Injustice: Gods Among Us – Szuperhősök nagy olvasztótégelye [RETRO – 2013]

RETRO – Hogy istenek-e az amerikai képregények szuperhősei és egyáltalán mi az „igazságtalanság” a Mortal Kombat készítőinek legújabb verekedős játékában, azok mondjuk érdekes kérdések, viszont az kétségtelen, hogy a NetherRealm ismét nagyot alkotott. Üdvözlünk a DC Comics képregényhőseinek sajátos világában, ahol mindenki találkozik mindenkivel: Batmannek kell a Megapolist elpusztító Jokert védenie Supermantől, Green Arrow saját magával harcol egy alternatív világban és még sok egyéb furcsasággal is találkozunk.

A Street Fighter és a Mortal Kombat voltak az elsők az oldalnézetes verekedős játékok műfajában és hiába fejlődött azóta a technológia a 3D-s realisztikus grafikájú csodákkal, csak-csak visszatérünk az eredeti recepthez. Bár az új korok oldalnézetes verekedős játékai (alapvetően továbbra is a Street Fighter és a Mortal Kombat) azért rengeteget fejlődtek grafikailag, hiszen az oldalnézet megmaradt, viszont a kötelező 3D-s élmény mellett továbbra is oldalról láthatjuk hőseinket, tehát egyfajta „2,5D-ről” beszélhettünk a Street Fighter IV és a Mortal Kombat esetében is. Nincs ez másképp az Injustice: God Among Us esetében sem…

A lényeg persze nem a sztori, hanem a bunyós játékmenet, és ezen a téren most sem kell panaszkodnunk.

Joker vicce megint rosszul sült el…

Mielőtt a játékmenet rejtelmeibe belemélyednénk, nézzük, a NetherRealms ezúttal milyen sztorival próbál minket rávenni, hogy az kampány játékmódba is belemélyedjünk, amelynek a Mortal Kombat kibírhatatlanul borzalmas története után gyanakodva ültem neki. A jó hír az, hogy a NetherRealms sztori írói legalább a fantázia és a fordulatok terén egy fokkal jobb sztorit raktak le az asztalra, a rossz hír viszont az, hogy a fordulatok és szituációk még mindig megmosolyogtatóak. Mindenesetre ne várjon Batman: Arkham City szintű történetet senki…

A sztori tehát dióhéjban annyi, hogy egy alternatív világban Joker elpusztítja Metropolis városát és oly módon veri át Supermant, hogy az megöli saját feleségét, Lois Lane és meg nem született gyermeküket. Superman erre bosszúból megöli Jokert és egy új világrendet alakít ki, amelynek ő válik a diktátorává. Batmanből ebben az univerzumban lázadó lesz és a két frakció egymás elleni harcában fogunk részt venni. És még azt hittük, legalább a játékvilágban megszabadulunk a politikától…

És hogy milyen szuperhősöket kapunk? Batman, Superman és Joker mellett lesz itt Aquaman, Flash, Green Lantern, Wonder Woman, stb. stb de nem hiányozhatnak elmaradhatatlan ellenfeleik sem: Solomon Grundy, Lex Luthor és így tovább. A sztorimódban persze mindenkivel nem harcolhatunk, viszont a hagyományos bunyós részben szinte bárkit kiválaszthatunk.

A lényeg persze nem a sztori, hanem a bunyós játékmenet, és ezen a téren most sem kell panaszkodnunk.

Batman elvtárs, pofonokat adunk, pofonokat kapunk…

A lényeg persze nem a sztori, hanem a bunyós játékmenet, és ezen a téren most sem kell panaszkodnunk. Az Injustice-ban a Mortal Kombathoz hasonlóan a hagyományos, lassúbb tempójú oldalnézetes verekedős akciót kapjuk. A PS3, vagy Xbox kontrollerét maximálisan kihasználó irányítást kezdőknek nem lesz könnyű megtanulni, bár számukra is jó hír, hogy a sztori módot még az amatőrök is viszonylag könnyedén lenyomhatják, csak egy-két ellenség lesz picit izzasztó.

Persze többjátékos módban más a helyzet: a lassabb játékmenetet érdemes alaposan kitanulmányozni, mire komolyabban belevágunk, ha csak nem akarunk rögtön az elején csúfosan kudarcot vallani. Ami nekem furcsa volt, hogy nincs hagyományos blokkoló gomb, ehelyett hátrálva kell védekeznünk. Megmondom őszintén, én jobban szerettem a régi megoldást, de hát persze haladni kell a korral… Ügyelni kell arra is, hogy jó ütemben és a megfelelő távolságból vigyük be az ütéskombinációkat. Mindegyik karakternek más és más speciális tulajdonságai, erősségei vannak, például Bane, vagy Lex Luthor komótosabban lassan osztja az irtózatos erejű csapásait, Batman, vagy Catwoman inkább a közelharc és a lerohanós harcmodor specialistája, míg a Green Arrow, vagy Joker a különféle trükkök használatában profi.

A lényeg persze nem a sztori, hanem a bunyós játékmenet, és ezen a téren most sem kell panaszkodnunk.

 

Csöppet old school…

A játék grafikája kissé régi vágású: olyan érzésem volt, mintha a PS 3 kezdeti időszakában járnánk. Ez mondjuk furcsa módon nem vált az Injustice kárára, hiszen a „retró” hangulat a képregényhősök világára is jellemző. Aki szereti a hagyományos, oldalnézetes, de mégis 3DS (2.5D-s) bunyós játékokat és netán a klasszikus képregények világát sem veti meg, annak hiányosságai ellenére is tudom ajánlani az Injustice-t.

-BatSector-(2013)

Pro:

+ GTA-elemek aránylag élvezhető lenyúlása
+ Fantasztikusan eltalált zeneszámok
+ Kellemes grafika

Kontra:

– Elég monoton és unalmas küldetések
– Totál érdektelen szereplők
– Kevesebb néha több


Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment Inc.

Fejlesztő: NetherRealm Studios

Stílus: Akció

Megjelenés: 2013. ápr. 16.

Injustice: Gods Among Us

Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.6
Történet - 6.2
Zene/audio - 6.6
Hangulat - 7.7

7.1

A játék grafikája kissé régi vágású: olyan érzésem volt, mintha a PS 3 kezdeti időszakában járnánk. Ez mondjuk furcsa módon nem vált az Injustice kárára, hiszen a „retró” hangulat a képregényhősök világára is jellemző.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu