{"id":7419,"date":"2015-05-19T13:08:36","date_gmt":"2015-05-19T11:08:36","guid":{"rendered":"http:\/\/ps4pro.eu\/hu\/?p=7419"},"modified":"2016-02-13T23:49:37","modified_gmt":"2016-02-13T22:49:37","slug":"nvidia-hairworks-botrany-kerdesek-a-the-witcher-3-wild-hunt-ps4-verziorol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2015\/05\/19\/nvidia-hairworks-botrany-kerdesek-a-the-witcher-3-wild-hunt-ps4-verziorol\/","title":{"rendered":"NVidia HairWorks botr\u00e1ny! K\u00e9rd\u00e9sek a The Witcher 3: Wild Hunt PS4 verzi\u00f3r\u00f3l!"},"content":{"rendered":"

\u00c9rdekes technikai probl\u00e9ma mert\u00fclt fel a PC-s \u00e9s konzolos The Witcher 3 kapcs\u00e1n. A PlayStation 4-et \u00e9s az Xbox One-t is egy AMD grafikus chip hajtja meg… \u00e9s mit is haszn\u00e1l a The Witcher 3: Wild Hunt? NVidia Gameworks-\u00f6t. M\u00e9g tavaly j\u00faniusban esett sz\u00f3 err\u0151l, hogy emiatt is volt optimaliz\u00e1latlan a Watch Dogs is AMD k\u00e1rty\u00e1kon \u00e9s most lehet, hogy a Witcher 3 eset\u00e9ben is ugyanez k\u00f6vetkezhet be.<\/p>\n

\"ps4pro.eu_the_witcher_3_1\"<\/a><\/p>\n

Az NVidia Gameworks-r\u0151l annyit kell tudni, hogy a fejleszt\u0151k olyan be\u00e1ll\u00edt\u00e1sokat kapnak, amelyek NVidia k\u00e1rty\u00e1kra vannak optimaliz\u00e1lva az \u00e1rny\u00e9kokt\u00f3l kezdve a megvil\u00e1g\u00edt\u00e1son \u00e1t eg\u00e9szen a hajig. Igen \u00e1m, de amikor ez el\u0151sz\u00f6r meg\u00e9rkezett, a fejleszt\u0151ket eltiltott\u00e1k att\u00f3l, hogy a riv\u00e1lis AMD \u00e9s Intel platformokra is optimaliz\u00e1lhass\u00e1k k\u00e9sz\u00fcl\u0151 j\u00e1t\u00e9kaikat… ak\u00e1r el is tilthatt\u00e1k \u0151ket att\u00f3l, hogy hozz\u00e1f\u00e9rhessenek olyan programk\u00f3dokhoz, amelyek a j\u00e1t\u00e9khoz elengedhetetlen\u00fcl kellenek!<\/p>\n

\"ps4pro.eu_the_witcher_3_2\"<\/a><\/p>\n

N\u00e9h\u00e1ny fejleszt\u0151 – p\u00e9ld\u00e1ul Johan Andersson, a Frostbite engine technikai direktora az Electronic Arts-n\u00e1l – eg\u00e9szen egyszer\u0171en egy \u201ehaszn\u00e1lhatatlan fekete doboznak\u201d nevezte a GameWorks rendszert. Emiatt az NVidi\u00e1nak meg is kellett h\u00e1tr\u00e1lnia, \u00edgy legal\u00e1bb a programk\u00f3dokhoz hozz\u00e1f\u00e9rhetnek… de AMD-re m\u00e9g mindig nem optimaliz\u00e1lhatnak!<\/p>\n

Hogy ker\u00fcl a k\u00e9pbe a The Witcher 3? Egyszer\u0171: ezt az AMD-sdit a minap meger\u0151s\u00edtette a CD Projekt RED! Pedig az AMD a TressFX-et (ez lenne az \u0151 megold\u00e1suk) \u00fagy hangolta be, hogy mindk\u00e9t oldalon remek\u00fcl fussanak \u00e9s fessenek az effektek, m\u00e9gpedig mindezt \u00fagy, hogy a forr\u00e1sk\u00f3dokat teljesen ingyen hozz\u00e1f\u00e9rhet\u0151v\u00e9 tett\u00e9k.<\/p>\n

\"ps4pro.eu_the_witcher_3_3\"<\/a><\/p>\n

A haj \u00e9s sz\u0151r effektez\u00e9s\u00e9rt felel\u0151s HairWorks rendszert egyszer\u0171en nem lehet AMD-re optimaliz\u00e1lni a CDPR szerint – ha m\u00e1r HairWorks: ez a rendszer felel\u0151s az\u00e9rt, hogy \u00e9letszer\u0171bben fessen p\u00e9ld\u00e1ul egy l\u00f3n a s\u00f6r\u00e9ny, hogy ne csak egy cs\u00fanya text\u00farak\u00e9nt fessen. Persze az NVidia v\u00e1lasza egy nesze semmi, fogd meg j\u00f3l lett: a GameWorks az\u00e9rt felel\u0151s, hogy a GeForce k\u00e1rty\u00e1kon jav\u00edtsa a teljes\u00edtm\u00e9nyt, de a riv\u00e1lis hardveren nem ront a teljes\u00edtm\u00e9nyen \u00e9s az\u00e9rt k\u00f6vetelik a forr\u00e1sk\u00f3dot a fejleszt\u0151k, hogy ne \u0151ket v\u00e1dolj\u00e1k a teljes\u00edtm\u00e9nybeli probl\u00e9m\u00e1ikkal, hanem az NVidia fel\u00e9 mutogassanak…<\/p>\n

\"the-witcher-3-wild-hunt-nvidia-hairworks-002-on\"<\/a><\/p>\n

K\u00e9rd\u00e9ses, hogy mire j\u00f3 ez? Nem lehetne az AMD m\u00f3dszer\u00e9vel \u00e9lve mindenkinek mindent ingyen el\u00e9rhet\u0151v\u00e9 tenni, hogy jobban n\u00e9zzenek ki a j\u00e1t\u00e9kok? F\u0151leg az\u00e9rt k\u00e9rdezz\u00fck, mert Geralt utols\u00f3 kalandja finoman sz\u00f3lva is nagyon j\u00f3 lett…<\/p>\n

2:35-n\u00e9l \u00e9rdemes a l\u00f3 s\u00f6r\u00e9ny\u00e9t megfigyelni, hogy l\u00e1ssuk a PC-s HairWorks, illetve a PS4-es (egyel\u0151re nem ismert: emul\u00e1lt HairWorks effektus PS4-re optimaliz\u00e1lva? Tress FX? egy\u00e9b?) effektus k\u00f6zti k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9get:<\/p>\n