A virtuális valóság témaköre manapság fontos téma a játékokban. Az Electronic Arts ennél már előrelátóbb gondolkodásmóddal próbálkozik. Létrehoztak egy új, belsős csapatot, amelyek a holnap trendjeinek felfedezésén dolgoznak Stockholmban és Vancouverben.
A nevük Frostbite Labs, amely kb. 30-40 emberből áll az EA vezérigazgatója, Patrick Soderlund szerint. Hosszabb távú projektek megvalósítása a céljuk, szóval ne számítsunk E3-as megjelenésre tőlük.
A Frostbite Labsnek három főbb területe van: a virtuális emberek megvalósítása, a VR/AR, illetve a deep learning. Legutóbbira példának az hozható fel, ha egy jövőbeli Frostbite Engine verzió lehetőséget adna a fejlesztőnek, hogy egy napszakot, évszakot megadjunk, mire a motor egy alap pályakoncepiót létrehozna önmagától designer nélkül. Így a fejlesztőknek több idejük lenne a játékmenetre koncentrálni.
Még a végén a Haloban látott Cortanát megvalósítja az Electronic Arts, de remélhetőleg nem kérnek öt dollárt párbeszédenként DLC-k jogán. (Ehelyett Battlefield Remasteredet csinálnának – ha a közönség is ezt akarja…)