{"id":71164,"date":"2020-08-16T19:44:22","date_gmt":"2020-08-16T17:44:22","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=71164"},"modified":"2020-08-21T15:01:12","modified_gmt":"2020-08-21T13:01:12","slug":"fast-furious-crossroads-csak-penzert","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2020\/08\/16\/fast-furious-crossroads-csak-penzert\/","title":{"rendered":"Fast & Furious Crossroads – Csak p\u00e9nz\u00e9rt"},"content":{"rendered":"

TESZT – Ez egy olyan j\u00e1t\u00e9k, amit nem lehet aj\u00e1nlani, komolyan venni, vagy egy\u00e1ltal\u00e1n id\u0151t pazarolni r\u00e1 (\u00e9s ezt t\u00f6bb \u00e9rtelemben is vehetj\u00fck). \u00c9s ezzel el is lehetne int\u00e9zni, vagy m\u00e9g r\u00f6videbben annyit is lehet mondani r\u00e1, hogy k\u00e9nyszerj\u00e1t\u00e9k. Nem a fejleszt\u0151k szenved\u00e9lye miatt k\u00e9sz\u00fclt, hanem mert nem volt m\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g\u00fck.<\/h4>\n

 <\/p>\n

\u201eEz ilyen kb.ilyen „rossz PC-j\u00e1t\u00e9k” k\u00e9r\u00e9s lesz, amiket r\u00e9gen is szerett\u00e9l: minden id\u0151k egyik legborzalmasabb j\u00e1t\u00e9k\u00e1nak \u00edg\u00e9rkezik\u201d. Van egy kis k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g ak\u00f6z\u00f6tt, amit t\u00e9nyleg saj\u00e1t elk\u00e9pzel\u00e9s miatt akarok megn\u00e9zni \u00e9s ak\u00f6z\u00f6tt, ami csak \u00e9s kiz\u00e1r\u00f3lag a tesztel\u00e9s miatt tettem. \u00c9s ha ez minden id\u0151k egyik legborzalmasabb j\u00e1t\u00e9ka, akkor felh\u00edvn\u00e1m a figyelmet a The Quiet Man nev\u0171 borzad\u00e1lyra.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"Fast<\/p>\n

 <\/p>\n

Nem hal\u00e1los<\/h3>\n

 <\/p>\n

Vagyis de, mert 80 gigabyte-os ez a j\u00e1t\u00e9k. Mi a csuda nyolcvan gigabyte ezen? (PlayStation 4-en meg 44 giga. Mennyire redund\u00e1ns a f\u00e1jlok tekintet\u00e9ben a port…!?)\u2026 Ha megvagyunk a rosszabb esetben egy teljes napot ig\u00e9nyl\u0151 let\u00f6lt\u00e9ssel, akkor r\u00f6vid \u00faton \u00e9rz\u00e9kelhetj\u00fck, hogy ez egy licencj\u00e1t\u00e9k minden el\u0151ny\u00e9vel \u00e9s h\u00e1tr\u00e1nyaival. El\u0151ny az, hogy a karaktereket t\u00e9nyleg a film szerepl\u0151i sz\u00f3laltatj\u00e1k meg, \u00edgy Vin Diesel<\/em><\/strong>t is hallhatjuk a jelenetekben \u00e9s a p\u00e1rbesz\u00e9dekben. Erre val\u00f3sz\u00edn\u0171leg elment a k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s t\u00falnyom\u00f3 t\u00f6bbs\u00e9ge, \u00e9s vannak \u00faj karakterek is, de az eg\u00e9szet nagyon r\u00f6vid id\u0151n bel\u00fcl elfelejthetj\u00fck, vagy jobb esetben az \u00e1llunkat a f\u00f6ld\u00f6n keresve r\u00f6h\u00f6ghet\u00fcnk t\u00f6bb dolgon is. P\u00e9ld\u00e1ul a grafika szerintem egy korai PlayStation 3-as sz\u00ednvonal, ami majdnem k\u00e9t gener\u00e1ci\u00f3val k\u00e9s\u0151bb igencsak po\u00e9nos, \u00e9s tal\u00e1n a Black (PS2\/X) is szebben n\u00e9z ki enn\u00e9l. De a grafika nem minden… mert ugye az aut\u00f3k kezelhet\u0151s\u00e9ge fontosabb. Ezt pedig a Slightly Mad Studios<\/em><\/strong> \u00fagy, ahogy van, elsz\u00farta, ami az\u00e9rt is a hihetetlen kateg\u00f3ria, mert ezekt\u0151l a sr\u00e1cokt\u00f3l l\u00e1thattuk kor\u00e1bban mondjuk a Need For Speed: Shiftet, vagy a Project CARS-okat. Lehet, hogy az el\u0151re rem\u00e9lt kudarc miatt adt\u00e1k el magukat a Codemastersnek. De visszat\u00e9rve a kezel\u00e9sre: mintha angoln\u00e1kon csusszanna g\u00e9pj\u00e1rm\u0171v\u00fcnk, azaz a Need For Speed: Underground 2 driftel\u00e9si fizik\u00e1ja k\u00f6sz\u00f6n vissza egy olyan k\u00f6rnyezetben, ahol \u00e9ppens\u00e9ggel nem ezen van a hangs\u00faly. J\u00f3, esetleg siker\u00fcl valahogy megszokni a kezel\u00e9st (megfordult m\u00e1r alattam egy RPM Tuning, egy SRS, t\u00f6bb Maluch Racer 2-engine-es budget, a Maluch Racer 3, s\u0151t, az els\u0151 r\u00e9sz is, ez\u00faton \u00fcdv\u00f6z\u00f6ln\u00e9m freddyD-t… de sorolhatn\u00e1m a tonna Team 6 Game Studios j\u00e1t\u00e9k\u00e1t is, azok is jobban ir\u00e1ny\u00edthat\u00f3ak voltak), akkor pedig azon gy\u00f6ny\u00f6rk\u00f6dhet\u00fcnk, hogy az aut\u00f3nk l\u00e9nyeg\u00e9ben flippergoly\u00f3k\u00e9nt p\u00f6rd\u00fcl.<\/p>\n

Ha ennek ellen\u00e9re is valahogy van kedv\u00fcnk a folytat\u00e1shoz, akkor j\u00f6n az, hogy a j\u00e1t\u00e9k nem \u00e9ppen ny\u00edltan fejezi ki, hogy hova is kell menni, ami az\u00e9rt lenne sz\u00fcks\u00e9ges, mert versenyz\u00e9s nem nagyon lesz, hanem a filmekhez h\u0171en valami eszm\u00e9letlen \u00fcld\u00f6z\u0151sdi t\u00f6rt\u00e9nik (mondjuk az\u00e9rt azt megk\u00e9rdezn\u00e9m, hogy kinek az ostoba \u00f6tlete volt, tess\u00e9k, most m\u00e1r saj\u00e1t magamat id\u00e9zem, egy rak\u00e9t\u00e1t \u00fcld\u00f6zni?), amit sz\u00e9pen meg-, illetve lefejel a kamera, amin\u00e9l rosszabbat tal\u00e1n a korai PS1-es alkot\u00e1sokban l\u00e1ttam (pl. a Bubsy 3D vagy a Rascal is ilyen lenne). B\u00e1r \u00e9n megszoktam az autt\u00f3s j\u00e1t\u00e9kokban a k\u00fcls\u0151 n\u00e9zetet, az\u00e9rt nem mindenki van \u00edgy, \u00fagyhogy el\u0151re sz\u00f3lok: m\u00e1s kamera\u00e1ll\u00e1s nincs.<\/p>\n

 <\/p>\n

<\/p>\n

 <\/p>\n

Nem iramban<\/h3>\n

 <\/p>\n

Hurr\u00e1, r\u00f6vid a j\u00e1t\u00e9k, ami m\u00e9g ink\u00e1bb megmagyar\u00e1zhatatlann\u00e1 teszi a Fast & Furious Crossroads<\/em><\/strong> m\u00e9ret\u00e9t. N\u00e9gy \u00f3ra alatt meg lehet tekinteni a v\u00e9g\u00e9t, s\u0151t, enn\u00e9l gyorsabban is eljuthatunk oda. Tudom, nem illik belinkelni egy v\u00e9gigj\u00e1tsz\u00e1st, de legal\u00e1bb itt bizony\u00edt\u00e9k:<\/p>\n

 <\/p>\n