A Sony-ról már többször is hallottuk, hogy ők csendben egy újabb PlayStation 4-en dolgoznak, illetve a Microsoft is készülhet valamivel a kulisszák mögött még az Xbox-főnök Phil Spencer tiltakozása ellenére is. A „frissítő” megközelítésről van egy-két gondolata a Bioware alapítójának is.
Greg Zeschuk, aki a közelmúltban visszavonult, az egyik alapító tagja volt a Biowarenek, amelynek a Mass Effect és Dragon Age játékokat köszönhettük az utóbbi évtizedben. Zeschuk szerint ha egy fejlesztőnek két külön specifikációra kellene fejlesztenie ugyanazt a játékot (ugye a PS4K támogatná az ultra HD felbontást, a sima PS4 pedig nem). Hozzátette, hogy ebből csak baj lenne – példaként felhozta az első Xboxot, amelyben a Microsoft többféle DVD-meghajtót használt, így más teljesítményt mutathatott fel két konzol. Zeschuk szerint az, hogy fixen megvannak a konzolok specifikációi, a fejlesztőknek adnak kevesebb okot a fejtörésre, a generáció közepén történő módosítás pedig nem lenne jó ötlet.
„Nem hiszem, hogy a vásárlók követni tudnák az Apple példáját, hogy a generáció közepén hoznak elő egy frissítést.” – több értelemben is egyet lehet érteni Zeschukkal, nem?