{"id":88926,"date":"2021-12-13T19:03:15","date_gmt":"2021-12-13T18:03:15","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=88926"},"modified":"2021-12-13T19:27:28","modified_gmt":"2021-12-13T18:27:28","slug":"dolmen-sci-fi-horror-massive-work-studio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2021\/12\/13\/dolmen-sci-fi-horror-massive-work-studio\/","title":{"rendered":"Dolmen – Egy \u00fajabb sci-fi souls-like a ter\u00edt\u00e9ken"},"content":{"rendered":"

EL\u0150ZETES \u2013 A Dolmen egy echte akci\u00f3-RPG, amelyet, mint sok m\u00e1s hasonl\u00f3 c\u00edmet, a klasszikus Dark Souls sorozat ihletett. Amiben ez a j\u00e1t\u00e9k m\u00e9gis kicsit m\u00e1s, az a lovecrafti inspir\u00e1ci\u00f3, amely \u00e9rdekesebb \u00edzt ad a hagyom\u00e1nyos sci-fi\/horror m\u0171faj\u00e1nak \u00e9s egyben a megszokott\u00f3l elt\u00e9r\u0151 k\u00f6rnyezetet \u00e9s t\u00e1jakat k\u00edn\u00e1lnak nek\u00fcnk.<\/h4>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Dark Souls, Dead Space, The Surge<\/u><\/a>: ezek a nevek mer\u00fclnek fel, amikor el\u0151zetesk\u00e9nt b\u00e9tatesztre megkapott j\u00e1t\u00e9kot PC-n pr\u00f3b\u00e1ltuk. Mivel a From Software, a Visceral Games \u00e9s a Deck13 legend\u00e1i rendk\u00edv\u00fcl n\u00e9pszer\u0171ek, csak rem\u00e9lhetj\u00fck, hogy a Massive Work Studio<\/a> \u00e1ltal fejlesztett Dolmen c\u00edmnek siker\u00fcl felvennie a keszty\u0171t \u00e9s igaz\u00e1n \u00fct\u0151s \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajt majd. Miut\u00e1n lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk volt el\u0151zetesen tesztelni a j\u00e1t\u00e9kot egy el\u0151zetesen elk\u00e9sz\u00edtett el\u0151zetesen, az al\u00e1bbiakban k\u00f6z\u00f6lj\u00fck gondolatainkat.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A sz\u00f6rnyek a b\u00e1ny\u00e1ban v\u00e9rengzenek<\/h3>\n

 <\/p>\n

A Dolmen j\u00e1t\u00e9k sztorij\u00e1nak elej\u00e9t bemutat\u00f3 r\u00f6vid \u00e1tvezet\u0151 ut\u00e1n karakter\u00fcnk a Revion Prime-on teleport\u00e1l\u00f3dik: egy olyan b\u00e1ny\u00e1sz\u00e1llom\u00e1son, amelyet rejt\u00e9lyes l\u00e9nyek v\u00e9rengz\u0151 t\u00e1mad\u00e1sa \u00e9rt. Az els\u0151 pillant\u00e1s az \u00e1llom\u00e1sra a hely leromlott \u00e1llapot\u00e1r\u00f3l \u00e1rulkodik. Azonban, ha a l\u00e9nyek \u00e9s a helysz\u00edn kis m\u00e9rt\u00e9kben eml\u00e9keztethet is a Dead Space-re, a p\u00e1lyadiz\u00e1jn ink\u00e1bb egy souls-like-ra hasonl\u00edt. \u00c9ppen ez\u00e9rt a kezdetben lebegtetett horrorhangulat val\u00f3j\u00e1ban kev\u00e9sb\u00e9 k\u00e9zzelfoghat\u00f3, \u00edgy a Dead Space-szel val\u00f3 \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1s is r\u00f6videsen szertefoszlik.<\/p>\n

A r\u00f6vid oktat\u00f3r\u00e9sz ut\u00e1n a m\u0171faj rajong\u00f3i r\u00f6videsen otthonosan \u00e9rzik magukat, l\u00e9v\u00e9n az alapvet\u0151 j\u00e1t\u00e9kmechanika meglehet\u0151sen hasonl\u00f3 a klasszikus souls-like-okhoz. Legal\u00e1bb az egy kis k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g, hogy egy energiam\u00e9r\u0151t is kaptunk, \u00e9s ebb\u0151l mer\u00edtve gy\u00f3gy\u00edthatjuk magunkat, hogy haszn\u00e1ljuk a t\u00e1vols\u00e1gi fegyvereket, vagy hogy aktiv\u00e1ljunk egy ideiglenes m\u00f3dot, amely lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy meger\u0151s\u00edts\u00fck a t\u00e1mad\u00e1sainkat, \u00e1titatva azokat elemi energi\u00e1val. Ezek az attrib\u00fatumok lehet\u0151v\u00e9 teszik, hogy m\u00e1sodlagos hat\u00e1sokkal sebezd, vagy gyeng\u00edtsd az ellens\u00e9get, amelyekkel p\u00e9ld\u00e1ul lelass\u00edthatod vagy megm\u00e9rgezheted \u0151ket.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Van m\u00e9g itt mit hegeszteni\u2026<\/h3>\n

 <\/p>\n

Egyel\u0151re a kicsit amat\u0151r j\u00e1t\u00e9k\u00e9lm\u00e9ny ter\u00e9n n\u00e9mileg rezeg a l\u00e9c, de m\u00e9gis azt mondan\u00e1m, hogy ha tov\u00e1bb fejlesztik a j\u00e1t\u00e9kot, akkor \u00edg\u00e9retes lehet, mert a j\u00e1t\u00e9kmechanika j\u00f3l \u00e1tgondolt. A k\u00f6zelharc \u00e9s a t\u00e1vols\u00e1gi harc k\u00f6z\u00f6tti alk\u00edmia j\u00f3l m\u0171k\u00f6dik. A szintek \u00e9s az energiam\u00e9r\u0151 r\u00e9v\u00e9n nem spamelhetj\u00fck a t\u00e1vols\u00e1gi t\u00e1mad\u00e1sokat, \u00e9s a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 felszerel\u00e9sek, amelyeket kipr\u00f3b\u00e1lhattunk, azt mutatj\u00e1k, hogy a fegyverek \u00e9s a specializ\u00e1ci\u00f3k v\u00e1ltozatos \u00e9s kellemes j\u00e1t\u00e9kst\u00edlusokat k\u00edn\u00e1lnak. Vannak azonban kisebb-nagyobb hib\u00e1k is.<\/p>\n

P\u00e9ld\u00e1ul n\u00e9h\u00e1ny anim\u00e1ci\u00f3 merev \u00e9s n\u00e9ha kellemetlen a harcok sor\u00e1n. A b\u00e1jitalok haszn\u00e1lata is el\u00e9g frusztr\u00e1l\u00f3, mert a haszn\u00e1lat ideje t\u00fal hossz\u00fa \u00e9s k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyes, ami k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen akkor probl\u00e9m\u00e1s, ha s\u00fcrg\u0151sen gy\u00f3gy\u00edtani akarod magad. V\u00e9g\u00fcl, a pajzs haszn\u00e1lat\u00e1nak vizu\u00e1lis megjelen\u00edt\u00e9se nem t\u00f6rt\u00e9nik meg azonnal, emiatt pedig nem el\u00e9g intuit\u00edv a v\u00e9dekez\u00e9s. Magyar\u00e1n: a j\u00e1t\u00e9kos v\u00e9dekez\u00e9si lehet\u0151s\u00e9gei el\u00e9g sok kih\u00edv\u00e1ssal k\u00fczdenek (\u00e9s m\u00e9g enyh\u00e9n fogalmaztunk), amelyeket j\u00f3 lenne kijav\u00edtani.<\/p>\n

 <\/p>\n