Life is Strange Episode 3 – A hipszter effektus

TESZT – Maxine Caulfield rövid kalandjai folytatódnak a Life is Strange harmadik részében. Az előző epizód a történet kerekeit már kellőképpen be tudta indítani ahhoz, hogy igazán érdekfeszítő legyen. Vajon a készítők ebben a részben is képesek lesznek erre a bravúrra? Illetve megtaláljuk végre Rachel-t? Megmentjük-e JFK-t az időutazás képességünkkel? Vagy csak egy újabb két órás hipszter sztorival lesz dolgunk?

 

A döntések, amelyeket a második részben hoztunk meg, tényleg hatással vannak erre a részre is, méghozzá főtörténetet is beleértve. Néhány karaktertől már elbúcsúzhatunk, vagy esetleg más helyzetbe kerültek a mostani epizódban. Az egyik szereplőt például kirúgtak munkájából, egy másikat eltanácsoltak az iskolából, de van olyan is, aki a halálból tér vissza.

Számomra pozitív csalódás volt, hogy a Telltale-re jellemző „visszatereljük a történetet amerre mi szeretnénk”-féle játékmenet és történetstruktúra innen hiányzik. Döntéseink véglegesek, ez pedig újdonság a legtöbb olyan játékkal összehasonlítva, ahol – elvileg – mi hozzuk meg a döntéseinket.

life_is_strange_episode_3_4

Ami még most sem javult

Már az első képsorok láttán feltűnő, hogy ebben a részben nem sokat javult a grafika, illetve a hang minősége. Például a hang sajnos továbbra sem mindig illeszkedik a beszédhez, és ez a legtöbbször eléggé rémes. Az animáció is gyatrának nevezhető, viszont a zene még mindig minőségi és a kamerabeállítások terén sem kell panaszkodnunk.

Az előző két rész után most már tényleg kezd egy mini-sorozattá válni, és egyre kevésbé jellemző, hogy egy valódi játékkal lenne dolgunk. Ez egyeseknek pozitívum, másoknak viszont inkább idegesítő lehet.

 

Ami viszont pozitívum

A harmadik részben végre sikerült az előző részek hibáit kigyomlálni, és a fejlesztők egyensúlyt találtak a „filmes” feeling és a játékmenet között. Továbbá tempós és néhol már izgalmas részekkel is találkozunk a játék során is, nemcsak az átvezetőkben. Emellett az egyszerűbb „gyűjtsd össze és kombináld” szekciókon kívül lopakodós részekkel is találkozunk. A teljes részt két vagy három óra alatt végig lehet játszani, és szerencsére túlságosan hosszú átvezetőket sem kell néznünk.

Azonban még mindig hiányzik az igazi kalandjáték-jelleg a sorozatból, és egyre több a Mass Effect-szerű beszélgetés, amely minden beszélgetés után egy: „ez a társalgás epikus jelentőséggel bír” figyelmeztetést kapunk. Ez idővel meglehetősen idegesítővé vált, lévén most már amúgy is tökéletesen tisztában vagyunk már vele, hogy minden választásunk milyen mértékű változásokat jelenthet a következő részekre nézve.

life_is_strange_episode_3_3

Időutazás és fejtörők

Az előző két részben a szereplőkkel, motivációival, illetve Max erejének bemutatásával foglalkozott. Szerencsére itt több a fejtörő, illetve lopakodnunk is kell, melyhez tényleg szükségünk van az időutazás erejére. A fejlesztők ezt nagyon jól megoldották, így csak remélhetjük, hogy a következő két részben is hasonlóképpen alakítják a játékmenetet. A fejtörők sem voltak túlságosan nehezek, vagy komplexek, mindig megtaláltam a megfelelő megoldást.

life_is_strange_episode_3_1

Inkább filmnek, mint mini-sorozatnak való

Sokkal kevesebb problémám lenne a játékkal, ha inkább egy teljes játékot kaptunk volna, az epizodikus megoldás helyett. Sokkal inkább változatosabbá válna a játékmenet, sőt, talán még a választási lehetőség rendszere is jobban illene egy ilyen hagyományos, „teljes” játékhoz. Ettől függetlenül a harmadik rész tényleg jobb az előző kettőnél, reméljük ez a trend a következő részekben is folytatódik majd. Amikor az összes rész elérhetővé válik, érdemes lesz megfontolni egy újabb végigjátszást.

-Dante-

Pro:

+ Kapcsolat-rendszerek
+ Remek puzzle feladatok
+ A sztori egyre jobb

Kontra:

– Száj-szinkron problémák
– A grafika még mindig tré
– Túl rövid ez az epizód is


Kiadó Square Enix

Fejlesztő Dontnod

Stílus kaland

Megjelenés 2015, május 19

Life is Strange Episode 3

Játékmenet - 7.4
Grafika - 6.2
Sztori - 8.2
Zene/audio - 7.2
Hangulat - 7.5

7.3

Sokkal kevesebb problémám lenne a játékkal, ha inkább egy teljes játékot kaptunk volna, az epizodikus megoldás helyett. Sokkal inkább változatosabbá válna a játékmenet, sőt, talán még a választási lehetőség rendszere is jobban illene egy ilyen hagyományos, "teljes" játékhoz. Ettől függetlenül a harmadik rész tényleg jobb az előző kettőnél, reméljük ez a trend a következő részekben is folytatódik majd. Amikor az összes rész elérhetővé válik, érdemes lesz megfontolni egy újabb végigjátszást.

User Rating: 4.3 ( 5 votes)

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu