A Sony egy új stratégiát választ arra, hogy kifejezze, hogy a PlayStation 4-re megjelenő játékoknál ki tudja fejezni az exkluzivitást bármilyen formában. Ezzel kapcsolatban a japánok háromféleképpen fogják feltünteni a dobozokon, hogy milyen módon is tekinthető a kezünkben tartott játék exkluzívnak.
– Exkluzív, first-party (belsős) fejlesztés
– Ideiglenes exkluzivitás (először PS4-re, aztán később Xbox One-ra és/vagy PC-re)
– Konzol-exkluzív (tehát PS4 mellett PC-re is érkezik)
A helyzet ezzel az, hogy ezt a Sony még nem is jelentette be, mivel ez is egy szivárgásnak köszönhetően tudódott ki, ugyanis a Street Fighter V dobozának jobb felső sarkában ott tetszeleg a PS4 konzolexkluzív logó.
Bár ez főleg a játékokban nem jártas PS4-tulajoknak és ajándékot vásárló hölgyeknek/uraknak jöhet kifejezetten jól, ez egy cseppet érdekes marketing ahhoz, hogy sugallják nekünk: igen, csak itt, csak nálunk, először csak nálunk.
Ezt abból a szemszögből meg lehet védeni, hogy a PS4-ből úgy laza 36 milliót adtak el az utóbbi durván két és negyed évben, miközben a videojátékok is popularizálódnak. Amúgy pedig ehh…