e1juk is vonatkoznak. \u00cdgy, hacsak nem m\u00e1szk\u00e1lunk vissza \u00e1lland\u00f3an a keresked\u0151h\u00f6z, akkor \u00e1lland\u00f3an m\u00e1lh\u00e1s szam\u00e1r m\u00f3dj\u00e1ra kullognak m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk. Ez \u00f3ri\u00e1si h\u00fclyes\u00e9g, \u00e9s tipikusan az a kateg\u00f3ria, ahol m\u00e9g azt sem tudjuk eld\u00f6nteni, hogy bug, vagy csak rosszul \u00e1tgondolt fejleszt\u0151i d\u00f6nt\u00e9s. (\u00c9s sajnos nem egy ilyen van a j\u00e1t\u00e9kban.)<\/p>\n \u201eAz egyens\u00faly mindenekfelett!\u201d \u2013 ahogy kedvenc true neutral druid\u00e1im mondj\u00e1k, \u00fagyhogy most t\u00e9rj\u00fcnk \u00e1t a j\u00e1t\u00e9k kicsit pozit\u00edvabb aspektus\u00e1ra, a harcra. Ennek megval\u00f3s\u00edt\u00e1sa a m\u00e1r eml\u00edtett Jagged Alliance 2-re eml\u00e9keztet legink\u00e1bb: ugyan k\u00f6r\u00f6kre osztott, de rendk\u00edv\u00fcl dinamikus \u00f6sszecsap\u00e1sokban vehet\u00fcnk r\u00e9szt. Mint a JA2-ben, itt is adott id\u0151t kapunk arra, hogy valamerre l\u00e9pj\u00fcnk, illetve t\u00fczelj\u00fcnk, \u00e9s az egyik a m\u00e1sik \u201ek\u00e1r\u00e1ra megy\u201d: teh\u00e1t ha t\u00fal sokat mozgunk, akkor nincs id\u0151nk cselekedni. \u00cdgy nehezedik a j\u00e1t\u00e9k, a taktikusabbak viszont messzir\u0151l kilesve az ellens\u00e9get, \u00fcgyesen el\u0151rehelyezhetik harcosaikat, kicsit h\u00e1tr\u00e9bb a m\u00e1gi\u00e1ban, gy\u00f3gy\u00edt\u00e1sban \u00e9s \u00edjaz\u00e1sban hat\u00e9konyabb embereiket, illetve m\u00e9g a tolvajjal odalopakodhatunk az ellens\u00e9g h\u00e1ta m\u00f6g\u00e9, azt\u00e1n egy j\u00f3l ir\u00e1nyzott h\u00e1tbasz\u00far\u00e1ssal, kellemes hat\u00e9konys\u00e1ggal indulhat az \u201eereszd el a hajam\u201d.<\/p>\n A konkr\u00e9t k\u00fczdelem pedig p\u00e1ratlanul izgalmas, egyszersmind taktikailag is j\u00f3l kivitelezett. Minden egyes csap\u00e1st, l\u00e9p\u00e9st, var\u00e1zslatot alaposan v\u00e9gig kell gondolnunk, \u00e9s a D&D 3.5-\u00f6s szab\u00e1lyrendszere remek\u00fcl illeszkedik a harc menet\u00e9hez. Sajnos a kezel\u0151fel\u00fcletet kicsit nyakatekert m\u00f3don, egyfajta k\u00f6r alak\u00fa g\u00f6rd\u00fcl\u0151men\u00fcs rendszerrel oldott\u00e1k meg, amelynek f\u0151- \u00e9s alr\u00e9szeiben kutakodva eleinte igencsak el fogunk veszni. Kezd\u0151knek \u00e9rdemes teh\u00e1t az oktat\u00f3 r\u00e9szt v\u00e9gigvinni\u00fck, hogy az els\u0151 \u00f6sszecsap\u00e1sok ne tan\u00e1cstalan fejvakargat\u00e1ssal \u00e9s csal\u00f3dott k\u00e1romkod\u00e1ssal teljenek el\u2026 A rosszul kialak\u00edtott rendszer egy\u00e9bk\u00e9nt m\u00e9g k\u00e9s\u0151bb is bossz\u00fas\u00e1got okoz, legink\u00e1bb azzal, hogy a k\u00e9sz\u00edt\u0151k nem mell\u00e9keltek shortcutokat az akci\u00f3khoz, pedig ez alap egy izometrikus szerepj\u00e1t\u00e9kn\u00e1l.<\/p>\n Ha m\u00e1r itt tartunk: \u00f6r\u00f6k\u00f6s vita t\u00e1rgya, hogy vajon az izometrikus vagy a teljesen 3D-s megjelen\u00edt\u00e9s-e a jobb \u00e9s szebb megold\u00e1s a szerepj\u00e1t\u00e9kokhoz. Mindk\u00e9t t\u00e1bornak vannak p\u00e9ld\u00e1i \u00e9s ellenp\u00e9ld\u00e1i, \u00e1m m\u00edg ut\u00f3bbiak h\u00edvei a Morrowindet fogj\u00e1k sok\u00e1ig emlegetni, az el\u0151bbiek nagyszer\u0171 \u201ev\u00e9res kardot\u201d tal\u00e1ltak a ToEE-vel. A j\u00e1t\u00e9k grafik\u00e1ja ugyanis eg\u00e9sz egyszer\u0171en szemk\u00e1pr\u00e1ztat\u00f3an gy\u00f6ny\u00f6r\u0171: mind a fest\u0151i sz\u00e9ps\u00e9g\u0171 h\u00e1tterek, mind a karakterek kidolgozotts\u00e1ga tekintet\u00e9ben. Az erd\u0151k, mez\u0151k megjelen\u00edt\u00e9se szinte akvarellszer\u0171 r\u00e9szletess\u00e9ggel \u00e9s st\u00edlus\u00e9rz\u00e9kkel kidolgozott, ugyanakkor teljes t\u00e9r\u00e9rzet\u00fcnk van az olyan \u00e9l\u0151, mozg\u00f3 terept\u00e1rgyak l\u00e1tt\u00e1n, mint p\u00e9ld\u00e1ul a sz\u00e9lben t\u00f6k\u00e9letes \u00e9leth\u0171s\u00e9ggel lobog\u00f3, hajladoz\u00f3 falevelek.<\/p>\n De a kast\u00e9lyok, parasztszob\u00e1k, valamint a c\u00edmszerepl\u0151 templom bels\u0151 terei is t\u0171\u00e9lesen apr\u00f3l\u00e9kosak \u00e9s \u00e9leth\u0171ek: bizony, \u00e9g \u00e9s f\u00f6ld a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a ToEE, \u00e9s p\u00e9ld\u00e1ul a Neverwinter Nights \u00e1lland\u00f3an ism\u00e9tl\u0151d\u0151, unalmas elemekb\u0151l \u00f6sszerakott val\u00f3di 3D-s babah\u00e1zai k\u00f6z\u00f6tt. Embereink testr\u00e9szeinek kidolgozotts\u00e1ga, mozg\u00e1s\u00e1nak anim\u00e1ci\u00f3ja is kenterbe veri a hasonl\u00f3 megjelen\u00edt\u00e9s\u0171 Infinity-motor\u00fa j\u00e1t\u00e9kokat vagy a 2001-es Pool of Radiance 2-t. Amit\u0151l pedig teljesen lehidaltam, az a k\u00f6peny\u00fck lebeg\u00e9s\u00e9nek megval\u00f3s\u00edt\u00e1sa, \u00fagyhogy hamarosan mindenkire egy ilyen ruhanem\u0171t adtam, m\u00e9g akkor is, ha egy\u00e9bk\u00e9nt semmilyen pluszt sem kaptam miatta.<\/p>\n <\/p>\n Sajnos, a ToEE sem mentes a szok\u00e1sos bosszant\u00f3 hib\u00e1kt\u00f3l, \u00e9s \u00e9pp ezek akad\u00e1lyozz\u00e1k meg, hogy egy Baldur\u2019s Gate 2 szint\u0171 klasszikusr\u00f3l besz\u00e9lhess\u00fcnk\u2026 Ami eleinte legink\u00e1bb zavart, az a rendk\u00edv\u00fcl egys\u00edk\u00fa, sablonos, s\u0151t \u201eminimalista\u201d t\u00f6rt\u00e9net \u00e9s uncsi f\u0151k\u00fcldet\u00e9sek: a fontosabbak megint a szok\u00e1sos \u201emenj oda, pucold ki, gyere vissza, kapj\u00e1l XP-t\u201d jelleg\u0171ekre korl\u00e1toz\u00f3dnak. (A h\u00e1tt\u00e9rsztori annyira \u201enem jellemz\u0151\u201d, hogy arra most nem is pazaroln\u00e1m a helyet\u2026) K\u00e9s\u0151bb, a templomba \u00e9rve m\u00e1r valamennyire alakulnak az esem\u00e9nyek, de az\u00e9rt a t\u00edz k\u00f6rm\u00fcnket nem fogjuk ler\u00e1gni. Sokkal ideges\u00edt\u0151bb azonban a v\u00e9geredm\u00e9nyt \u2013 amelyet eleinte 90 fel\u00fclire terveztem \u2013 j\u00f3csk\u00e1n leront\u00f3 t\u00f6m\u00e9ntelen bug. Olyan elk\u00e9peszt\u0151 momentumokban lesz r\u00e9sz\u00fcnk, mint a let\u00e1boroz\u00e1skor a falban megjelen\u0151, megt\u00e1madhatatlan sz\u00f6rnyek vagy a gyakran el\u0151fordul\u00f3 pocs\u00e9k \u00fatvonalkeres\u00e9s, egy\u00e9b durv\u00e1bb hib\u00e1kr\u00f3l, fagy\u00e1sokr\u00f3l m\u00e1r nem is besz\u00e9lve, amelyeket ak\u00e1r k\u00e9t k\u00fcl\u00f6n oldalon \u00e1t is sorolhatn\u00e9k m\u00e9g.<\/p>\n Egyszer\u0171en nem tudom elhinni, hogy az Enter the Matrixon \u00e9s m\u00e1s sikerj\u00e1t\u00e9kokon az ut\u00f3bbi id\u0151ben igencsak megtollasodott Atari hogyan engedhette meg mag\u00e1nak, hogy ezt a j\u00e1t\u00e9kot ilyen \u00e1llapotban kiadj\u00e1k! (A c\u00e9g hozz\u00e1\u00e1ll\u00e1s\u00e1val kapcsolatos legdurv\u00e1bb sztorit pedig a dobozban olvashatj\u00e1tok!)<\/p>\n -BadSector- (2003)<\/strong><\/em><\/p>\n + Kiv\u00e1l\u00f3 k\u00f6r\u00f6kre osztott harcrendszer<\/strong> – Irgalmatlanul sok szoftveres hiba<\/strong> Kiad\u00f3: <\/strong> Atari<\/p>\n Fejleszt\u0151: <\/strong> Troika Games<\/p>\n St\u00edlus: <\/strong> K\u00f6r\u00f6kre osztott strat\u00e9giai szerepj\u00e1t\u00e9k<\/p>\n Megjelen\u00e9s: <\/strong> 2003<\/p>\n -BadSector-<\/em><\/strong><\/p>\n\r\n\t\t T\u00e9nyleg sajn\u00e1lom, hogy ilyen negat\u00edv felhanggal kell befejeznem a cikket, mert \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben egy kiv\u00e1l\u00f3 harcrendszer\u0171, szemk\u00e1pr\u00e1ztat\u00f3an gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 grafik\u00e1j\u00fa, igazi kih\u00edv\u00e1st jelent\u0151, 3.5-\u00f6s D&D-s RPG-r\u0151l van sz\u00f3. \u00cdgy viszont mindenkinek azt aj\u00e1nlom, hogy v\u00e1rja meg az els\u0151 jav\u00edt\u00e1sokat, miel\u0151tt kit\u00e1rn\u00e1 a \u201egonosz templom\u201d nyikorg\u00f3 kapuit\u2026<\/p>\r\n\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\r\n\t\t\t<\/p>\n
A kulcssz\u00f3:\u201dklasszikus\u201d<\/h3>\n
<\/p>\n
Nyeretlen kezd\u0151k<\/h3>\n
<\/p>\n
Neh\u00e9z gyermekkor<\/h3>\n
<\/p>\n
\u201eDr\u00e1gasssz\u00e1gaim! Nem adom \u0151ket! Nem adooom!\u201d<\/h3>\n
<\/p>\n
Ha harc, h\u00e1t legyen j\u00f3!<\/h3>\n
<\/p>\n
Lord Izomterik Critical hitet vitt be Szr\u00eddi Grefixnek\u2026<\/h3>\n
<\/p>\n
Bug attack:save unsuccesful!<\/h3>\n
Pro:<\/h3>\n
\n + Szemk\u00e1pr\u00e1ztat\u00f3an sz\u00e9p grafika<\/strong>
\n + D&D 3.5 remek alkalmaz\u00e1s<\/strong><\/p>\n<\/div>\nKontra:<\/h3>\n
\n – Sablonos t\u00f6rt\u00e9net \u00e9s k\u00fcldet\u00e9sek<\/strong>
\n – Nincs multiplayerl<\/strong><\/p>\n<\/div>
\nThe Temple of Elemental Evil<\/h2>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t
J\u00e1t\u00e9kmenet - 8.3<\/h5><\/span><\/span>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t
Grafika - 9.1<\/h5><\/span><\/span>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t
T\u00f6rt\u00e9net - 7.8<\/h5><\/span><\/span>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t
Zene\/Audio - 8.2<\/h5><\/span><\/span>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t
Hangulat - 8.3<\/h5><\/span><\/span>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t
8.3<\/h3>\r\n\t\t\t\t\t\t
KIV\u00c1L\u00d3 <\/h4>\r\n\t\t\t\t\t<\/div>\r\n\t\t\t\t\r\n\t\t\t\t