{"id":95115,"date":"2022-03-20T15:37:17","date_gmt":"2022-03-20T14:37:17","guid":{"rendered":"https:\/\/thegeek.hu\/?p=95115"},"modified":"2022-03-20T19:45:15","modified_gmt":"2022-03-20T18:45:15","slug":"ubisoft-scalar-szimulalt-vilagok-felho","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/thegeek.hu\/2022\/03\/20\/ubisoft-scalar-szimulalt-vilagok-felho\/","title":{"rendered":"Ubisoft Scalar: nagyobb, jobban szimul\u00e1lt vil\u00e1gok a felh\u0151 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel [VIDEO]"},"content":{"rendered":"

Az idei GDC-n (Game Developers Conference, j\u00e1t\u00e9kfejleszt\u0151k konferenci\u00e1ja) a Ubisoft egy \u00faj fejleszt\u0151i eszk\u00f6zt mutatott be.<\/h4>\n

 <\/p>\n

A Ubisoft stockholmi st\u00fadi\u00f3ja \u00e9s a francia kiad\u00f3 technol\u00f3giai r\u00e9szlege \u00e1ll a Ubisoft Scalar m\u00f6g\u00f6tt. Az \u00edg\u00e9retek szerint a fejleszt\u0151k ak\u00e1r korl\u00e1tlan j\u00e1t\u00e9kossz\u00e1mra is tervezhetnek, hogy jelent\u0151sen nagyobb, jobban szimul\u00e1lt vil\u00e1gokat tudjanak az eszk\u00f6z seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel megval\u00f3s\u00edtani. Persze a Scalar a felh\u0151s sz\u00e1m\u00edt\u00e1soknak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en tudja azt, amit. Ez nem egy j\u00e1t\u00e9k engine, hanem egy opci\u00f3, amivel a m\u00e1r l\u00e9tez\u0151 technol\u00f3gi\u00e1t (pl. az Unreal Engine-t) felh\u0151s tuninggal lehet ell\u00e1tni. Ezzel b\u00e1r a korl\u00e1tozott hardverekkel kapcsolatos akad\u00e1ly megsz\u0171nhet, m\u00e1s kih\u00edv\u00e1s \u00e1ll majd a fejleszt\u0151k el\u0151tt, mert nem tudj\u00e1k majd, hogy pontosan mihez kezdjenek a rendelkez\u00e9s\u00fckre \u00e1ll\u00f3 er\u0151vel.<\/p>\n

Persze ilyen PR-os, nagyz\u00f3 \u00edg\u00e9reteket hallottunk m\u00e1r kor\u00e1bban, ugyanis a Google Stadia hasonl\u00f3 megk\u00f6zel\u00edt\u00e9st k\u00edn\u00e1lt a csak felh\u0151ben fut\u00f3 j\u00e1t\u00e9koknak… azt\u00e1n a Google megszabadult a bels\u0151 fejleszt\u0151i st\u00fadi\u00f3it\u00f3l (\u00e9s emiatt ment a Ubisoftt\u00f3l az Electronic Artson \u00e9s a Stadia Games & Entertainmenten kereszt\u00fcl Jade Raymond a Sony-t\u00e1mogatta Haven Studioshoz), \u00e9s most m\u00e1r ny\u00edltan kimondja az Alphabet, a Google anyac\u00e9ge, hogy \u0151k sz\u00edvesen kilicenszelik a felh\u0151s technol\u00f3gi\u00e1jukat. (Vajon a Google Stadia mikor adja be a kulcsot?)<\/p>\n

A Ubisoft Scalar els\u0151 felbukkan\u00e1sa a Ubisoft Stockholmn\u00e1l k\u00e9sz\u00fcl\u0151 \u00faj IP-ben lesz, de a Scalar technol\u00f3gi\u00e1hoz m\u00e1s st\u00fadi\u00f3k is hozz\u00e1 tudnak f\u00e9rni a francia kiad\u00f3n bel\u00fcl, \u00edgy a kijevi, malm\u00f6i, vagy bukaresti csapatoknak is a rendelkez\u00e9sre \u00e1ll. Patrick Bach, a Ubisoft Stockholm \u00fcgyvezet\u0151 igazgat\u00f3ja szerint m\u00e9g egy kicsit v\u00e1rnunk kell arra, hogy az els\u0151 Scalaros j\u00e1t\u00e9kot bemutathass\u00e1k nek\u00fcnk, \u00e9s mivel a st\u00fadi\u00f3 k\u00f6zel \u00f6t \u00e9ve alapult, lehet, hogy m\u00e9g egy kis ideig v\u00e1rnunk kell arra, m\u00edg a franci\u00e1k val\u00f3ban bemutatj\u00e1k…<\/p>\n

Sz\u00f3val virtu\u00e1lisan korl\u00e1tlan sz\u00e1m\u00edt\u00e1si teljes\u00edtm\u00e9ny seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel hatalmas, m\u00e9ly \u00e9s r\u00e9szletes vil\u00e1gok, amik a felh\u0151 n\u00e9lk\u00fcl lehetetlenek lenn\u00e9nek; a felh\u0151be rakott mikrofolyamatok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel a fejleszt\u0151k tudnak egyen jav\u00edtani an\u00e9lk\u00fcl, hogy a t\u00f6bbi \u00e9rintett lenne, \u00e9s nem kell megszak\u00edtani a j\u00e1t\u00e9k el\u00e9rhet\u0151s\u00e9g\u00e9t, hogy \u00faj funkci\u00f3k vagy komponensekkel b\u0151v\u00fclj\u00f6n k\u00f6zben. A technol\u00f3giai korl\u00e1tok elt\u00e1vol\u00edt\u00e1sa miatt a fejleszt\u0151k a kreativit\u00e1sra \u00e9s tervez\u00e9sre koncentr\u00e1lhatnak, mert eddig nem l\u00e1tott \u00e9lm\u00e9nyeket tudnak csin\u00e1lni.<\/p>\n

Forr\u00e1s: WCCFTech<\/a><\/span><\/p>\n