{"id":86314,"date":"2021-11-07T17:34:47","date_gmt":"2021-11-07T16:34:47","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=86314"},"modified":"2021-11-07T20:34:18","modified_gmt":"2021-11-07T19:34:18","slug":"playstation-5-playstation-vr-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2021\/11\/07\/playstation-5-playstation-vr-2\/","title":{"rendered":"G\u00e9pi tanul\u00e1s\u00fa, val\u00f3s idej\u0171 felsk\u00e1l\u00e1z\u00e1s PlayStation 5-\u00f6n \u00e9s PlayStation VR 2-n?"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
A szabadalmat<\/a><\/span> \u00e1prilisban egyezt\u00e9k be, majd okt\u00f3ber v\u00e9g\u00e9n publik\u00e1lt\u00e1k. M\u00e1r a c\u00edm is gyan\u00fas: \u201eSz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9ppel megval\u00f3s\u00edtott m\u00f3dszer egy k\u00e9p kit\u00f6lt\u00e9s\u00e9re\u201d, \u00e9s a v\u00e9djegy szerint a g\u00e9pi tanul\u00e1s b\u00e1rmilyen k\u00e9pen k\u00e9pes lesz \u201emaszkokat\u201d teremteni, hogy egyes szekci\u00f3kat fel-, m\u00e1sokat pedig elfedjen, mert \u00edgy m\u00f3dos\u00edthatja a sz\u00fcks\u00e9ges elemeket, illetve a hi\u00e1nyos, vagy korrupt adatok \u00e1ltal \u201elyukas\u201d ter\u00fcleteken k\u00e9pes a folyamatokkal kit\u00f6lteni a k\u00e9rd\u00e9ses szegmenseket. A g\u00e9pi tanul\u00e1s r\u00e9v\u00e9n a hardver kev\u00e9sb\u00e9 lenne terhelve, \u00e9s \u00edgy nagyobb felbont\u00e1s (mondjuk 8K) is el\u00e9rhet\u0151 lenne an\u00e9lk\u00fcl, hogy a folyamatokhoz sz\u00fcks\u00e9ges id\u0151re vagy er\u0151forr\u00e1sra sz\u00fcks\u00e9g lenne.<\/p>\n A szabadalom sor\u00e1n t\u00f6bbsz\u00f6r is megnevezik a virtu\u00e1lis val\u00f3s\u00e1got, p\u00e9ld\u00e1ul amiatt is, hogy j\u00f3val nagyobb sz\u00e1m\u00edt\u00e1si teljes\u00edtm\u00e9ny kell egy headsetnek egy megfelel\u0151 min\u0151s\u00e9g\u0171 l\u00e1tv\u00e1ny\u00e9rt mint egy sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pes monitornak, ugyanis a VR-headseteknek k\u00e9t k\u00fcl\u00f6n kijelz\u0151t kell \u00e9les\u00edtenie, k\u00f6zel a felhaszn\u00e1l\u00f3 szemeihez, \u00e9s ezeket nagyobb frame rate-eken kell futtatni, aminek j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l terhel\u00e9sb\u0151l nincsen hi\u00e1ny.<\/p>\n A g\u00e9pi tanul\u00e1s\u00fa folyamat pedig kevesebb sz\u00e1m\u00edt\u00e1si teljes\u00edtm\u00e9nyt ig\u00e9nyelne, \u00e9s ek\u00f6zben nem \u00e1ldozn\u00e1 fel a k\u00e9pmin\u0151s\u00e9get, \u00edgy a felhaszn\u00e1l\u00f3i k\u00e9nyelem \u00e9s az immerzi\u00f3 megmaradhatna. Ez az el\u0151z\u0151 gener\u00e1ci\u00f3s (2016-os) PlayStation VR, tov\u00e1bb\u00e1 a 2D-s PlayStation 5-j\u00e1t\u00e9kokban val\u00f3s id\u0151ben fel tudn\u00e1 sk\u00e1l\u00e1zni a felbont\u00e1st teljes\u00edtm\u00e9nyroml\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl. Ez hasonl\u00f3 az Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) technol\u00f3gi\u00e1j\u00e1hoz, amit a c\u00e9g modern vide\u00f3k\u00e1rty\u00e1iban megtal\u00e1lhatunk…<\/p>\n A GamesRadar<\/a><\/span> kiemelte, hogy Andy Bigost\u00f3l sz\u00e1rmazik a szabadalom, aki a Sony vezet\u0151 f\u0151m\u00e9rn\u00f6ke, \u00e9s a LinkedInj\u00e9n olvashatjuk, hogy a PlayStation 5 val\u00f3s id\u0151ben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 g\u00e9pi tanul\u00e1s \u00e9s neur\u00e1lis renderel\u00e9s grafikai alkalmaz\u00e1s\u00e1n dolgozik. Ebb\u0151l ad\u00f3d\u00f3an ki lehet nyugodtan mondani: ez a technol\u00f3gia a PlayStation 5-h\u00f6z, tov\u00e1bb\u00e1 a hivatalos n\u00e9vvel m\u00e9g nem rendelkez\u0151 PlayStation VR 2<\/a><\/span>-h\u00f6z k\u00e9sz\u00fcl.<\/p>\n Mindez m\u00e9g nem hivatalos… de t\u00f6bbnyire m\u00e9gis az. Vajon a Sony fel fogja-e haszn\u00e1lni ezt? Nagy es\u00e9llyel igen.<\/p>\n