{"id":88921,"date":"2021-12-13T17:52:22","date_gmt":"2021-12-13T16:52:22","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=88921"},"modified":"2021-12-13T20:50:06","modified_gmt":"2021-12-13T19:50:06","slug":"lionhead-fable-microsoft-playground","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2021\/12\/13\/lionhead-fable-microsoft-playground\/","title":{"rendered":"Microsoft: a Lionhead a legnagyobb hib\u00e1k egyike volt!"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Amikor 2016 m\u00e1rcius\u00e1ban lakatot tett a Microsoft a Lionhead ajtaj\u00e1ra, k\u00f6zel h\u00fasz \u00e9ves volt a st\u00fadi\u00f3, ami p\u00e9ld\u00e1ul a Black & White istenszimul\u00e1tort\/strat\u00e9gi\u00e1t, tov\u00e1bb\u00e1 a Fable<\/a><\/span> akci\u00f3-RPG-t hozta el nek\u00fcnk r\u00e9gebben. A st\u00fadi\u00f3 a Fable Legendsen dolgozott, ami egy 4v1 free-to-play kooperat\u00edv j\u00e1t\u00e9k lett volna (a n\u00e9gy j\u00e1t\u00e9kosnak t\u00fal kellett volna \u00e9lnie az \u00f6t\u00f6dik, dungeon master szerepet bet\u00f6lt\u0151 karakter csapd\u00e1it), de a game over ut\u00e1n t\u00f6bb c\u00e9g, \u00edgy a Sony is elszipk\u00e1zta a tehets\u00e9geket.<\/p>\n \u00d6t \u00e9s f\u00e9l \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb a Microsoft visszatekintett a ball\u00e9p\u00e9s\u00e9re a Power On: The Story of Xbox dokumentumsorozatban<\/a><\/span>. Ebben h\u00e1rom Xbox-vezet\u0151, Phil Spencer, Shannon Loftis, \u00e9s Sarah Bond besz\u00e9lt a Lionhead bez\u00e1r\u00e1s\u00e1r\u00f3l (is). Loftis (aki most a World’s Edge st\u00fadi\u00f3vezet\u0151je is, a z\u00e1r\u00e1s pillanat\u00e1ban a nemzetk\u00f6zi j\u00e1t\u00e9kkiad\u00e1s \u00e1ltal\u00e1nos menedzsere volt) szerint \u201eaz oroszl\u00e1nfej\u0171ek\u201d bez\u00e1r\u00e1sa az egyik legnagyobb hiba volt, amib\u0151l tanultak. Kiadt\u00e1k m\u00e1r a Fable els\u0151 r\u00e9sz\u00e9t, ami hatalmas siker volt (m\u00e9g \u00fagy is, \u00e9s itt szem\u00e9lyesen tessz\u00fck ezt hozz\u00e1, hogy Peter Molyneux, aki ma am\u00fagy a h\u00edrekben m\u00e9g megfordul, t\u00fal sokat \u00edg\u00e9rt, \u00e9s nem mindent val\u00f3s\u00edtott meg benne!).<\/p>\n A j\u00e1t\u00e9kosok \u00e9rtelemszer\u0171en t\u00f6bbet akartak, ez\u00e9rt a Microsoft felv\u00e1s\u00e1rolta a Lionheadet, \u00e9s ezeket Loftis j\u00f3 \u00e9veknek tekinti. A Fable 2 ut\u00e1n viszont meg\u00e9rkezett az Xbox 360-hoz a Kinect, \u00e9s a Fable-Kinect h\u00e1zass\u00e1g finoman sz\u00f3lva nem volt valami j\u00f3. A Fable: The Journey sokak sz\u00e1m\u00e1ra egy szenved\u00e9lyprojekt volt, de jelent\u0151sen elt\u00e9rt att\u00f3l, ami n\u00e9pszer\u0171v\u00e9 tette a Fable els\u0151 \u00e9s m\u00e1sodik r\u00e9sz\u00e9t. Loftis azt k\u00edv\u00e1nta, hogy b\u00e1rcsak fenntarthat\u00f3 st\u00fadi\u00f3 maradt volna a Lionhead.<\/p>\n Bond (aki most a j\u00e1t\u00e9kalkot\u00f3i \u00e9lm\u00e9nyek\u00e9rt \u00e9s az Xbox \u00f6kosziszt\u00e9m\u00e1j\u00e1\u00e9rt felel\u0151s vezet\u0151) hozz\u00e1tette, hogy 2006-ban v\u00e1s\u00e1rolt\u00e1k fel a Lionheadet, amit 2016-ban csuktak be, \u00e9s t\u00f6bb \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb visszatekintettek erre az \u00e9lm\u00e9nyre. Azt megtanult\u00e1k ebb\u0151l, hogy nem szabad ugyanazokat a hib\u00e1kat elk\u00f6vetni. Spencer pedig azt mondta, hogy egy st\u00fadi\u00f3t az\u00e9rt v\u00e1s\u00e1rolnak fel, ami\u00e9rt az akkor \u00e9pp sikeres, \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 munk\u00e1ja az lenne, hogy gyors\u00edthassanak a st\u00fadi\u00f3 tev\u00e9kenys\u00e9gein, nem pedig azon, hogy \u201ea f\u0151n\u00f6k\u201d mit is akar csin\u00e1lni.<\/p>\n Legal\u00e1bb a Fable \u00e9letben maradt, igaz, Molyneux n\u00e9lk\u00fcl k\u00e9sz\u00fcl a Playgroundn\u00e1l…<\/p>\n