Shannara – Azt tudtad, hogy volt anno egy Shannara kalandjáték is? [RETRO-1995]

RETRO – Miközben a hazai televíziózásba belép a Shannara sorozat, emlékezzünk meg egy olyan játékról, ami Terry Brooks alkotásaira épült és már két évtizede, hogy megjelent PC-re. A Legend Entertainment és a Far Studio 1995 novemberében hozta ki a Shannara névre hallgató játékot, de a fejlesztők neve máshonnan is ismerős lehet…

A Legend Entertainment neve nekem máshonnan ismerős, ugyanis valami nóném Unreal II: The Awakeninget is ez az amerikai csapat fejlesztette. Igaz, a Legend az 1989-ben elhullott Infocomból alakult ki és 2004-ig tudtak talpon maradni. Annak az évnek az elején jelentette be az Atari – az akkori tulajdonos -, hogy pusztán üzleti okokból csukták le a Legendet. Nézzük akkor az egyik – pardon a szóviccért… – legendájukat.

A Shannara egy klasszikus point and click grafikus játéknak tekinthető.

Shannara

A Shannara egy klasszikus point and click grafikus játéknak tekinthető. Mozgatván a kurzort a képernyő kb. kétharmadán elterülő képen, a kép jobb szélén többfajta parancs közül is választhatunk. Megtekintés, beszéd, használat – az interfész rövid idő alatt megtanulható, mert letisztult és egyszerűen átlátható. Ebben a tekintetben tényleg nem kell aggódni a játékmenettől.

Viszont ami elmegy a réven, az visszajön a vámon – nem számíthatunk három dimenziós, ütős csatákra, ugyanis itt is az inventorynkra és a szimpla támadás-védekezés-meghátrálás hármasának használatára kell hagyatkoznunk. Ám elfelednünk sem szabad azt, hogy 1995-öt írunk, amikor még nem volt PS4 (sőt, a PS1 is lassacskán kezdett elterjedni, sőt, ha jól emlékszem, hazai Sony-képviselet 1997-ig nem is volt talán!), full HD tévék nem nagyon léteztek és a PC-k sem voltak még nagyon a csúcson.

A Shannara egy klasszikus point and click grafikus játéknak tekinthető.

Visszatérve a játékmenetre, egy ilyen stílusú játéktól elvárható, hogy remek puzzlekkel várja a játékosokat – ezt szerintem eléri. Ebben a műfajban megszokott találok egy tárgyat, így meg kell keresnem, hol, vagy kinél tudom használni játékmenetet prezentált számunkra a Legend. Ha már modernebb példát kell mondanom, mondjuk ilyen a Grim Fandango (Remastered) is, bár abban nem nagyon kell ténylegesen Manny-nak harcolnia. (Szép is lenne…)

Egy kicsit lineárisnak tűnhet a tárgyak használátának sorrendje után (főleg mivel csak öt főbb helyszín van), de mégis azt kell, hogy mondjam, a Shannara még úgy is érdekes lehet a műfaj iránt érdeklődőknek. Értékelést nem hiszem, hogy korrekt lenne írnom, úgyhogy ajánlom: igen/nem – igen. Talán Terry Brooks művei után is elkezdhet érdeklődni a kíváncsi játékos – egy próbát pedig azzal is megéri tennünk.

A Shannara egy klasszikus point and click grafikus játéknak tekinthető.

Terry Brooks

Azért a játék által használt univerzum megalkotójáról is illene néhány szót ejteni. Terry Brooks 1944-ben született, amerikai sci-fi író. Inspirációjának főképp Tolkien A Gyűrűk Ura tekinthető, de ő maga még William Faulknert is megnevezi annak. A The Sword of Shannara könyv tekinthető a sorozat legelső felvonásának, ezt Brooks 1977-ben írta meg. Szerintem még maga az író sem sejtette, hogy 39 évvel később már TV-adaptációt kap Shannara – A jövő krónikája címen. Ami nagyon durvának tekinthető, az az MTV-s debütálás utáni tempó, amellyel Magyarországra ugrik – az első rész külföldön január ötödikén (!!!) került vetítésre, így végre valamiben jó tempót mutathatunk fel.
Pattogatott kukoricát elő.

-V-

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu