A Sony hiába adta ki alig két és fél éve a PlayStation 4-et, az Eurogamer információi szerint a japán cég már tényleg dolgozik egy frissített modellen, amely képes lenne 4K felbontásban is rendeltetésszerűen működni – erre ugye az alap PlayStation 4 nem nagyon képes (illetve az Xbox One sem).
Az Eurogamerhez és Kotakuhoz egyaránt eljuttatott információk alapján a Sony már fejleszti is a frissített hardvert, amely az AMD-től kapott GPU és CPU párosához képest eltérő lenne. Az ultra HD (a 4K felbontás másik elnevezése) felbontás mellett a HDR és nagyobb színskála is több kakaót igényel. Ezért dolgozik a Sony egy saját APU-n (Accelerated Processing Unit) dolgozik, egybeépítve az AMD processzorát és GPU-ját, amely méretben is kisebb lenne. A PS4 és az Xbox One egyaránt 28nm-es mikroprocesszorral jött, a PS4K pedig 14, vagy 16nm-es 3D FinFET módszert alkalmazna.
A PS4K támogathatja a HDMI 2.0-t, a HDCP 2.2-t is, viszont az ár kérdéses lenne. Ez főleg az APU technológiáján múlik – ha 16nm méretű lenne, akkor olcsóbban kerülhet a boltokba, mintha 14nm-es mikroprocesszort építene a Sony a felújított konzolba.
A DigitalFoundry szerint három opció állhat fenn a konzolgeneráció közepén történő frissítés miatt. Egyrészt egy erősebb PlayStation piacra dobása. Attól függően, hogy mikor dobja a Sony a boltokba be a PS4K-t, olyan CPU/GPU opció állhat rendelkezésükre. A lefelezett processzorméret dupla teljesítményt eredményezhet, de kérdéses, hogy miként tudja összehozni ezt a Sony, hiszen az AMD Polaris GPU és a Zen CPU architektúrája még nem köztudott, hogy miként lesz összepárosítható. A Zen PC-kbe szánt, erőteljes megoldás lesz, de a konzolokban eltérő rendszereket szoktak használni, a Polaris pedig szintén csúcskategóriás technológiaként érkezhet. De ezekhez képest akkor gyorsabb memória is kellene (vagy akár több is), és ezzel már ott tartunk, mintha egy PC-ben kicseréltük volna a legfontosabb alkatrészeket… viszont így a Sony kinn tarthatja a régi PS4-et PS4 Slimként (arcfelvarrott, kisebb konzolként), míg egy drágább, erősebb opció lehetne a PS4K.
A második lehetőség a PS4 evolúciója. Ha a PS4K lesz a standard, akkor a PS4 lemarad, elhanyagolásra kerül… mintha egy generációt váltanánk. Nem térhet túlzottan el a PS4K architektúrája a hagyományos PS4-től. A GPU lecserélése még viszonylag családon belül maradna, így többnyire nem lenne gond a kompatibilitás – olyan, mintha mondjuk a PC-nkben lecserélnénk a GTX 780-asunkat egy 980-asra. Ugyanúgy fut a játék, csak modernebb hardveren. Igen ám, de így nem tudna natív 4K-t a nagyobb játékok esetében a konzol, ami a hardcore rajongóknak lenne gond, bár a konzol így olcsóbb lenne…
De a harmadik opció az, hogy az újradesignolt PS4 egy slim modell lenne, amely így támogathaná a régebbi hardverre készült játékokat, és bár 1080p-n futnának a játékok, lenne HDR-támogatás 4K-s kijelzőkön történő futtatásukhoz. Megmaradna a mostani APU, de kisebb méretű lenne. Akár maradhatna a régi design is a konzolnak, de a szokásos APU-t megtartva lenne tuning, de a grafikus memória GDDR5 lenne, ami a grafikus megjelenítést fokozhatja feljebb.
Akármi is történik, egy valami biztos – mintha PC-s hardverfrissítésről beszélnénk. A konzolok is elkezdenek gyakoribb ciklusokban frissülni, hogy lépést tartsanak…