{"id":78676,"date":"2021-07-02T19:15:06","date_gmt":"2021-07-02T17:15:06","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=78676"},"modified":"2021-07-03T14:33:29","modified_gmt":"2021-07-03T12:33:29","slug":"nagy-teljesitmenybeli-ugrasra-keszul-a-microsoft-flight-simulator","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2021\/07\/02\/nagy-teljesitmenybeli-ugrasra-keszul-a-microsoft-flight-simulator\/","title":{"rendered":"Nagy teljes\u00edtm\u00e9nybeli ugr\u00e1sra k\u00e9sz\u00fcl a Microsoft Flight Simulator"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A fejleszt\u0151k egy \u00e9l\u0151 ad\u00e1s<\/a><\/span> sor\u00e1n eml\u00edtett\u00e9k, hogy j\u00falius 27-\u00e9re tervezik a Microsoft Flight Simulator nagy friss\u00edt\u00e9s\u00e9t, amire tal\u00e1n sz\u00fcks\u00e9g is lesz, ugyanis a j\u00e1t\u00e9k el\u00e9g nagy rendszerig\u00e9nyekkel rendelkezik. Sebastian Wloch, az Asobo vez\u00e9rigazgat\u00f3ja azt mondta, hogy a csapat kem\u00e9nyen dolgozott az Xbox verzi\u00f3n (ami jelenleg az Xbox Series p\u00e1rost jelenti… az Xbox One<\/em><\/strong> port nat\u00edv form\u00e1ban tal\u00e1n sosem fog megval\u00f3sulni!), de a PC<\/em><\/strong>-s kiad\u00e1s is nagy friss\u00edt\u00e9sen fog \u00e1tesni.<\/p>\n Az Asobo f\u0151leg a szimul\u00e1ci\u00f3s engine-en dolgozott mostan\u00e1ban. Ez annyit jelent, hogy az engine t\u00f6bb r\u00e9sz\u00e9t \u00e9s az architekt\u00far\u00e1j\u00e1t (fel\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t) is \u00fajra\u00edrt\u00e1k, ami a j\u00e1t\u00e9k maximum teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t megn\u00f6velte. R\u00f6viden ez azt jelenti, hogy a mem\u00f3ria, a s\u00e1vsz\u00e9less\u00e9g \u00e9s az er\u0151forr\u00e1s eset\u00e9ben kisebb lenyomata lesz a Microsoft Flight Simulatornak, ami \u00edgy jobb teljes\u00edtm\u00e9nyt fog felmutatni a szoftver \u00fajrapofoz\u00e1s\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. Wloch kiemelte, hogy sok CPU-optimaliz\u00e1ci\u00f3 \u00e9s \u00e1t\u00e9p\u00edt\u00e9s t\u00f6rt\u00e9nt, de a GPU-s fejlem\u00e9nyek sem maradtak el, \u00edgy a processzorunkat nem fogja olyan gyorsan padl\u00f3ra k\u00fcldeni a rep\u00fcl\u0151szim.<\/p>\n Ez milyen m\u00e9rt\u00e9kben fog hatni a VR kiad\u00e1sra? Wloch azt v\u00e1laszolta, hogy t\u00f6bb konfigur\u00e1ci\u00f3t is tesztelnek, hiszen a hat\u00e1s att\u00f3l f\u00fcgg majd, hogy milyen processzorral vagy vide\u00f3k\u00e1rty\u00e1val rendelkez\u00fcnk. Pozit\u00edv hat\u00e1s lesz, ez k\u00e9ts\u00e9gtelen, de nem tudja m\u00e9g, hogy mennyi. Lehet, hogy pont ugyanannyi, ami az alap PC-s verzi\u00f3ban felm\u00e9rhet\u0151, de ak\u00e1r t\u00f6bb is lehet. Wloch szerint ez att\u00f3l f\u00fcgg, hogy a CPU-GPU du\u00f3 mellett milyen virtu\u00e1lis val\u00f3s\u00e1g-headsettel rendelkez\u00fcnk.<\/p>\n \u00c9s ebben nincs m\u00e9g benne a DirectX 12-t\u00e1mogat\u00e1s (a Studio Asobo m\u00e9g dolgozik ezen). Wloch szerint a sug\u00e1rk\u00f6vet\u00e9s (ray tracing) t\u00e1mogat\u00e1sa mellett jobb \u00e1rny\u00e9kokat vagy vizet hoz majd mag\u00e1val a DX12. A csapat m\u00e9g fontolgatja, hogy az AMD FSR, vagy az Nvidia DLSS technol\u00f3gi\u00e1j\u00e1t implement\u00e1lni fogja-e a j\u00e1t\u00e9kba.<\/p>\n A Microsoft Flight Simulator j\u00falius 27-\u00e9n indul Xbox Series<\/em><\/strong>en. Xbox Series X-en 4K\/30 FPS, Xbox Series S-en pedig 1080p\/30 FPS lesz alapb\u00f3l, de ha bekapcsoljuk a v\u00e1ltoz\u00f3 r\u00e1t\u00e1j\u00fa k\u00e9pfriss\u00edt\u00e9st (VRR: Variable Refresh Rate), a korl\u00e1tot levehetj\u00fck.<\/p>\n