Shadwen – Botrine

TESZT – „Kislány vigyázz, el ne hibázd” – énekli Fekete Pákó, akit rendkívül utálok, de még mindig inkább őt hallgatnám, minthogy a Shadwennel játsszak. Az első sor egyébként jellemző a Frozenbyte új címének játékmenetére is, amely sajnos nem nagyon érte el a Trine játékok által felmutatott színvonalat.

 

Első benyomás? Lopakodok, de látok egy sátrat még a játék elején – elindulok, aztán látom, hogy a kislány, akinek Lily a neve, fejével átlóg a sátron. Azt hittem, hogy egyszeri hülyeség. Nem. Kihátrálok, visszamegyek, megint kilóg a feje. LOL – ezt komolyan a Frozenbyte fejlesztette? Nem tudom elhinni, bár tény, hogy a Trine három dimenzióba való váltása sem tűnt jó jelnek, de a Frozenbyte ismét mintha bakot lőtt volna.

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez.

Tili-toli

Ha csak abból állna a Shadwen, hogy na, jussunk el A-tól B pontig a környezet kihasználása nélkül, akkor úgy két-három konzolgenerációval elmaradt címről beszélnénk, de bizony lehetőségünk van néhány dologgal – nem mindegyikkel! – interakcióba lépni. Toljuk ezt a dobozt itt el, keltsünk zajt a földre hanyagul hajított egyen-népművészeti edényekkel, és el is bújhatunk a szénában is. Ja, hogy folyamatosan az R1 gombon van az ujjam.

Na ja, akkor essen szó a játékmenetről: meg tudjuk állítani az időt, vissza tudjuk tekerni, ha Game Over lenne (komolyan ezt írja ki, ha észrevesznek – de ez nem egy árkád játék, kiírhatta volna azt is, hogy You have been spotted!, vagy bármit), az R1-gyel meg megy az idő, meg csak akkor megy ezen felül, ha mi is mozgunk. Ezt kell használni, hogy megvárjuk, amíg az a rusnya őr elsétál végre az útból, hogy tovább tudjon menni. A Game Overről még valamit meg kell említenem: már maga a kifejezés sem helytálló – mivel korlátlanul tekergethetünk vissza, nevezzük inkább Nemgémóvernek. Ez kidobja a kukába a komplett „kihívás” fogalmát. Embeeer, ezt nem vártam a Trine fejlesztőitől!

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez.

Igen ám, de Shadwen, akiről a játék is elnevezésre került, képes csáklyájával fából készült tereptárgyak között gyorsan, észrevétlenül mozogni. Ez mind szép és jó, de ilyenkor a kamera nem egyszer olyan durván bemozdul a kamera, hogy felettébb zavaró hatást keltett. Remélhetőleg a Dishonored 2-ben nem lesz ilyen Emily képessége, mert akkor bekészítek egy hányóvödröt magam mellé.

Ezen felül még elteheti az őröket is a láb alól hősünk. Akkor itt hadd kérdezzem meg, hogy egy egy méterről leejtett tereptárgy miként oltja ki valakinek az életét. Sőt, nem is biztos, hogy volt annyi, de ez az őrre tolósdi komolyan magasságtól függően kifekteti őket. LOL! Persze nem tehetjük ezt büntetlenül: el kell rejtenünk az őrök holttestét, szóval ha nincs a környezetünkben rejtekhely, ez nem lesz megoldás – gyanút fog az amúgy néhol kegyetlenül buta AI: rácsap a riasztóra, aztán megint jön a Nemgémóver. (Ha figyelünk a látóterükre, az őrök nem okoznak gondot.)

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez.

ButAI

Az AI buta, úgyhogy minek törjem magam komolyabb csapdák létrehozására? Egy idő után abbahagytam a falra szerelhető mérgező nyilak használatát is, mert az AI képessége kb. egy kutyaürülékkel bekent faékkel ér itt-ott fel. Bár Shadwennel könnyen leszámolnak (frontális harccal ne is próbálkozzunk), Lily mintha egy keményebb dió lenne nekik, mert valahogy nem volt sok alkalom arra, hogy elkapták a kishölgyet.

Ez megint megtöri a játékmenetet ÉS a hangulatot. Nem elég, hogy már könnyű a játék alapból a Nemgémóver miatt, de még ez is, hogy Lily jóformán büntetlenül császkálhat…? Ez már sajnos nem vicc.

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez.

Morlál

Történet? Nem is emlékszem rá nagyon, hogy miért kell a királyt kiiktatnia Shadwennek. Lehet, hogy a Frozenbyte-nak talán először a játékmenetet kellett volna úgy megalkotnia, hogy ne nulla kihívás legyen. Van még az a morálrendszer is, hogy Lily mennyire marad úgymond ártatlan (ha a szeme láttára fektetünk ki egy őrt, az rossz irányba dönti el), de azok után, hogy még az audió is átlagos lett, már nem nagyon tudott lekötni engem.

Az őrök hangja nekem nem nagyon jöttek át, minden másban meg az audió szódával talán elmegy szintet ütött meg. Hogy azért egy pozitív dolgot is mondjak erről a játékról (úristen, közel négyezer karakter után ide is eljutottam!), a grafika stílusa rendben van. Nem a legszebb, de legalább stílusos.

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez.

Nem.

Ez a játék sajnos nem méltó a Frozenbyte hírnevéhez. A Trine első két részének fénye lassan kihal. Talán a harmadik dimenzióba való lépés nem volt jó döntés. Ezt a játékot nem nagyon tudom ajánlani, ezt biztosan ingyen hozzánk vágják PS Plusban, de akkor is csak úgy ajánlom, ha van egy kis szabadidőnk, de a végigjátszást úgy is kétleném.

-V-

Pro:

+ Művészies látványa van
+ Mivel nincsen szinte semmi kihívás, bárki végigjátszhatja
+ Ráejtek valamit az őrre, megfekszik

Kontra:

– Nulla kihívás…
– …emiatt eléggé unalmas lesz egy idő után
– Semmi kiemelkedő nincs ebben a játékban


Kiadó: Frozenbyte

Fejlesztő: Frozenbyte

Stílus: Lopakodós, idővisszatekerős

Megjelenés: 2016. május 17. (PC, PS4)

Shadwen

Játékélmény - 4.9
Grafika - 6.1
Történet - 5
Zene/Audio - 6
Hangulat - 4.5

5.3

KÖZEPES

Fusshadwen.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)