Az id Software csapata szemmel láthatólag tanult az id Tech 5 engine hibáiból (emlékezzünk csak vissza a RAGE-re!), így a kurrens generációra összehozott id Tech 6 egy jó kiindulópont lehet. A DOOM lesz az első játék, amely ezt fogja alkalmazni és már kapásból jó startot vehet az új grafikai engine.
A fejlesztők ugyanis elérték, hogy mind a három platformon (PlayStation 4, Xbox One, PC) 1080p felbontáson és 60 fpssel fusson a játék kiadója, a Bethesda szerint. „Szeretnénk, hogy a játékosok csodálkozzanak azon, hogy a DOOM és az id Tech 6-os játékok vizuálisan lenyűgözőek legyenek 1080p/60fps-en úgy, hogy mások hasonló szintet még 30 fps-sel sem tudnak produkálni.” Bátor kijelentés, hát még az, hogy „A célunk a legszebb 1080p/60fps játék megalkotása.” – ehhez azért bátorság kell, hogy valaki ilyet mondjon.
Amiket eleddig láthattunk és hallottunk a DOOM-ról, elég komoly – a végeredmény „megízlelésére” május tizenharmadikáig várnunk kell, ekkor jön ugyanis az új id Software játék.